یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آنتی‌بادی درمانی ۹۲ درصد از موارد شدید آسم را کنترل می‌کند

0

یک کارآزمایی بالینی بزرگ یک قدم به نتیجه خوب نزدیک‌تر شده و نشان می‌دهد یک درمان آنتی‌بادی تک دودمانی یا مونوکلونال به نام بنرالیزوماب می‌تواند نیاز به درمان‌های استروئیدی با دوز بالا را به شدت کاهش دهد.

آسم تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده که حدود ۵ درصد از آن‌ها نوع شدید این بیماری تنفسی را دارند. آن‌ها دچار تنگی نفس شدید می‌شوند و مجبور هستند که مراجعه‌های مکرر به بیمارستان، برای دریافت درمان داشته باشندو

بیماران مبتلا به آسم شدید به استنشاق دوز‌های بالایی از استروئید‌ها برای کنترل آن متکی هستند. این داروها با کاهش التهاب بدن به طور کلی عمل می‌کنند و در نتیجه تولید مخاط را در ریه‌ها کاهش می‌دهند.

با این حال، سطوح بالای استروئید‌ها با عوارض جانبی همراه هستند، از جمله افزایش دیابت، افزایش احتمال شکستگی استخوان‌ها، آب مروارید، و سرکوب سیستم آدرنال که به تنظیم همه چیز از متابولیسم گرفته تا استرس از طریق هورمون‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این، ارزش چنین دوز‌های بالایی از استروئید‌ها در درمان آسم شدید همچنان مورد بحث است. دوز‌های پایین‌تر تأثیر نسبتاً بزرگ‌تری دارند، اما بیماران گزینه دیگری جز متوسل شدن به مقادیر خطرناک‌تر در صورت عدم موفقیت ندارند.

در تحقیق جدید، در فاز چهار کارآزمایی بالینی که توسط شرکت نام‌آسنای AstraZeneca تأمین مالی شده، به روشی بسیار هدفمندتر کار می‌شود. Benralizumab یک آنتی‌بادی پروتئینی است که تعداد سلول‌های ایمنی ایجاد‌کننده التهاب به نام ائوزینوفیل‌ها را کاهش می‌دهد که در موارد شدید آسم به مقدار غیر طبیعی تولید می‌شوند.

Benralizumab به قدری مؤثر بوده است که در کارآزمایی روی بیش از ۲۰۰ بیمار در سراسر اروپا، ۹۲ درصد از آن‌ها با خیال راحت استفاده از استروئید‌های استنشاقی را کاهش دادند و بیش از ۶۰ درصد دیگر اصلاً به آن‌ها نیاز نداشتند.

تقریباً ۹۰ درصد از بیماران در گروه کاهش استروئید تا پایان کارآزمایی بدون تشدید باقی ماندند.

دیوید جکسون و همکارانش، ایمونوبیولوژیست کالج کینگ، در مقاله خود نوشته: «بیش از نیمی از بیماران توانستند مصرف داروهای دیگر را کاهش بدهند و بهبودی بالینی در هفته ۴۸ طبق معیارهای آسم داشتند.»

داده‌ها نقش اصلی ائوزینوفیل‌ها را در پاتوژنز تشدید و کنترل علائم نشان می‌دهند.

با این حال، محققان هشدار می‌دهند که این نتایج‌امیدوارکننده فقط برای نوع بسیار خاصی از آسم باید در نظر گرفته شود. آن‌ها فقط افرادی را آزمایش کردند که به بنرالیزوماب به خوبی پاسخ دادند، بیمارانی که آسم ائوزینوفیلیک شدید دارند و به بنرالیزوماب به خوبی پاسخ نمی‌دهند، احتمالاً همچنان به درمان‌های شدید استروئیدی نیاز دارند.

با توجه به خطرات ناشی از دوز‌های بالای استروئید، نهاد «ابتکار جهانی برای آسم»، کاهش دوز را در بیمارانی که به درمان‌های ایمنی پاسخ مثبت می‌دهند، توصیه می‌کند. این تحقیق از این توصیه پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است نتایج در تمام درمان‌های مشابه یکسان نباشد.

جکسون و تیم تیم نتیجه‌گیری می‌کنند: «بیمارانی که تحت کنترل بنرالیزوماب قرار می‌گیرند، می‌توانند کاهش معنی‌داری در درمان با کورتون استنشاقی ICS داشته باشند و در عین حال کنترل آسم را حفظ کنند.»

این تحقیق در نشریه The Lancet منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.