آموزش جامع زدن چسب بعد از عمل بینی + ارائه پیشنهاد ویژه

0
رپورتاژ

اگر بینی‌تان را عمل کرده‌اید و یا در شرف انجام آن هستید، احتمالا نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل یکی از دغدغه‌های اصلی شماست! در واقع یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی بینی دقیقا همین مورد است!

دو تا از دوستان من به اسم‌های گندم و سارا هم‌زمان عمل جراحی بینی انجام دادند. گندم گندم پس از برداشتن گچ بینی تنها  یک هفته از چسب بینی استفاده کرد و چون خسته شده بود دیگر استفاده نکرد و با وجود اصرارهای اطرافیان نیز راضی به استفاده از آن نشد، اما سارا هر روز با صبر و حوصله زیاد چسب بینی‌اش را تعویض می‌کرد!

البته در روزهای اول شرایط بینی آن‌ها تفاوت خیلی زیادی نداشت اما پس از گذشت چند هفته همه ما متوجه تغییرات آن‌‌ها شدیم! به‌نظرتان چه اتفاقی افتاد؟ ورم و التهاب بینی گندم که به‌صورت مرتب از چسب استفاده می‌کرد روز‌به‌روز کمتر می‌شد.

البته در حالت عادی این تفاوت‌ها خیلی مشخص نبودند امابرخلاف سارا ورم بینی گندم روزبه‌روز بیشتر می‌شد! پس از گذشت چند هفته وقتی گندم را دیدم، متوجه چسب روی بینی‌اش شدم!

او نیز با مشاهده این تغییرات نظرش را تغییر داده بود! همین مثال اهمیت چسب بینی بعد از عمل را به ما نشان می‌دهد! در واقع بافت بینی بعد از عمل تا چندین ماه نسبت به تغییر فرم بسیار حساس است و به همین دلیل نیز آموزش صحیح نحوه زدن چسب بینی بسیار اهمیت دارد.

پشتیبانی تیم زیباکس در همین زمینه اقدام به تهیه ویدیوهای آموزشی و تخصصی از نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل برای انواع بینی کرده است و پشتیبانان تیم این ویدیوهای کاربردی را پس از عمل به همراه آموزش‌های مراقبتی دیگر برای شما ارسال می‌کنند.

در این مقاله نیز ما از انواع چسب‌ بینی بعد از عمل و نحوه چسباندن آن‌ها برایتان نوشته‌ایم و شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید خیلی راحت و بدون نگرانی چسب بینی‌تان را تعویض کنید.

معرفی انواع چسب بینی بعد از عمل

چسب بینی بعد از عمل انواع متفاوتی دارد و بر اساس رنگ، کاربرد، سایز و برندشان دسته‌بندی می‌شوند. در قسمت زیر با انواع آن‌ها آشنا می‌شوید.

1.  چسب بینی ورزشی، چسب ضد خر و پف!

به این نوع چسب بینی چسب ضد خر و پف نیز گفته می‌شود و می‌توان در مواقع متفاوتی (مثل مسابقات ورزشی و یا در زمان سرماخوردگی) از آن استفاده کرد! می‌دانید چرا؟!

زیرا این چسب‌ها تنگی نفس و گرفتگی بینی را رفع و به تنفس شما کمک می‌کنند. همین باعث محبوبیت این چسب در بین افرادی با انحراف بینی یا حتی التهاب سینوسی شده است!

2.   چسب بینی مخصوص بینی‌های گوشتی

این نوع چسب در رفع افتادگی نوک بینی، بهبود و اصلاح بافت بینی نقش دارد و بیشتر برای بینی‌های گوشتی استفاده می‌شود.

3.  چسب بینی بعد از عمل

این نوع چسب‌ها برندهای متفاوتی دارند و در 3 نوع سفید، بی‌رنگ و شیشه‌ای یافت می‌شوند. این چسب‌های ضد حساسیت باید علاوه بر چسبندگی بالا، به‌راحتی نیز از روی بینی جدا شوند و البته برای خرید و استفاده از آن‌ها باید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

یک خبر خیلی خوب برای مراجعان مجموعه زیباکس! شما می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین چسب‌های بینی بعد از عمل را به‌صورت کاملا رایگان تهیه کنند!

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

استفاده از چسب بینی بعد از عمل چه فایده‌ای دارد؟!

عمل بینی باعث حساس شدن بافت بینی و همچنین تغییر شکل غضروف‌ها و استخوان‌های بینی می‌شود. به همین دلیل شما باید بعد از عمل برای بهبود و جوش خوردن مجدد آن‌ها مراقبت‌هایی را انجام دهید.

یکی از این مراقبت‌ها استفاده از چسب بینی است! شاید همیشه برای شما نیز سوال بوده است که «چسب‌های بینی چه فایده‌ای دارند؟» در این قسمت با این مزایا آشنا می‌شوید.

1.   کاهش ورم بینی

چسب‌ بینی فشار یکنواختی را روی پوست بینی‌تان ایجاد می‌کند و همین موضوع در کاهش ورم بینی تاثیر به‌سزایی دارد!

2.  کوتاه شدن دوره نقاهت

استفاده از چسب بینی روند بهبودی بینی شما را سرعت می‌بخشد و در نتیجه دوره نقاهت شما نیز کوتاه می‌شود.

3.   جلوگیری از ایجاد اسکار

در طی عمل، پوست از استخوان بینی جدا و وجود این فاصله باعث ایجاد اسکار می‌شود و پس از عمل نیز باید به حالت عادی برگردد! چسب بینی یکی از عواملی است که در از بین رفتن فاصله بین این دو بافت نقش دارد و پوست را دوباره به استخوان می‌چسباند.

4.  فرم‌گیری بینی

یکی دیگر از مزایای اصلی این چسب‌ها جوش خوردن غضروف‌ها و استخوان‌های بینی است و همین مورد در نهایت باعث فرم‌گیری درست بینی بعد از جراحی نیز می‌شود! احتمالا دیده‌اید گاهی اوقات افراد پس از عمل، از افتادگی نوک بینی‌شان ناراحت هستند؛ یکی از مواردی که از این اتفاق جلوگیری می‌کند، استفاده از چسب بینی است!

5.  چسب بینی زنگ خطری برای اطرافیان

حتما می‌دانید بعد از عمل بینی تا مدت‌ها باید از تماس و ضربه دوری کنید. در واقع شما با زدن چسب بینی به اطرافیان‌تان می‌فهمانید از شوخی و هل دادن شما جلوگیری کنند.

6.  ثابت ماندن بینی در وضعیت خواب

ما در خواب اختیاری از خود نداریم و بدون چسب بینی ممکن است ناخواسته حرکاتی انجام دهیم که استخوان‌ها و غضروف‌ها را بد فرم کنند! برای جلوگیری از این اتفاق حتما در خواب از چسب بینی استفاده کنید.

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار

بهترین زمان شروع چسب بینی بعد از عمل

بعضی از افراد با استفاده از چسب بینی برای مدت‌ طولانی مشکلی ندارند اما برعکس این وضعیت برای تعداد زیادی از افراد غیرقابل تحمل است! اگر در هنگام استفاده از چسب بینی علائمی مثل قرمزی، تحریک، جوش و یا برآمدگی‌های پوستی مشاهده کردید، می‌توانید چسب زدن را برای مدتی متوقف و پس از رفع این نشانه‌ها دوباره آن را شروع کنید.

شما می‌توانید این کار را تا هر زمانی که خواستید ادامه دهید اما بهترین حالت و مدت زمان استفاده از چسب بینی به این صورت است:

شما باید بلافاصله پس از برداشتن چسب بینی شروع به زدن چسب کنید و حداقل تا 6 هفته آن را ادامه دهید. البته اگر همیشه توانایی تحمل آن را ندارید، حداقل شب‌ها از آن استفاده کنید!

بعد از 6 هفته دیگر استفاده از چسب بینی ضروری نیست و می‌توانید آن را قطع کنید اما در صورت مشاهده ورم، بهتر است باز هم چسب زدن را شروع کنید.

تا چه زمانی باید از چسب بینی استفاده کنیم؟

این موضوع به نوع بینی، نظر تخصصی پزشک و همچنین سبک جراحی بستگی دارد؛  مثلا بینی‌های گوشتی معمولا 4 ماه و بینی‌های استخوانی حدودا  2 الی 3 ماه نیاز به زدن چسب بینی بعد از عمل دارند. دکتر بر اساس ویزیت هر زیباجو مدت زمان دقیق چسب زدن را مشخص می کند.

اگر کمتر از تایم مشخص شده از چسب استفاده شود نتیجه دلخواه گرفته نمی شود و بیشتر از زمان مشخص شده نیز بینی به چسب عادت می کند و فرم خود را نمی گیرد. در هر صورت نیاز است همه افراد یک تا دو هفته بعد از عمل حتما از چسب بینی استفاده کنند! زیرا در این دو هفته چسب بینی تاثیر زیادی در شکل‌گیری درست و همچنین رفع التهاب و تورم بینی دارد!

اگر روند از بین رفتن ورم بینی‌تان با سرعت بیشتری پیش برود، توصیه می‌کنیم استفاده از چسب بینی را تا یک الی یک ماه و نیم بعد از عمل ادامه دهید.

البته اگر پوست بینی‌تان نسبتا ضخیم است باید برای افزایش سرعت بهبود و روند شکل‌گیری استخوان بینی، مدت زمان بیشتری از چسب بینی استفاده کنید! اگر این مدت برایتان اذیت‌‌کننده است می‌توانید از هفته سوم فقط شب‌ها چسب بزنید!

آموزش قدم‌به‌قدم زدن چسب بینی بعد از عمل

علاوه بر مدت زمان، نحوه درست استفاده از چسب بینی نیز اهمیت بالایی دارد! البته خیلی از افراد پس از جراحی، همیشه با چسباندن چسب بینی مشکل دارند! اگر شما نیز از این دسته هستید اصلا نگران نباشید!

مجموعه زیباکس علاوه بر خدمات معرفی بهترین جراح بینی در تهران و شیراز ،شما، اقساطی کردن هزینه عمل بینی، پشتیبانی ویژه بعد از عمل نیز دارند که به صورت اختصاصی نحوه چسب زدن را به شما آموزش می دهند.

این روند مراحل متفاوتی دارد و ما در این بخش خیلی دقیق نحوه درست استفاده از چسب بینی را به شما آموزش می‌دهیم.

1. قدم اول انتخاب چسب مناسب

قطعا اولین قدم در این فرایند، انتخاب چسب بینی مناسب بوده و بهتر است چسبی با  عرض یک تا یک‌ونیم سانتی‌متر تهیه کنید. بهترین نوع چسب بینی چسب ضدحساسیت ۳M میکروپور هست. که البته کیفیت‌های متفاوتی دارد. مجموعه زیباکس اقدام به تهیه بهترین کیفیت این چسب برای زیباجویان می‌کنند و به‌صورت کاملا رایگان آن را برای بیماران ارسال می‌کند.

البته انواع و مدل‌های متفاوتی از این چسب‌ها در بازار وجود دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم برای احتیاط بیشتر در ابتدا با پزشک خود مشورت و سپس اقدام به خرید کنید.

2. تمیز کردن صورت

در این مرحله بهتر است قبل از هر چیز، صورت خود را با آب و صابون تمیز و سپس با پنبه الکلی ضدعفونی کرده و پس از خشک شدن آن می‌توانید مراحل چسب زدن را  شروع کنید.

3. برش چسب‌ها

در ابتدا باید با توجه به سایز بینی‌تان چسب‌ها را به شش تا هشت قطعه 4-3 سانتی‌متری و دو قطعه 12-10 سانتی‌متری برش بزنید.

4. مرحله پایانی چسباندن چسب‌ها

حال بروید جلوی آینه بایستید و سه یا چهار قطعه‌ چسب 4-3 سانتی‌متری را از قسمت بالایی بینی به صورت عرضی بچسبانید. البته باید طوری این کار را انجام دهید که قسمتی از هر چسب زیر دیگری پنهان شود!

حال باید دست‌تان را برای فیکس بهتر کمی روی این قسمت‌ها فشار دهید. پس از این مرحله نوبت به چسباندن قطعه‌‌های 12-10 سانتی‌متری می‌رسد. باید قسمت وسط این چسب‌ها را روی قسمت زیری بینی بچسبانید و سپس مثل کلمه U دو طرف آن را به سمت بالا بکشید.

حال در مرحله بعدی یک قطعه دیگر را نیز روی همین قسمت و به همین روش بچسبانید. البته حواس‌تان باشد سوراخ‌های بینی را به‌صورت کامل نپوشانید! حال دوباره باید قطعات 4-3 سانتی‌‌متری را درست مانند روش قبل اما این‌بار از پایین به بالا بچسبانید.

در مرحله آخر نیز آن قسمت از چسبی که از نوک بینی بیرون زده است را با دقت و مرتب بچینید. حواس‌تان باشد تمام مراحل چسب زدن را با احتیاط انجام دهید. اگر این مراحل را درست انجام ندهید یا فشار دست‌تان در نواحی مختلف یکسان نباشد، احتمالا میزان تورم در دو طرف بینی‌تان نیز به یک اندازه نخواهد بود.

اگر چسب‌ها را خیلی محکم بچسبانید، بعد از برداشتن آن متوجه تعدادی چین‌خوردگی روی پره‌های بینی‌تان می‌شوید و برعکس اگر چسب‌ها شل باشند هیچ فایده‌ای نداشته و در کنترل ورم نیز هیچ نقشی ندارند!

تا اینجا یاد گرفتید چطور راحت و درست چسب بینی‌تان را بچسبانید. علاوه بر این مورد نحوه برداشتن آن نیز از اهمیت بالایی برخورد دار است. در بخش زیر با این مورد آشنا می‌شوید.

اگر قصد دارید از هزینه‌های جراحی آگاه شوید میتوانید روی لینک هزینه عمل بینی در تهران کلیک کنید

نحوه تعویض چسب بینی بعد از عمل

علاوه بر چسباندن چسب بینی، نحوه جداسازی آن نیز نیاز به دقت بالایی دارد! این روند باید خیلی آرام و بااحتیاط انجام شود در غیر این صورت حتی می‌تواند باعث افزایش التهاب شود!

برای این کار بهتر است کمی چسب را خیس کنید تا جداسازی آن راحت‌تر شود. حال می‌توانید یک دست خود را روی پوست بینی بگذارید و سپس با استفاده از موچین خیلی آرام چسب را از روی پوست بلند کنید.

پس از برداشت همه چسب‌ها مقداری از رد چسب روی بینی‌تان می‌ماند و می‌توانید خیلی راحت با یک دستمال الکلی آن را پاک کنید. برای تعویض چسب‌ها بهتر است 3 تا 4 ساعت به بینی خود استراحت دهید!

تعداد دفعات تعویض چسب‌ها به نوع پوست‌تان بستگی دارد؛ اگر پوست چربی دارید بهتر است روزی یکبار آن را عوض کنید، اما پوست‌های معمولی باید دو روز یک‌بار و پوست‌های خشک سه یا چهار روز یکبار اقدام به تعویض چسب کنند.

نتیجه‌گیری در مورد چسب بینی بعد از عمل

در این مقاله با انواع و روش‌های چسباندن چسب بینی آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم چسب زدن به بینی در کاهش تورم بسیار موثر است، اما باید بدانید بر خلاف تفکر بیشتر مردم این موضوع تاثیر چندانی روی نتیجه کلی عمل‌ شما ندارد!

اگر چسب بینی اشتباه و بد زده شود بینی آسیب جدی می‌بیند و ممکن است نوک بینی دچار افتادگی یا فرو رفتگی شود.

اگر در این مورد هنوز هم نگرانی دارید می‌توانید با مشاوران و دکترهای جراحی بینی در تهران و مجموعه زیباکس مشورت و از جوابگویی فوری آن‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای اصلی زیباکس ارائه کارت vip به بیماران است!

شما با داشتن این کارت می‌توانید تا 5 سال از تمام خدمات زیبایی مجموعه (مثل سالن‌های زیبایی، خدمات پوست و مو و …) با تخفیف بسیار عالی بهره ببرید! اگر در این زمینه تجربه، سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید و این مقاله را برای دوستان‌تان که عمل‌ کرده‌اند یا قصد انجام آن را دارند بفرستید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5