شگفتی‌های زندگی – قسمت ششم

0

141 -پدی-دول (p.doyle) مشهور به مرد آهنین انگلستان نخستین ورزشکاری است که توانسته است با وزنه‌ای به سنگینی 22 کیلو و 700 گرم که به پشتش بسته بود 0014‌ مرتبه روی دو دست خود بالا و پایین برود (شنای سوئدی)

(به تصویر صفحه مراجعه شود) 142 -میشل-فانک، کودک دو سالهٔ ساکن ایالت یوتا در آمریکا در سال 1986 در هنگام آب‌بازی به داخل یک استخر کوچک بادی می‌افتد و به دور از چشمان پدر و مادرش 66 دقیقه در زیر آب می‌ماند. پس از کشف جسد این کودک خردسال درحالی‌که هیچکس کمترین امیدی به زنده بودن او ندارد، پزشکان بیمارستان سالت، لیک، سیتی پس از مراقبت‌های ویژه پزشکی او را صحیح و سالم تحویل پدر و مادرش می‌دهند. نام میشل این کودک خردسال به عنوان شخصی که توانسته است بیش‌ترین زمان ممکن زیر آب بماند و خفه نشود زینت‌بخش کتاب رکوردداران استثنایی جهان است.

341‌-گری-هاتر آمریکایی یکی از مردان استثنایی جهان است که از سن 10 سالگی علاقهٔ فراوانی به راننده‌گی و سوار شدن به ماشین مخصوص چمن‌زنی داشته است. گری در یک حادثه راننده‌گی که در سن 24 ساله‌گی برایش اتفاق افتاده بود به سختی آسیب‌دیده و دیگر نتوانست با کامیون‌های بزرگ در جاده‌های طولانی رانندگی کند. گری برای بازگشت به زندگی سالم نیاز به یک عمل جراحی پیچیده با هزینه‌ای معادل 001‌/000 دلار داشت. وی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مردم برای تأمین هزینهٔ درمانش سوار بر یک ماشین 11 /500 دلاری چمن‌زنی که سرعتی معادل 14 /5 کیلومتر در ساعت داشت سفری را آغاز کرد. گری از تاریخ 31 مه سال 2000 میلادی از ایالت پرتلند آغاز کرد و پس از گذشتن از 84‌ ایالت و کشورهای کانادا و مکزیک سرانجام در تاریخ 14 فوریه 2001 میلادی (062‌ روز) پس از طی 23 /487 کیلومتر به سواحل دی‌تون در ایالت فلوریدا رسید. با این اقدام شگفت انگیزش هم اعانهٔ مورد نیازش را جمع‌آوری کرد و هم به یک رکورد جهانی دست یافت. رکورد قبلی جهانی مسافرت با ماشین مخصوص چمن‌زنی 17 /703 کیلومتر بوده است.

144 -نورما-ویک وایر آمریکایی تا این تاریخ تنها خانمی است که توانسته است رکورددار تعویض و جابه‌جایی مفاصل بدنش باشد. این خانم به علت ابتلا به بیماری روماتیسم مفاصل تاکنون هشت قسمت از ده قسمت بدن خود را به دست تیغ جراحان سپرده و مفصل‌های مصنوعی را جای‌گزین مفاصل طبیعی خود نموده است. نورما از سال 1976 تا سال 1989 مفصل‌های دو ران، دو زانو، دو کتف، آرنج راست و قوزک پای چپش را تعویض کرده است.

145 -بیش‌تر مردم در کودکی یا نوجوانی و جوانی برای تهیهٔ کاردستی در مدرسه و یا ساختن بادبادک حد اقل برای یک مرتبه در عمرشان با وصل کردن حلقه‌های کاغذ بریده شده، زنجیر کاغذی درست کرده‌اند. اما بدون تردید طول هیچ یک از زنجیرهای کاغذی ساخته شده توسط دست انسان تا این تاریخ به 83 کیلومتر و 360 متر و 584000 حلقه نرسیده است. این زنجیر کاغذی شگفت‌انگیز توسط 6 نفر از دانشجویان کالج الوین (alvin) در تکزاس آمریکا و فقط در مدت 42‌ ساعت و به مناسبت پنجاهمین سالگرد کالج یاد شده ساخته و مانند دیگر رکوردهای استثنایی جهان در کتاب رکوردها ثبت گردیده است. رکورد قبلی در این زمینه زنجیری به طول 9 کیلومتر و 700 متر بوده است.

641‌-پیتر-وتزل اسپرگر (p.WETZELSPERGER) آلمانی در یک رکوردگیری جهانی در یک سالن رکوردگیری در تاریخ 15 فوریه سال 2002 میلادی موفق شد در مدت یک دقیقه 60 نارگیل را با مشت بدون دست‌کش خرد کند و نام خود را به عنوان رکوردار استثنایی در کتاب رکوردهای جهانی ثبت نماید.

147 -ویتالی شنیکر ورزشکار اهل لات‌ویا (latvia) کشور کوچکی در شمال غربی اروپا تنها فردی است که تاکنون موفق شده است در مدت یک دقیقه 48 حرکت بسیار سخت ژیمناستیک به نام «توماس-فلنکز thomas‌ flanks‌ را که در ایران به حرکت «توماس» مشهور است انجام دهد. ویتالی با انجام این ورزش سنگین توانسته است نام خود را در کتاب رکوردداران استثنایی جهان ثبت نماید.

841‌-بدون تردید نام یوآخیم-هیندرن فنلاندی به عنوان یک موتور سوار استثنایی در کتاب رکوردهای جهانی جای مناسبی را به خود اختصاص داده است. یوآخیم در یک استودیوی مخصوص فیلم‌برداری و ثبت رکوردهای استثنایی در هلسینکی پایتخت فنلاند موفق گردید از یک دیوار 3 متر و یک سانتیمتری صاف با موتور سالم بالا رفته و روی سکوی بالای دیوار متوقف شود.

149 -اشریتا-فورمن با نام قبلی کیت-فورمن متولد 16 سپتامبر 1954 در ایالت نیویورک است. اشریتا در خاطرات خود می‌نویسد تا قبل از آن‌که وی استاد علوم روحی- روانی خود به نام سری-چین موی sri-hinmoy را ملاقات کند و زیر نظر وی به آموزش‌های تزکیهٔ روحش بپردازد تا دوره جوانی شخصی بی‌مصرف و غیر مفید در گوشهٔ خانه‌اش افتاده بوده است. اشریتا در یک (به تصویر صفحه مراجعه شود) ملاقات اتفاقی با سری آموزش‌های امنیت روحی و روانی خود را آغاز می‌کند و ناگهان با تغییرات شگفت‌انگیزی در زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود. همان شخصی که تا چندی پیش و قبل از ملاقات با سری در گوشهٔ آپارتمانش بدون هیچ گونه فعالیتی افتاده بود. با آموزش‌های تقویت نیروی روان آدمی موفق گردیده است در سال 1979 میلادی و در یک مسابقهٔ طناب‌زنی 27000 مرتبه به صورت پیوسته از طناب بپرد. وی علاوه بر ثبت رکورد طناب‌زنی به نامش تاکنون موفق شده است 60 رکورد مختلف جهانی را در کتاب رکوردهای مردان استثنایی جهان به نام خود ثبت کند. اشریتا که در زبان سانسکریت به معنی شخصی است که از جانب خدا حفاظت می‌شود، این نام را پس از انتخاب سری -چین موی به عنوان استاد علوم روانی خود، برای خودش انتخاب کرده است.

150 -اسلاویسا-بی با شهروند یوگوسلاوی دارای آن چنان قدرتی است که می‌تواند برق را از بدن خود عبور دهد. اسلاویسا درحالی‌که جریان برق را به بدن خود وصل می‌کند، بدنش وسیله‌ای برای جریان برق برای روشن کردن یک لامپ معمولی و یا دیگر وسایل برقی می‌شود. اسلاویسا در تاریخ 42‌ نوامبر سال 2001 میلادی توانست با عبور جریان برق از بدنش و دست‌زدن در یک فنجان آب، درجهٔ حرارت آب داخل فنجان را از 25 درجهٔ سانتیگراد به 97 درجه برساند و نام خودش را به عنوان رکوردار استثنایی در کتاب رکوردهای استثنایی جهان ثبت نماید.

151‌-سی-کیل نر یک شهروند سیاه پوست از کشور زیمباوی در آفریقا توانسته است نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده قرص در جهان ثبت نماید. کیل‌نر از نهم ژوئن 1967 تا 8891‌ میلادی مدتی بیش‌تر از 21 سال تعداد 565 /939 قرص برای بهبود بیماری‌اش مصرف کرده است.

152 -جیسون-جونیر انگلیسی یکی از متخصصان و کارشناسان داستان‌های تخیلی فضایی می‌باشد. وی شخصیتی است که برای تهیه و آماده‌سازی فیلم پر هزینه و بسیار جالب جنگ ستاره‌گان نقش عمده‌ای داشته است. جیسون از دوران کودکی به مطالعه در این زمینه بسیار علاقه‌مند بوده است. وی پیش از شرکت در تهیهٔ فیلم جنگ ستاره‌گان و پس از آن اسباب‌بازی، آدم‌های آهنی، ربوت‌های کامپیوتری و تمام آن چیزهایی را که درباره داستان‌های فضایی تهیه و ساخت می‌شده، جمع‌آوری نموده است. وی هم‌اکنون رکورد بزرگ‌ترن کلکسیون داران اسباب بازی‌های فضایی (جنگ ستاره‌گان) را شکسته و بیش‌تر از 20 /000 وسیلهٔ مختلف در این زمینه دارد.

153 -آندریاس-میهاوز اتریشی در یک بازداشت موقتی توسط پلیس شهر هوخست در تاریخ یکم آوریل 1979 در اطاقی در یک ساختمان دولتی زندانی شد. افرادی که این شخص را بازداشت و زندانی کرده بودند به علت جابه‌جایی و ترک ساختمان فراموش کرده بودند که فردی را دستگیر و زندانی کرده‌اند. آندریاس در یک بازرسی اتفاقی توسط تعدادی ‌ از مأموران در تاریخ 18 آوریل مشاهده شد. وی که در این مدت هیچ گونه دست‌رسی به آب و غذا نداشت از شدت تشنه‌گی و گرسنه‌گی در حال مرگ بود که به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کرد. آندریاس باید خیلی خوشحال باشد که نام او به عنوان مقاوم‌ترین انسان در مقابل تشنه‌گی و گرسنه‌گی در کتاب رکوردهای استثنایی جهان ثبت شده است.

154 -در یک رقابت جهانی هل دادن اتومبیل خاموش، تکزان جف-اکلز و جان لندرز دو نفر آمریکایی در حال حاضر قهرمان هل دادن اتومبیل در جهان هستند. دو نفر یاد شده یک اتومبیل خاموش شورولت اسپرینت را به مدت 24 ساعت هل داده‌اند. از مدت مذکور 17 ساعت آن بدون کم‌ترین توقف بوده است. این اتومبیل در اثر هل دادن از مرز 54 کیلومتر و 200 متر گذشته است. رکورد قبلی هل دادن اتومبیل متعلق به دو ایتالیایی بوده است که آن‌ها توانسته بودند به مرز 52 /5 کیلومتر درمدت 24 ساعت برسند.

منبع: شماره 19 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.