بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما، چند روز قبل از سفر است؟

0
رپورتاژ

اگر شما هم اهل سفرهای هوایی باشید، حتما به زمان دقیق گرفتن بلیط هواپیما توجه می‌کنید. البته به‌احتمال‌زیاد با قلق‌ها و روش‌های گرفتن بلیط هواپیما آشنایی دارید و به‌خوبی می‌دانید که در چه زمانی بلیط بگیرید گه قیمت آن‌هم مقرون ‌به‌صرفه و اقتصادی تمام شود. اما در صورتی ‌که کمتر با هواپیما سفر می‌کنید، بهتر است برای گرفتن بلیط از آژانس‌های هوایی مانند بلیط هواپیما علی بابا تعلل نکنید. در عین ‌حال بهتر است ترفندها و زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما را بدانید تا با مشکلی در زمان سفر روبرو نشوید. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

انواع بلیط هواپیما

به‌صورت کلی دو نوع بلیط هواپیما سیستمی و چارتر وجود دارند که هرکدام هم ویژگی‌های مختص به خود را دارند. آگاه شدن از ویژگی‌های هرکدام از این بلیطها کمک می‌کند که گزینه بهتر را برای سفر خود انتخاب کنید.

بلیط سیستمی هواپیما

بلیطهای سیستمی سه مزیت اصلی دارند و به همین دلیل برخی مسافران از این مدل بلیط برای سفرهای هوایی خود به شهرها و کشورهای مختلف استفاده می‌کنند. اولین ویژگی این بلیط، قابلیت استرداد آن قبل از حرکت هواپیما است. به عبارت دیگر اگر قبل از سفر، برنامه شما کنسل شود، به‌راحتی می‌توانید بلیط را برگردانید و بر اساس مدت‌زمان نزدیک به حرکت هواپیما، مبلغی از آن کسر می‌شود. به‌طور مثال اگر حدود یک روز قبل از حرکت هواپیما، سفر خود را لغو کنید، حدود 10 درصد از مبلغ بلیط کسر شده و بقیه پول به شما بازگردانده می‌شود.

ویژگی مهم دیگر بلیط سیستمی این است که شما علاوه بر امکان استرداد وجه بلیط می‌توانید، زمان و تاریخ سفر را هم تغییر دهید. در این صورت اگر زمان سفر را تغییر داده باشید و به تاریخ دیگری موکول کنید، مشکلی برای پرواز شما ایجاد نخواهد شد و می‌توانید بلیط هواپیما علی بابا را برای آن زمان مشخص تایید کنید.

درنهایت ویژگی سوم بلیط سیستمی این است که قیمت بلیط بر اساس نوع مسافران از نظر رده سنی مشخص می‌شود. به عبارت بهتر دو نوع قیمت در این بلیط برای افراد بزرگ‌سال و کودکان در نظر گرفته می‌شود و قیمت بلیط کودکان ارزان‌تر است.

بلیط چارتر هواپیما

نوع دوم بلیط هواپیما، بلیط چارتی نام دارد که گزینه خوبی برای سفر مقرون‌ به‌صرفه محسوب می‌شود. این بلیط بهترین انتخاب برای کسانی است که همیشه در سفر هستند و در موقعیت‌های مختلف نیاز به بلیطی با قیمت اقتصادی و مقرون ‌به‌صرفه دارند.

بلیط چارتر بیشتر در ساعات پایانی مانده به حرکت هواپیما قابل خریداری است و قیمت ارزان‌تری نسبت به بلیط سیستمی دارد. اما نکته مهم این است که امکان استرداد این بلیط وجود ندارد. به همین دلیل اگر از سفر منصرف شده باشید و بخواهید آن را لغو کنید، امکان بازپرداخت مبلغ بلیط چارت به شما وجود ندارد. بنابراین حتما به این موضوع دقت کنید که در صورت اطمینان از سفر، بلیط چارتر بگیرید.

نکته مهم دیگر این است که قیمت بلیط چارتر برای همه افراد در سنین مختلف یکسان است. به عبارتی تفاوت ندارد که بخواهید خودتان به سفر بروید یا اینکه همراه کودکان و خانواده بلیط چارتر بگیرید؛ به ‌هر حال قیمت برای همه یکسان است.

چه روزی برای سفر هوایی بهتر است؟

اگر بخواهید بلیط سیستمی بگیرید، از چند هفته یا چند ماه قبل می‌توانید بلیط خود را رزرو کنید و در بیشتر موارد تغییری در قیمت بلیط برای روزهای مختلف هفته وجود ندارد. اما همین موضوع به‌ظاهر ساده و روزهای هفته در تعیین قیمت بلیط چارتر اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

به‌صورت کلی بلیط چارتر هواپیما در روزهای ابتدایی هفته، شنبه و یکشنبه بسیار ارزان‌تر است. حتی در برخی موارد ممکن است از این قیمت‌های بسیار ارزان و اقتصادی تعجب کنید. اما درصورتی‌که بخواهید در روزهای آخر هفته و از چهارشنبه تا جمعه بلیط چارتر بگیرید، باید قیمت‌های بیشتری بپردازید. این موضوع بیشتر در اثر تجربه و میل مسافران برای خرید بلیط در روزهای آخر هفته به دست آمده است. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر مسافران دوست دارند در روزهای آخر هفته سفر کنند و به همین دلیل بلیط هواپیما در روزهای ابتدایی هفته ارزان‌تر از معمول است و زمان خوبی برای سفر ارزان‌تر است.

بلیط هواپیما را صبح بگیریم یا بعدازظهر؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در گرفتن بلیط، ساعات مختلف روز است. آمارها نشان می‌دهد که بلیط هواپیما در ساعات ابتدایی صبح تقاضای کمتری دارد و بیشتر مسافران دوست دارند در ساعات پایانی و نزدیک به شب، سفر کنند. همچنین قیمت بلیط صبح کمی ارزان‌تر تمام می‌شود و ازاین‌جهت مقرون ‌به‌صرفه است.

البته اگر دوست دارید با سرعت بیشتری روال سوارشدن به هواپیما و تحویل گرفتن چمدان‌ها پیش برود، بهتر است بلیط هواپیما در ساعات اول صبح بگیرید. در این صورت زمان کمتری هم در گیت پرواز منتظر می‌مانید و روند سفر سریع‌تر پیش خواهد رفت.

چه فصلی از سال سفر هوایی بهتر است؟

علاوه بر روزهای هفته و ساعات مناسب در طول روز، ماه‌ها و فصل‌ها نیز در گرفتن بلیط تاثیر دارند. به عبارت بهتر خرید بلیط در ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن ارزان‌تر و سریع‌تر است. اما در صورتی‌ که بخواهید در بقیه ایام سال بلیط بگیرید، باید ترافیک مسافران و هزینه بیشتر بلیط را هم در نظر داشته باشید.

در نهایت اینکه در این نوشتار زمان‌های بهتر برای سفری مقرون به صرفه، اقتصادی و راحت‌تر را باهم بررسی کردیم. شما کدام روش را بیشتر می‌پسندید؟

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.