در یک ابتکار جالب مشخص شده که ایرپادها می توانند به خوبی سمعک‌های گران قیمت کار کنند

0

طبق تحقیقات جدیدی که ایرپادهای ساخت اپل را در مقابل سمعک‌های سنتی آزمایش کرده‌اند، ایرپادهای پرو این پتانسیل را دارند که به عنوان سمعک برای بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​عمل کنند.

این یافته‌ها می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفری را که در حال حاضر از سمعک‌های مورد نیاز خود استفاده نمی‌کنند، به دلیل هزینه‌های بالا یا به دلیل انگ اجتماعی که همراه با آن‌ها است، متحول کند.

ین فو چنگ ، متخصص گوش و حلق و بینی، از بیمارستان عمومی کهنه‌سربازان تایپه در تایوان ، می‌گوید: «این هدفون‌های بی‌سیم مطمئناً کامل نیستند، اما نقطه شروع خوبی برای بسیاری از بیمارانی است که به سمعک‌های حرفه‌ای دسترسی ندارند.»

حتی کیفیت زندگی با این هدفون‌ها افزایش می‌ابد.

برای اهداف این مطالعه، 21 شرکت‌کننده با کم‌شنوایی خفیف تا متوسط ​​با سمعک‌های ممتاز ( با قیمت 10000 دلار آمریکا در بازار تایوان)، سمعک‌های پایه ( 1500 دلار آمریکا)، هدفون‌های AirPods Pro (249 دلار آمریکا) و AirPods 2 آزمایش شدند.( 129 دلار آمریکا). ایرپادها به آیفون‌های اپل متصل بودند که دارای یک برنامه تقویت‌کننده نویز محیطی به نام Live Listen بودند.

جملات کوتاهی برای داوطلبان خوانده شد و سپس از آنها خواسته شد که دوباره آنها را تکرار کنند.

در محیط‌های پر سر و صدا، اگر صدا از جلوی شنونده نمی‌آمد، نشان داده شد که AirPods Pro از نظر عملکرد با سمعک‌های ممتاز قابل مقایسه است . در محیط‌های ساکت، AirPods Pro کمی بدتر از سمعک‌های ممتاز و تقریباً مانند سمعک‌های اولیه بود .

AirPods 2 اصلی به خوبی سمعک در سناریوهای ساکت یا پر سر و صدا نبود اما آنها از هیچ چیز بهتر بودند. در محیط‌های پر سر و صدا، زمانی که منبع نویز جلوی داوطلبان بود، هیچ‌یک از مدل‌های AirPods به شرکت‌کنندگان در شنیدن بهتر کمک نکردند.

در حالی که AirPods 2 و AirPods Pro دارای فناوری Live Listen هستند که صداها را تقویت می کند، تنها مدل Pro دارای حذف نویز فعال است که برخی صداهای خارجی را شناسایی و مسدود می کند. این ممکن است به توضیح اختلاف بین دو مجموعه هدفون بی سیم کمک کند.

Ying-Hui Lai ، مهندس زیستی، از دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ در تایوان ، می‌گوید: «دو دلیل ممکن است تفاوت بین این دو امر را توضیح دهد . ممکن است مربوط به مسیرهایی باشد که امواج صوتی با آن‌ها حرکت می‌کنند و همچنین الگوریتم پردازش سیگنال پیشرفته توسط سمعک‌های ممتاز .»

این یافته امیدوار است مهندسان را برای طراحی سمعک‌ها و محصولات تقویت کننده صدای شخصی که در جهت های خاص حساس تر هستند، ترغیب کند.

گذشته از قیمت بالای سمعک‌های حرفه‌ای ، استفاده‌کنندگان می‌توانند نگران این باشند که سمعک‌ها آنها را پیر به نظر می‌رسانند. آنها همچنین نیاز به بازدیدهای متعدد از متخصصان بهداشت برای نصب و تنظیم دارند. در نتیجه، 75 درصد از افراد مبتلا به کم شنوایی در ایالات متحده از این وسایل کمکی استفاده نمی‌کنند‌.

هدفون‌های بی‌سیم جایگزین در دسترس‌تری هستند و تعداد آن‌ها در حال افزایش است: همه از گوگل گرفته تا سامسونگ و سونی یک جفت هدفون بی‌سیم می‌سازند که با هر به‌روزرسانی برای این محصولات، ویژگی‌های اضافی در آن گنجانده می‌شود.

محققان بر این باورند که کار آنها در واقع می تواند تولیدکنندگان را تشویق کند تا ویژگی‌هایی را برای کمک به افراد مبتلا به کم شنوایی و همچنین ویژگی‌هایی برای بهبود صدای موسیقی و پادکست‌ها در نظر بگیرند. با این حال، معرفی نوعی روش نظارتی برای برچسب زدن آن دسته از هدفون‌هایی که کمک می‌کنند و آنهایی که نمی‌کنند، مهم است.

لای می گوید: «در سطح جهانی، بازار گوشی‌های بی‌سیم به سرعت در حال رشد است. برخی از شرکت‌ها علاقه‌مند به بررسی امکان طراحی هدفون‌هایی با ویژگی های تقویت صدا هستند. مطالعه ما ثابت می کند که این ایده قابل قبول است.

این تحقیق در iScience منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.