17 فواید تله مدیسین برای پزشکان و بیماران

0

پزشکی از راه دور توانایی ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای ملاقات با بیماران از راه دور از طریق تلفن یا ویدئو است.

این روش تقریباً به اندازه تلفن‌ها وجود داشته است، اما در طول همه‌گیری COVID-19 محبوب‌تر و کاربردی‌تر شده است.

بهبود در فناوری و تغییرات در احکام بازپرداخت بیمه به افزایش پذیرش پزشکی از راه دور کمک کرده است. بدون آن، پزشکان و درمانگران نمی‌توانند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار کنند، به خصوص در طول همه‌گیری.

همانطور که پزشکی از راه دور گسترده شده است، متخصصان و بیماران به طور مجازی راحت‌تر شده‌اند.

فواید

پزشکی از راه دور به معنای جایگزینی ویزیت‌های حضوری نیست. در حالی که دارای معایبی است که بعداً به آن‌ها خواهیم پرداخت، مزایای آن غیرقابل انکار است.

آن‌ها عبارتند از:

  1. دسترسی آسان به متخصصان

همه افراد رابطه مستمری با دکتری ندارند که در صورت نیاز با او تماس بگیرند. بسیاری از شبکه‌های پزشکی آنلاین دسترسی شبانه روزی را به انواع متخصصان، بدون وقت قبلی، در هر زمان از شبانه روز ارائه می‌دهند.

  1. هزینه کمتر

پزشکان و درمانگران می‌توانند گران باشند، حتی برای افرادی که بیمه درمانی خوبی دارند. قرار ملاقات‌های پزشکی از راه دور معمولاً هزینه کمتری نسبت به ویزیت‌های حضوری دارد. این امر باعث کاهش هزینه‌های غیرمجاز می‌شود و مانعی را برای مراقبت از بین می‌برد.

  1. دسترسی پزشکی برای افراد بدون بیمه درمانی

نداشتن بیمه درمانی کافی می‌تواند مانعی برای مراجعه به پزشک باشد. بسیاری از شرکت‌های آنلاین پزشکی از راه دور با پرداخت نقدی ارائه می‌کنند که نیازی به بیمه درمانی یا ارجاع ندارد.

  1. دسترسی پزشکی برای مردم در مناطق روستایی

زندگی در کشور مزایای زیادی دارد، اما دسترسی سریع به مراقبت‌های پزشکی همیشه یکی از آن‌ها نیست. برای افرادی که مایل‌ها دورتر از نزدیکترین مرکز پزشکی زندگی می‌کنند، پزشکی از راه دور راهی برای ملاقات سریع با پزشک فراهم می‌کند.

این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا زمانی که شرایط رانندگی کمتر از حد مطلوب است، مانند طوفان برف یا تگرگ، از جاده دور بمانند.

  1. دسترسی پزشکی برای مردم در مناطق محروم شهری

روند بسته شدن بیمارستان‌ها در محله‌های درون شهری هزاران آمریکایی، به ویژه جوامع رنگین پوست و افراد فاقد بیمه درمانی را تحت تأثیر قرار داده است.

پزشکی از راه دور به شکستن این چرخه کمک می‌کند و راهی را برای افراد فراهم می‌کند تا قبل از اینکه به شدت بیمار شوند به پزشک مراجعه کنند.

  1. کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری‌زا

ساعت‌ها انتظار در اتاق‌های انتظار پزشکان به همراه سایر بیماران می‌تواند در گسترش COVID-19، آنفولانزا و سایر ویروس‌ها نقش داشته باشد. Telehealth بیماران را در خانه نگه می‌دارد و از قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها و میکروب‌ها اجتناب می‌کند. این به محافظت از متخصصان پزشکی نیز کمک می‌کند.

  1. مراقبت نیمه شب از نوزادان و کودکان

نوزادان در تب شدید یا مریض شدن در نیمه شب مهارت دارند. به جای تکیه بر جستجوی اینترنتی، والدین می‌توانند از خدمات بهداشتی از راه دور برای ارتباط سریع با پزشکانی استفاده کنند که می‌توانند در صورت نیاز پاسخ دهند و تشخیص دهند و حتی نسخه تجویز کنند.

  1. عدم نیاز به مراقبت از کودک

والدین نیز مریض می‌شوند و بردن بچه‌های کوچک به ملاقات پزشک می‌تواند چالش برانگیز باشد. Telehealth این نیاز و همچنین هزینه اضافی مراقبت از کودک را برطرف می‌کند.

  1. پزشکان نیز باید در خانه بمانند

در طول همه‌گیری، بسیاری از دفاتر پزشکی تعطیل شده یا ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند. ابزار‌های امنیت سایبری مانند شبکه‌های خصوصی مجازی، پزشکان و درمانگران را قادر می‌سازد تا با خیال راحت بیماران را از مطب خود درمان کنند. این دسترسی همچنین به پزشکان و بیماران اجازه می‌دهد تا بعد از ساعت کاری و در تعطیلات آخر هفته با هم ارتباط برقرار کنند.

  1. کاهش هزینه‌های سربار پزشکی

برای پزشکان، پزشکی از راه دور به کاهش هزینه‌های مطب کمک می‌کند، مانند نیاز به کمک میز جلو.

  1. بازپرداخت بیمه

Medicare و بسیاری از شرکت‌های بیمه سلامت خصوصی اکنون به پزشکان و درمانگران اجازه می‌دهند تا برای خدمات بهداشتی از راه دور، صرفنظر از اینکه بیمار یا ارائه‌دهنده آن در کجا قرار دارد، صورت‌حساب خود را دریافت کنند.

با این حال، از آنجایی که قوانین ایالتی و برنامه‌های بیمه متفاوت است، قبل از مراجعه به پزشک از راه دور، حتماً الزامات و محدودیت‌های بیمه نامه خود را بررسی کنید.

  1. حمایت از افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن

ابزار‌های نظارتی در خانه که قرائت‌ها را به متخصصان پزشکی منتقل می‌کنند، می‌توانند علائم جدید، بدتر شدن سلامتی و موارد اضطراری احتمالی را نشان دهند. این می‌تواند به افراد کمک کند تا مداخلات سریع انجام دهند، که ممکن است نجات‌دهنده باشد.

  1. پشتیبانی آنلاین روانپزشکی

COVID-19 دیدن رودررو درمانگران را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است. پزشکی از راه دور اجازه داده است که مراقبت‌های درمانی برای افرادی که استرس، اضطراب، افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان را تجربه می‌کنند، شروع یا ادامه یابد.

  1. مراقبت‌های اورژانسی روانپزشکی

افرادی که شرایط اضطراری سلامت روان را تجربه می‌کنند، از جمله افرادی که در معرض خطر آسیب به خود هستند، می‌توانند به سرعت با یک درمانگر یا روانپزشک در هر زمانی از روز یا شب ارتباط برقرار کنند.

  1. پشتیبانی همتا به همتا

گروه‌های پشتیبانی آنلاین تحت رهبری درمانگر افرادی را گرد هم آورده‌اند که با چالش‌هایی مانند سوگ یا ناباروری کنار می‌آیند.

  1. کاهش اضطراب

بسیاری از مردم به سادگی دوست ندارند به دکتر بروند. در برخی موارد، فوبیا‌هایی مانند آگورافوبیا ممکن است مانع از مراجعه افراد به مراقبت شوند. Telehealth راهی برای پرسیدن سؤالات و دسترسی به پشتیبانی پزشکی بدون ترک خانه فراهم می‌کند.

  1. فیزیوتراپی در منزل

برای افرادی که تحت فیزیوتراپی هستند، پزشکی از راه دور به فیزیوتراپیست‌ها اجازه می‌دهد تا تمرینات و درمان‌های انجام شده با پشتیبانی در خانه را نظارت و مشاهده کنند. این می‌تواند به افراد کمک کند تا از تصادفات و جراحی‌ها سریعتر بهبود یابند.

معایب

پزشکی از راه دور کامل نیست و نیاز به انواع دیگر مراقبت‌های بهداشتی، مانند مراقبت‌های اورژانسی را که به بیمارستان یا مرکز مراقبت فوری نیاز دارد، برطرف نمی‌کند.

معایب سلامت از راه دور:

پزشکی از راه دور به پزشکان اجازه نمی‌دهد نمونه خون یا ادرار بگیرند. برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن که دارو مصرف می‌کنند، این می‌تواند تغییرات لازم در دوز را مختل کند. همچنین ممکن است زمان قبل از تشخیص جدید را طولانی کند.

پزشکان نمی‌توانند از گوشی پزشکی برای گوش دادن به قلب یا تنفس، اندازه‌گیری فشار خون یا سایر موارد حیاتی استفاده کنند.

پزشکان همچنین بر ارزیابی‌های بصری تکیه می‌کنند، که ممکن است انجام آن به صورت مجازی دشوارتر باشد.

سایر آزمایش‌ها مانند ماموگرافی، پاپ اسمیر، سونوگرافی و آزمایش فشار چشم برای گلوکوم باید به صورت حضوری انجام شود.

کودکانی که خدماتی مانند گفتار درمانی دریافت می‌کنند ممکن است در تمرکز یا کار با درمانگر خود از راه دور مشکل داشته باشند.

پوشش یا بازپرداخت بیمه تضمین نشده است و از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.

چه نوع نگرانی‌های پزشکی برای پزشکی از راه دور بهتر عمل می‌کند؟

پزشکان و متخصصان از هر نوع می‌توانند از تله مدیسین برای درمان مداوم یا تشخیص اولیه استفاده کنند. در برخی موارد، یک قرار ملاقات از راه دور ممکن است برای تعیین اینکه آیا مراقبت‌های حضوری باید دنبال شود یا خیر، استفاده می‌شود.

متخصصان پزشکی که به طور مؤثر از تله مدیسین استفاده می‌کنند عبارتند از:

پزشکان سلامت روان

متخصصین پوست

متخصصین غدد تولید مثل

پزشکان عمومی

متخصصان قلب و عروق

متخصصین گوارش

انکولوژیست‌ها

چگونه یک ارائه‌دهنده پیدا کنیم

یک جستجوی سریع اینترنتی می‌تواند شرکت‌های پزشکی از راه دور را پیدا کند که می‌توانید در آن‌ها قرار ملاقات رزرو کنید.

اگر بیمه درمانی دارید، ارائه‌دهنده شما ممکن است فهرستی از پزشکان مورد تأیید پزشکی از راه دور را در وب‌سایت خود داشته باشد.

همچنین می‌توانید از ابزار Healthline Find Care برای پیدا کردن و شناسایی پزشکان در منطقه خود استفاده کنید.


پزشکی از راه دور برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است، اما در طول همه‌گیری COVID-19 محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. پزشکی از راه دور جای ملاقات‌های حضوری را نمی‌گیرد، اما می‌تواند مکمل مهمی برای مراقبت از بیمار باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.