شگفت‌انگیز: مومیایی‌هایی با زبان‌های طلایی در یک گورستان مصر باستان کشف شد

0

باستان شناسان مومیایی‌های باستانی متعددی را در مصر کشف کرده‌اند که ورقه‌ای از طلا به شکل زبان در محل زبان آنها قرار داده شده.

این اکتشاف در گورستان کوویسنا Quweisna یا کوئسنا در دلتای مرکزی نیل انجام شد. این مکان که در سال 1989 کشف شد و تصور می‌شود که در دوره‌های بطلمیوسی و رومی، یعنی از حدود 300 قبل از میلاد تا 640 پس از میلاد استفاده می‌شده است. همچنین استخوان‌های برخی از اسکلت‌های کشف‌شده با لعاب طلایی پوشیده شده بود.

زبان های طلایی با وجود اینکه قبلاً هم پیدا شده بودند، حالت معماگونه‌ای دارند.

در آغاز سال 2021، محققان در حال حفاری در یک مکان 2000 ساله در مصر جمجمه‌ای را کشف کردند که در دهان  آن یک زیور زبانی براق وجود داشت.

در انتهای سال 2021، یک مرد، یک زن و یک مومیایی کودک دوباره با زبان‌های طلایی پیدا شدند که قدمت آن به بیش از 2500 سال می‌رسد.

در زمانی که این اکتشافات انجام شد، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر مشکوک بود که طلاها مدت‌ها پیش توسط مومیایی‌سازان در آنجا قرار داده شده بود تا اطمینان حاصل شود که مردگان می‌توانند در زندگی پس از مرگ حرکت کنند.

در مصر باستان، این اندیشه وجود داشت که با زبان طلایی اُزیریس – ایزد جهان زیرزمینی و زندگی پس از مرگ در اساطیر مصر باستان- را راحت‌تر بشود متقاعد کرد!

البته از جهان اموات در مصر باستان گاهی به عنوان “سرزمین خاموش” یاد می‌شد و خود ازیریس “ارباب سکوت” نامیده می‌شد.

مصریان باستان بر این باور بودند که ازیریس از سر و صدا متنفر است، به همین دلیل است که در طول مراسم تشییع جنازه در مصر باستان سکوت اعمال می‌شد.

تنها زمانی که دهان یک مومیایی برای آماده شدن برای زندگی پس از مرگ باز می‌شد، موسیقی پخش می‌شد یا صدایی برمی‌خاست.

شاید مصربان باستان تصور می‌کردند که با اهدای زبان طلایی به مومیایی ها این امکان را می‌‌دهند که بدون ایجاد سر و صدا با ازیریس صحبت کنند. اما اگر اینطور است، پس چرا فقط برخی از مومیایی‌ها با زبان‌های طلایی دفن شده‌اند؟

طلا یک ماده محبوب در مصر باستان برای ساختن زیورآلات برای مراسم تدفین بود. این عنصر درخشنده را گوشت خدایان، به ویژه پوست خدای خورشید Ra، می‌دانستند و با مفهوم ابدیت همراه بود.

Ra رهبر همه خدایان مصر باستان، خالق همه چیز بود و  با ازیریس متحد بود. Ra نمایانگر بخش نور خورشید از روز بود، در حالی که ازیریس نمایانگر ساعات تاریکی بود.

شاید یک زبان طلایی نشان‌دهنده خط سیری به سوی نور باشد، حتی در تاریکی سرد جهان مادون.

ما بدون داشتن شواهد بیشتر، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم حدس و گمان است.

مقامات وزارت مصر می گویند مومیایی‌های کشف شده در وضعیت بدی هستند و اسرار آنها نیز همراه با آنها در حال از بین رفتن است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.