یک پرسش جالب: اگر زمین یک سیاره فراخورشیدی بود، بیگانگان می‌توانستند حدس بزنند که دارای زندگی است؟

0

زمین برای یک ستاره‌شناس نخیلی بیگانه چگونه به نظر می‌رسد؟ مشاهدات آن‌ها در مورد زمین چه چیزی به آن‌ها می‌گوید؟ اگر آن‌ها مانند ما در جستجوی نشانه‌های حیات فراسیاره‌ای خود در آسمان باشند ممکن است به زمین نگاه کنند و آن را دارای حیات بپندارند؟ این یک آزمایش فکری سرگرم‌کننده است.

این آزمایش فراتر از سرگرمی است و از نظر علمی آموزنده است. تقریباً هیچ چیز در دانش فضایی به اندازه یافتن یک سیاره بالقوه قابل سکونت هیجان گسترده‌ای ایجاد نمی‌کند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یافتن شواهدی از حیات روی زمین ممکن است به فصلی که ستاره‌شناسان بیگانه در آن زمین را می‌بینند، بستگی داشته باشد.

این مطالعه « زمین به‌عنوان سیاره فراخورشیدی: II. انتشار حرارتی متغیر زمان زمین و شاخص‌های زیستی فصول جوی آن » نام دارد. این مطالعه در سایت  arXiv.org موجود است و نویسنده اصلی آن ژان نوئل متلر است. متلر دانشجوی دکترا در گروه فیزیک ETH زوریخ است و در حال مطالعه درباره سیارات فراخورشیدی و زیست‌پذیری است.

ریشه‌های تاریخی این نوع تحقیقات به دهه ۷۰ باز می‌گردد، زمانی که فضاپیما‌های ما از سیارات منظومه شمسی ما بازدید می‌کردند. پایونیر ۱۰ و ۱۱ رهسپار مشتری و زحل و وویجر ۱ و ۲  بهمشتری، زحل، اورانوس و نپتون رفتند.

این آغازی بود برای توصیف ژرف‌تر از سیارات دیگر. با اندازه‌گیری اشعه فرابنفش و فروسرخ، دانشمندان چیز‌های زیادی در مورد خواص جو سیاره‌ها، سطوح و تعادل انرژی کلی آموختند.

در مطالعه جدید طیف تابش فروسرخ زمین، تأثیر هندسه‌های مشاهده‌ای مختلف بر روی آن طیف‌ها و اینکه چگونه این مشاهده‌ها برای یک ناظر بسیار دورتر نمود پیدا می‌کنند، بررسی شد.

محققان همچنین چگونگی تأثیر تغییر فصول بر طیف‌ها را ارزیابی کردند. مشخص شد تنوع فصلی قابل توجهی در طیف انتشار حرارتی زمین وجود دارد و قدرت ویژگی‌های طیفی شاخص‌های زیستی مانند N۲O، CH۴، O۳ و CO۲، به شدت به فصل و هندسه دید بستگی دارد.

این مطالعه به بررسی چهار هندسه رصدی مختلف پرداخت: یکی در قطب شمال و جنوب، یکی در استوای آفریقا و دیگری در استوای اقیانوس آرام. این طیف‌ها با امواج فروسرخ اتمسفر در ماهواره آبی ناسا مشاهده شدند.

محققان دریافتند که هیچ نمونه واحدی از طیف انتشار حرارتی زمین وجود ندارد و امضای زیستی به شدت به فصل و هندسه دید بستگی دارد.

تنوع در خوانش‌ها در طول زمان در بالای توده‌های خشکی بسیار بیشتر از بالای اقیانوس‌ها بود. نمای استوایی آفریقا و نمای قطب شمال بر روی توده‌های خشکی متمرکز بودند و تنوع بیشتری را نشان دادند.

این مقاله در پایان می‌گوید: «به طور خاص، نمای قطبی نیمکره شمالی (NP) و نمای استوایی متمرکز آفریقا (EqA) تغییرات سالانه ۳۳ درصد و ۲۲ درصد را به ترتیب در اوج طول موج زمین در ≈ ۱۰.۲ میکرومتر نشان دادند.

نکته کلی این تحقیق این است که سیاره‌ای زنده و پویا مانند زمین را هم نمی‌توان با یک طیف انتشار حرارتی آن از دید موجود هوشمند فرازمینی صاحب حیات دانست. کسر ابر، فصلی بودن ابر، و خواص فاز ترمودینامیکی آن‌ها بر تشخیص و نتیجه فصلی جو تأثیر می‌گذارد.

پس پیچیدگی زمین آن را به یک هدف دشوار برای این نوع رصد تبدیل می‌کند و محققان این مقاله آن را تأیید می‌کنند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب قصد دارد طیف برخی از سیارات فراخورشیدی را با قدرت بیشتر مطالعه کند، بنابراین به روزی نزدیک می‌شویم که باید آنچه را که می‌بینیم بهتر درک کنیم.

این مطالعه روش جدیدی را برای مشاهده سیارات فراخورشیدی در فروسرخ میانی به جای نور بازتابی آزمایش کرد. ما به این نتیجه رسیدیم که رصد سیارات فراخورشیدی با «تابش حرارتی» می‌تواند اطلاعات بهتر و مکملی را ارائه دهد.

این مقاله در ابتدا توسط Universe Today منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.