ویروس ترکیبی (هیبریدی جدید) آنفولانزا و RSV کشف شد! آیا باید نگران این «مارمولک» جدید باشیم؟

0

محققان دو ویروس آنفولانزای A و ویروس سنسیشیال تنفسی را پیدا کرده‌اند که با هم ترکیب شده و یک ویروس ترکیبی واحد را تشکیل داده‌اند.

این یافته جدید نکته‌ای غیرعادی است، چرا که نشان می‌دهد یک ویروس با ویروس دیگر برای منافع خود به نوعی همکاری می‌کند.

پابلو مورسیا، ویروس‌شناس و نویسنده ارشد، به گاردین گفت: «این نوع ویروس ترکیبی هیبریدی قبلاً هرگز توصیف نشده بود. ما در مورد ویروس‌هایی از دو خانواده کاملاً نتفاوت صحبت می‌کنیم که ژنوم و پروتئین‌های خارجی هر دو ویروس ترکیب می‌شوند. این نوع جدیدی از پاتوژن ویروس است.»

ویروس هیبریدی در زیر میکروسکوپ شبیه پای مارمولک به نظر می‌رسد که ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) پا‌ها را تشکیل می‌دهد و ویروس آنفولانزای A انگشتان پا را تشکیل می‌دهد.

در یک طراحی شده برای تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات بین ویروس‌ها در طول عفونت برای درک بهتر نتایج بالینی، این پاتوژن کشف شد. سلول‌های ریه انسان در معرض هر دو ویروس و همچنین هر ویروس به صورت جداگانه به عنوان گروه کنترل قرار گرفتند.

هنگامی که این دو ویروس به یکدیگر می‌پیوندند، به نظر می‌رسد آنفولانزای A تعداد بیشتری و طیف وسیع‌تری از سلول‌های انسانی را آلوده می‌کند. مشخص شد که ذرات آنفولانزای A با نمایش پروتئین‌های سطحی RSV از سیستم ایمنی فرار می‌کنند و باعث میشوند ویروس بیشتر در دن بقا پیدا کند و باقی بماند.

متاسفانه این هیبرید همچنین به سلول‌هایی که فاقد گیرنده‌های آنفولانزا هستند، گسترش می‌یابد، که می‌تواند به آنفولانزای A اجازه دهد تا بیشتر از دستگاه تنفسی به داخل ریه‌ها حرکت کند و منجر به عفونت‌های شدیدتر شود.

این اتحاد چندان به سود RSV،نیست، زیرا بخش آنفولانزای A به طور قابل توجهی ظرفیت تکثیر RSV را کم می‌کند.

البته محققان می‌گویند این آزمایش در یک محیط آزمایشگاهی محدود شد که “نمی‌تواند پیچیدگی فضایی و فیزیولوژیکی کل دستگاه تنفسی را به طور کامل تقلید کند» محدود شده. یعنی هنوز از نظر بالنی و عملی این ظرفیت این ویروس ترکیبی را باید بیشتر بررسی کرد.

دکتر استفان گریفین، ویروس‌شناس از دانشگاه لیدز می‌گوید:  «به این دلیل باید سعی کنیم که از آلوده شدن به ویروس‌های متعدد پیشگیری کنیم، زیرا اگر اقدامات احتیاطی برای محافظت از سلامت خود انجام ندهیم، احتمالاً این ترکیب [هیبریداسیون] بیشتر اتفاق می‌افتد. »

آنفلوانزای A به تنهایی باعث بیش از 5 میلیون بستری شدن در بیمارستان در هر سال می‌شود، در حالی که RSV شایع‌ترین علت عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان است و عفونت در سنین بالاتر شایع است.

محققان می‌نویسند که این مطالعه “سؤالاتی در مورد قوانین اساسی حاکم بر مونتاژ ویروسی ایجاد می‌کند” و ممکن است ویروس‌های هیبریدی دیگری نیز وجود داشته باشد که هنوز کشف نشده‌اند.

این مقاله در Nature Microbiology منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5