آنتی‌بادی درمانی به میزان 88 درصد در پیشگیری از عفونت مالاریا مؤثر است

0

در اولین آزمایش بزرگ آنتی‌بادی‌های مونوکلونال علیه مالاریا، نتایج فوق‌العاده امیدوارکننده‌ای به دست آمده. در این تحقیق با یک درمان جدید  88.2 درصد امکان پیشگیری از عفونت در یک دوره شش ماهه وجود دارد.

با آغاز عرضه اولین واکسن مالاریا در جهان در سال گذشته در آفریقا، چندین سازمان بزرگ بشردوستانه شروع به این سؤال کردند که آیا کارایی واکسن برای پیشگیری از انتشار گسترده کافی است یا خیر .  واکسن ممکن است تنها از 30 درصد عفونت‌ها در کودکان جلوگیری کند، سازمان‌های غیرانتفاعی مانند بنیاد بیل و ملیندا گیتس در نهایت بودجه‌ای به واکسن مالاریا به همین علت ندادند.

در حالی که کار بر روی واکسن‌های مالاریا ادامه دارد، توجه برخی تحقیقات به سمت درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال معطوف شده است.  این درمان‌ها به جای استفاده از واکسن برای تحریک سیستم ایمنی برای تولید آنتی‌بادی‌، بر انتقال مستقیم حجم قابل توجهی از آنتی‌بادی‌های محافظ قوی به فرد تمرکز دارند.

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال ابزار مؤثری هستند زیرا آنتی‌بادی‌های تجویز شده را می‌توان به طور کامل برای هدف قرار دادن آنتی ژن‌های خاص بهینه کرد.  با این حال، آن‌ها درمان‌های طولانی مدت نیستند.  آنتی‌بادی‌ها در طول زمان تجزیه می‌شوند و درمان‌ها اغلب فقط برای چند ماه مؤثر هستند.

این تحقیق جدید بر روی آنتی‌بادی به نام CIS43LS تمرکز دارد.  این آنتی‌بادی ابتدا از یک بیمار که واکسن تجربی مالاریا دریافت کرده بود جدا می‌شود و سپس اصلاح می‌شود تا خیلی سریع تجزیه نشود.

در یک کارآزمایی فاز 2، که  اولین آزمایش بزرگ برای آنتی‌بادی‌های مونوکلونال پیشگیری‌کننده از مالاریا، بود، 330 بزرگسال سالم به طور مساوی به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه‌ آنتی‌بادی با دوز کم  گرفتند و دو گروه دیگر آنتی بادی با دوز بالا و دارونما.  این آزمایش در طول فصل بارانی شش ماهه در جوامع روستایی در مالی، آفریقا انجام شد.

این کارآزمایی نشان داد که دوز بالای آنتی‌بادی در مقایسه با دارونما 88.2 درصد در پیشگیری از عفونت مالاریا در طول مطالعه شش ماهه مؤثر بود.  کمترین دوز 75 درصد در پیشگیری از عفونت مؤثر بود.

این اولین نتایج میدانی نشان می‌دهد که یک آنتی‌بادی مونوکلونال به طور ایمن محافظت سطح بالایی در برابر انتقال شدید مالاریا در بزرگسالان سالم فراهم می‌کند , راه را برای مطالعات بیشتر برای تعیین اینکه آیا چنین مداخله‌ای می‌تواند از عفونت مالاریا در نوزادان، کودکان و زنان باردار جلوگیری کند، هموار می‌کند.

این کارآزمایی یک اثبات مفهومی قوی است که نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های مونوکلونال چقدر می‌توانند در پیشگیری از عفونت مالاریا مؤثر باشند.  اما بعید است که CIS43LS درمانی باشد که در نهایت به استفاده بالینی برسد.

در شکل فعلی، درمان باید از طریق تزریق داخل وریدی انجام شود. با این حال، محققان قبلاً شکل دوم و قوی‌تری از آنتی‌بادی به نام L9LS ایجاد کرده‌اند.

این آنتی‌بادی نسل بعدی L9LS را می‌توان به صورت تزریق زیر جلدی تجویز کرد و بنابراین می‌توان آن را آسان‌تر در نقاط دوردست به کار برد.

از آنجایی که آنتی‌بادی‌های مونوکلونال فقط برای مدت کوتاهی مؤثر هستند، هرگز به عنوان جایگزینی برای واکسن‌ها عمل نمی‌کنند و فقط به درد درمان کوتاه‌مدت در حالی که واکسن‌های مؤثرتری در حال توسعه هستند، حدس می‌زنند.

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال ب می‌توانند در ترکیب با دارو و سایر اقداماتبرای از بین بردن مالاریا مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برای مسافرانی که به مناطقی که مالاریا در آن‌ها بومی است، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال می‌توانند جایگزینی برای پیشگیری دارویی باشد. به خصوص که بسیاری این برنامه پیشگیری را جدی نمی‌گیرند و کارایی آنها هم بالا نیست.

مطالعه جدید در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده.

منبع:  NIH


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.