بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک قصد دارد از این اپلیکیشن برای نظارت بر موقعیت فیزیکی شهروندان خاص آمریکایی استفاده کند!

0

طبق مطالب بررسی شده توسط فوربس ، تیمی مستقر در چین در شرکت مادر تیک تاک، یعنی ByteDance، قصد دارد از برنامه تیک تاک برای نظارت بر موقعیت مکانی شخصی برخی از شهروندان آمریکایی خاص استفاده کند.

تیم پشت پروژه نظارت – بخش حسابرسی داخلی و کنترل ریسک ByteDance – توسط مدیر اجرایی مستقر در پکن، Song Ye، که به موسس و مدیر اجرایی بایت دنس، Rubo Liang گزارش می‌دهد، رهبری می‌شود.

این تیم در درجه اول تحقیقاتی را در مورد سوء رفتار احتمالی توسط کارمندان فعلی و سابق بایت دنس انجام می‌دهد. اما حداقل در دو مورد، تیم حسابرسی داخلی همچنین قصد داشت داده‌های تیک تاک را در مورد موقعیت مکانی یک شهروند آمریکایی که هرگز با این شرکت رابطه کاری نداشته، جمع‌آوری کند.

برنامه این بود که یک تیم بایت دنس مستقر در پکن، داده‌های مکان را از دستگاه‌های کاربران آمریکایی به‌دست آورند.

مورین شاناهان، سخنگوی تیک تاک گفت که تیک تاک اطلاعات موقعیت مکانی تقریبی را بر اساس آدرس IP کاربران جمع‌آوری می‌کند تا به نمایش محتوا و تبلیغات مرتبط به کاربران، پیروی از قوانین قابل اجرا، و شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری و رفتار غیرمسئولانه کمک شود.

اما بررسی شده  فوربس نشان می‌دهد که تیم حسابرسی داخلی بایت دنس قصد داشته از این اطلاعات مکان برای نظارت بر شهروندان آمریکایی استفاده کند، نه برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات. فوربس ماهیت و هدف نظارت برنامه ریزی شده ذکر شده در مطالب را برای محافظت از منابع فاش نمی کند.

تیک تاک و بایت دنس به سؤالاتی درباره اینکه آیا حسابرسی داخلی به طور خاص اعضای دولت ایالات متحده، فعالان، شخصیت‌های عمومی یا روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده است، پاسخ ندادند.

طبق گزارش‌ها ، تیک تاک به امضای قراردادی با کمیته سرمایه‌گذاری خارجی وزارت خزانه‌داری در ایالات متحده (CFIUS) نزدیک است که خطرات امنیت ملی ناشی از شرکت‌های دارای مالکیت خارجی را ارزیابی می‌کند. د

در سپتامبر، پرزیدنت بایدن یک فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن خطرات خاصی را که CFIUS باید هنگام ارزیابی شرکت‌های دارای مالکیت خارجی در نظر بگیرد، برشمرده شده است.

تیم حسابرسی داخلی و کنترل ریسک، ممیزی‌ها و بررسی‌های منظمی را از کارکنان تیک تاک و بایت دنس انجام می‌دهد، برای تخلفاتی مانند تضاد منافع و سوء استفاده از منابع شرکت، و همچنین برای درز اطلاعات محرمانه. مطالب داخلی بررسی شده توسط فوربس نشان می دهد که مدیران ارشد، از جمله مدیر عامل تیک تاک، Shou Zi Chew، به تیم دستور داده اند که در مورد تک تک کارمندان تحقیق کنند و حتی پس از ترک شرکت، کارمندان را پیگیری کرده است.

جنیفر بنکس، سخنگوی بایت دنس در بیانیه‌ای گفت: «مانند بسیاری از شرکت‌هایی که اندازه ما هستند، ما یک واحد حسابرسی داخلی داریم که مسئول حسابرسی و ارزیابی عینی شرکت و پایبندی کارکنان ما به کدهای رفتاری ما است.»

البته بایت دنس اولین غول فناوری نیست که استفاده از یک برنامه را برای نظارت بر کاربران خاص ایالات متحده در نظر گرفته است. در سال 2017، نیویورک تایمز گزارش داد که اوبر سیاستمداران و تنظیم‌کننده‌های محلی مختلفی را شناسایی کرده و نسخه‌ای جداگانه و گمراه‌کننده از برنامه اوبر را برای جلوگیری از مجازات‌های نظارتی به آنها ارائه کرده است! در آن زمان، اوبر اذعان کرد که این برنامه را اجرا کرده است که “greyball” نامیده می‌شود، اما گفت که از این برنامه برای رد درخواست‌های کسانی که عامدا برای نیش زدن قانونی با راننده‌ها تبانی می‌کنند، استفاده کرده است.

تیک تاک به سؤالات مربوط به اینکه آیا تا به حال محتوا یا تجربیات متفاوتی را به مقامات دولتی، تنظیم‌کننده‌ها، فعالان یا روزنامه‌نگاران نسبت به عموم مردم در برنامه ارائه کرده است، پاسخ نداد.

هم اوبر و هم فیس‌بوک گزارش می‌دهند که موقعیت خبرنگارانی را که در برنامه‌هایشان گزارش می‌دهند، ردیابی کرده‌اند. تحقیقات سال 2015 توسط مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی نشان داد که اوبر مکان خبرنگارانی را که این شرکت را پوشش می‌دادند زیر نظر داشت. اوبر به طور مشخص به این ادعا پاسخ نداده.

کتاب «حقیقت زشت» در سال ۲۰۲۱ ادعا می‌کند که فیس‌بوک در تلاش برای شناسایی منابع روزنامه‌نگاران، همین کار را انجام داده است. فیس بوک مستقیماً به ادعاهای کتاب پاسخ نداد، اما سخنگویی در سال 2018 به San Jose Mercury News گفت که مانند سایر شرکت‌ها، فیس بوک “به طور معمول از سوابق تجاری در تحقیقات محل کار استفاده می‌کند.”

اما یک عامل مهم مورد بایت دنس را متمایز می‌کند: TikTok اخیراً به قانونگذاران گفته است که دسترسی به برخی از داده‌های کاربر ایالات متحده – احتمالاً از جمله مکان – فقط به پرسنل مجاز محدود خواهد شد،

این وعده‌ها بخشی از پروژه تگزاس است، که تلاش گسترده تیک تاک برای بازسازی سیستم‌های داخلی خود به گونه‌ای است که کارمندان مستقر در چین نتوانند به مجموعه‌ای از داده‌های شناسایی «محافظت‌شده» کاربران آمریکایی، از جمله شماره تلفن، تاریخ تولد و پیش‌نویس‌های آنها دسترسی داشته باشند.

در جلسه استماع سنا در ماه سپتامبر، ونسا پاپاس، مدیر عامل تیک تاک گفت که قرارداد آتی CFIUS “تمام نگرانی های امنیت ملی” را در مورد این برنامه برآورده می‌کند. با این حال، برخی از سناتورها بدبین به نظر می‌رسند . در ماه ژوئیه، کمیته اطلاعاتی سنا تحقیقاتی را استماغ کرد، در مورد اینکه آیا تیک تاک با پنهان کردن اطلاعات مربوط به دسترسی کارکنان مستقر در چین به داده‌های ایالات متحده در اوایل سال جاری، قانونگذاران را گمراه کرده است یا خیر،

یک مکالمه صوتی فاش شده از ژانویه 2022 نشان می دهد که تیم مستقر در پکن، در آن زمان، در حال جمع آوری اطلاعات اضافی در مورد پروژه تگزاس بود. در این تماس، یکی از اعضای تیم اعتماد و ایمنی تیک تاک در ایالات متحده یک مکالمه غیرمعمول را با مدیر خود بازگو کرد: کریس لپیتاک، رئیس حسابرس داخلی تیک تاک از کارمند خواسته شده بود تا در یک رستوران در منطقه لس آنجلس در ساعات تعطیل ملاقات کند سپس از کارمند سؤالات مفصلی در مورد مکان و جزئیات سرور اوراکل که در برنامه‌های تیک تاک برای محدود کردن دسترسی خارجی به داده‌های شخصی کاربران ایالات متحده نقش اساسی دارد، پرسید.

کن گلوک، سخنگوی اوراکل، گفت که اگرچه تیک تاک در حال حاضر از خدمات ابری اوراکل استفاده می‌کند، «ما مطلقاً هیچ بینشی نداریم که چه کسی می‌تواند به داده‌های کاربران تیک تاک دسترسی داشته باشد. او گفت: «امروز، تیک تاک در فضای ابری اوراکل اجرا می‌شود، اما درست مانند بانک آمریکا، جنرال موتورز، و میلیون‌ها مشتری دیگر، کنترل کامل بر هر کاری که انجام می‌دهند را دارند.»

مدیر اجرایی تیک تاک در مکالمه‌ای افشا شده به یکی از همکارانش گفت: «تقریباً نادرست است که آن را Oracle Cloud بنامیم، زیرا آنها فقط به ما فلزی خالی می‌دهند، و سپس ما ماشین‌های مجازی (ماشین‌های مجازی) خود را بالای آن می‌سازیم.»

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.