تمرین با وزنه در سنین بالا، فوایدی بیش از قوی کردن عضلات دارد

0

تحقیقات جدید در مورد تمرین با وزنه دو چیز جدید را آشکار کرده است:: این که این تمرین می‌تواند ارتباطات بین اعصاب و ماهیچه ها را تقویت کند و اینکه این تقویت می‌تواند ختی در سال‌های پایانی زندگی ما اتفاق بیفتد.

ما در واقع قبل از سن 40 سالگی شروع به از دست دادن توده عضلانی می‌کنیم که بخشی از آن ناشی از کاهش فیبرهای عضلانی است که به عنوان سلول های عصبی حرکتی – سلول های مغز و نخاع است.

این کاهش را نمی‌توان متوقف کرد، اما مطالعه جدید نشان می دهد که می‌توان آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. با توجه به نتایج این مطالعه، تمرینات با وزنه باعث می‌شود اتصالات بین اعصاب و عضلات قوی‌تر شود و از نورون‌های حرکتی در نخاع محافظت می‌کند که برای عملکرد خوب بدن ضروری است.

پیش از این، محققان نتوانسته بودند ثابت کنند که تمرین با وزنه می‌تواند ارتباط بین نورون‌های حرکتی و ماهیچه‌ها را تقویت کند. تحقیق جدید اولین یافته‌ای است که نشان می‌دهد این واقعاً چنین است

مشکل تحقیق چالش‌هایی است که در نمونه‌برداری از بافت به میزان کافی در مکان‌های اتصال سلول‌های عضلانی و عصبی است.  برای غلبه بر این مشکل، محققان در عوض به دنبال نشانگرهای زیستی مرتبط با پایداری اتصالات بین نورون‌ها و عضلات در نمونه‌های بیوپسی شرکت‌کنندگان بودند.

در این تحقیق  38 مرد سالم و مسن با میانگین سنی 72 سال شرکت داده شدند و  از آنها خواسته شد یک دوره 16 هفته‌ای تمرین وزنه‌برداری نسبتاً فشرده شامل تمرین پا و بازو را انجام دهند. گروهی دیگر متشکل از 20 مرد سالم و مسن، دوباره با میانگین سنی 72 سال، هیچ تمرینی با وزنه انجام ندادند و به عنوان گروه شاهدُ تحت نظر گرفته شدند.

جلسات تمرین با وزنه سه بار در هفته انجام می شد و پس از دو ماه (نیمه آزمایش)، تفاوت در اندازه و تناسب عضلات مشاهده شد. محققان بیوپسی‌های عضلانی را جمع آوری کردند و تغییرات قابل تشخیصی را در زیست نشانگرها پیدا کردند.

نتایج نشان دادند که تمرین با وزنه می‌تواند بخشی از این شکست بین ماهیچه‌ها و سیستم عصبی را کند کند، بدون اینکه واقعاً آن را معکوس کند. محققان پیشنهاد می‌کنند که شروع زودهنگام تمرین‌های می‌تواند «ذخیره‌هایی» ایجاد کند که بدن می‌تواند آنها را مبنا قرار بدهد.

اما بر اساس این مطالعه حتی اگر در اواخر زندگی شروع کنید، هنوز هم می‌توانید تفاوت ایجاد کنید .

“البته، هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است، اما هرگز دیر نیست- حتی اگر 65 یا 70 ساله باشید. بدن شما همچنان می تواند از تمرینات سنگین وزن بهره‌مند شود.”

اگرچه این مطالعه در مردان انجام شده است، اما این امر در مورد زنان نیز صدق می‌کند: به عنوان مثال، زنان مسن که بیشتر مستعد پوکی استخوان هستند، به اندازه مردان از تمرینات مقاومتی بهره‌مند می‌شوند.

از آنجایی که بسیاری از جمعیت‌ها در سرتاسر جهان وارد روند سالخوردگی شده اند، موضوع حفظ کیفیت خوب زندگی در سال‌هایانتهایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند  و این شامل حفظ کارکرد هرچه بهتر عضلات نیز می‌شود.

در حالی که فرآیندهای زیستی خاصی وجود دارد که با گذشت سالها نمی\‌ توان آنها را متوقف کرد، تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی و همچنین ورزش می‌تواند در برابر برخی از آسیب‌هایی که پیری می تواند ما را در برابر آن آسی‌ پذیر کند محافظت کند.

«اکنون باید مشخص کنیم که کدام مکانیسم‌های خاص باعث می‌شود تمرینات با وزنه برای تقویت ارتباط با سیستم عصبی ایجاد شود .

این تحقیق در مجله آمریکایی فیزیولوژی: فیزیولوژی سلولی منتشر شده است .


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5