یافته‌های یک تحقیق جدید، نشان می‌دهند که دوره‌های فعالیت شدید و کوتاه فعالیت بدنی، خطر مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهند

0

بسیاری از ما می‌دانیم که ورزش منظم برای سلامتی و طول عمر ما مهم است. اما با مشغله‌های زیادی که داریم، بسیاری از ما برای یافتن زمان مناسب برای ورزش تلاش می‌کنیم.

داده‌های یکی از تازه‌ترین تحقیقات، نشان داده که برای به دست آوردن بخش از سودمندی‌های ورزش نیازی به یک ورزش طولانی مدت ندارید.

این تحقیق نشان داد که 3 یا 4 دقیقه فعالیت کوتاه مدت و شدید در طول روز، خطر مرگ زودرس را نسبت به افرادی که هیچ فعالیتی نداشته‌اند کاهش داده است.

برای انجام مطالعه ، 25241 شرکت‌کننده  از مطالعه Biobank مورد بررسی قرار گرفتند. آنها  هیچ فعالیت بدنی تفریحی یا پیاده‌روی تفریحی انجام نمی‌داندند.

حدود 56 درصد از شرکت‌کنندگان زن با میانگین سنی حدود 62 سال بودند.

برای اطمینان از اینکه تصویر دقیقی از سطح فعالیت آن‌ها پیدا شود، به شرکت‌کنندگان ردیاب‌های تناسب اندام پوشیدنی – مشابه ساعت‌های هوشمند – داده شد که به مدت یک هفته روی مچ دست خود می‌بستند. به این ترتیب سطوح فعالیت آنها را در طول روز پایش می‌شد.

سپس داده‌های جمع‌آوری‌شده در شروع مطالعه را با سوابق بالینی شرکت‌کنندگانبه مدت تقریبا هفت سال مقایسه شد. تا قوت شدن و علت احتمالی آن پیدا شود.

عوامل مخدوش‌کننده مانند رژیم غذایی افراد یا سیگار کشیدن آنها، هم در نظر گرفته شد و باز برای پیشگیری از اشتباه در تحقیق، هر شرکت‌کننده‌ای که در ابتدای مطالعه سرطان و بیماری قلبی تشخیص داده شده داشت، از مطالعه حذف شد.

فعالیت بدنی شدید متناوب آنها که روی ردیاب‌های فعالیت ثبت شد. که به این صورت تعریف می‌شود که شخص معمولاً کمتر از یک دقیقه طول فعالیت بدنی شدید داشته باشد . برخی از نمونه های این نوع فعالیت بدنی عبارتند از بازی با کودکان و حیوانات خانگی، حمل خرید، بالا رفتن سریع از طبقه بالا، راه رفتن در سربالایی یا دویدن برای رسیدن به قطار.

به طور متوسط، شرکت کنندگان هر روز هشت دوره کوتاه فعالیت را ثبت کردند که مجموعاً کمتر از چهار و نیم دقیقه بود.

محققان دریافتند که فقط سه تا چهار دوره کوتاه فعالیت روزانه با کاهش 40 درصدی مرگ زودرس به هر دلیل و همچنین مرگ ناشی از سرطان و همچنین با 49 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه بود.

با دوره‌های کوتاه‌تری از فعالیت‌های فرد، این مزایا کاهش می‌یابد. واضح‌ترین تقاوت در بین کسانی بود که حدوداً 4 تا 5 بار در روز فعالیت داشتند و آنهایی که اصلا فعالیت نداشتند.

پس دوزهای بسیار کوچک فعالیت متناوب شدید می‌تواند عملکرد قلبی تنفسی را بهبود بخشد  که پیش بینی کننده حیاتی طول عمر است.

همچنین نشان داده شده است که تمرینات ورزشی با شدت بالا (تمرینات کوتاه بین 10 تا 30 دقیقه، که در آن دوره‌های کوتاه تمرین شدید با دوره‌های استراحت گنجانده شده) اثرات مطلوبی بر کنترل قند خون ، کلسترول، فشار خون و چاقی دارد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

اما مطالعه چدید اولین مطالعه ای است که ارتباط بین فعالیت بدنی غیرساختار یافته با مزایای سلامتی مثبت را نشان می‌دهد.

بخش بزرگی از بزرگسالان توصیه های فعلی فعالیت بدنی را رعایت نمی ‌نند . از هر چهار نفر در انگلیس یک نفر کمتر از 30 دقیقه در هفته فعالیت بدنی انجام می‌دهد‌.

بسیاری محدودیت‌های زمانی را بهانه می‌کنند. تحقیق جدید می‌تواند به آنها انگیزه بدهد که حداقل چند دوره کوتاه فعالیت را در روز خود بگنجانند.

دستورالعمل‌های فعالیت بدنی موجود در سرتاسر جهان بر اساس تحقیقاتی بنا شده که که به فواید دوره‌های منظم فعالیت مداوم – اغلب به شکل ورزش، تمرینات بدنسازی یا دویدن روزانه توجه دارند.

اما مطالعه جدید نقش دوره‌های کوتاه فعالیت فعالیت را هم برجسته می‌کند. بسیاری از کارهای ساده و روزمره را می‌توان فعالیت فیزیکی متناوب سبک زندگی شدید در نظر گرفت.

بنابراین، اگر شما فردی هستید که ممکن است برای تناسب اندام در تمرین دچار مشکل شوید یا ممکن است از انجام این کار دلسرد شوید، احتمالاً کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در زندگی روزمره خود انجام دهید تا به شما کمک کند سالم بمانید.

منبع: The Conversation


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.