فیلم همیشه – معرفی و نقد و بررسی – Always (1989)

0

سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : استیون اسپیلبرگ، کاتلین کندی و فرانک مارشال
کارگردان : اسپیلبرگ
فیلمنامه‌نویس : جری بلسن و دایان تامس، برمبنای فیلم‌نامه مردی به‌نام جو نوشته دالتن ترومبو از داستانی نوشته فردریک هازلیت برنان، چندلر اسپراگیو و دیوید بوئم.
فیلمبردار : میکائیل سالومون
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : ریچارد دریفوس، هالی هانتر، جان گودمن، براد جانسن، رابرتس بلاسم، کیت دیوید، جیمز لشلی و آدری هیبرن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۱ دقیقه.

«پیت سندیج» (دریفوس)، خلبان هواپیمای اطفای حریق در یک منطقه جنگلی شمال‌غربی آمریکا، اوقات فراغتش را با مأمور کنترل پرواز، «دوریندا دورستن» (هانتر) می‌گذراند. «پیت» که عاشق ماجراجوئی‌های بی‌باکانه است، در یکی از عملیاتش دچار سانحه می‌شود و وقتی به خود می‌آید، در می‌یابد که مرده است. فرشته‌ای به‌نام «هَپ» (هپبرن) روح او را مأمور مواظبت از خلبان تازه کار جانشین او، «تدبیکر» (جانسن) می‌کند. «پیت» ابتدا از اینکه «تد» و «دوریندا» به یکدیگر نزدیک شده‌اند، آزرده می‌شود ولی سرانجام درک می‌کند که زندگی روی زمین باید مستقل از او ادامه یابد و با رضایت، عشق «تد» و «دوریندا» را می‌پذیرد.

معنویت و اخلاق به سبک اسپیلبرگ‌ی‌اش، در یکی از آرام‌ترین، جمع‌وجورترین و شخصی‌ترین فیلم‌های کارگردان پول‌ساز و ابرستاره. فیلم بازسازی یکی از آثار مورد علاقه اسپیلبرگ و دریفوس به نام مردی به نام جو (ویکتور فلمینگ، 1943) است (اسپیلبرگ این فیلم را الهامی برای کارگردان شدنش عنوان می‌کند) و نشانه روشنی از عشق آشنای اسپیلبرگ به ژانر فیلم‌های هوانوردی دهه‌های 1930 و 1940. فیلم یک سال پیش از روح جری‌زوکر، با مایه مشابه روحی که در زندگی و عشق محبوبه‌اش مداخله می‌کند، ساخته شد ولی در حالی که روح موفقیت تجاری بزرگی کسب کرد، فیلم لطیف‌تر و بی‌تکلف‌تر اسپیلبرگ شکستی تجاری و انتقادی بود. هپبرن در آخرین حضور سینمائی خود به‌عنوان فرشته نگهبان ظاهر می‌شود.


خلاصه از ویکی پدیا

پیت سندیچ یک آتش نشان هوایی است که ریسک بیش از حدش در هوا دوست دخترش دوریندا دورستون، خلبانی که به عنوان کنترل‌کننده ترافیک هوایی برای آتش نشانان دو برابر می‌شود، عمیقاً آزار می‌دهد. این همچنین به دوست صمیمی پیت، آل یاکی، یک خلبان آتش نشان همکار مربوط می‌شود.

پس از یک پرواز خطرناک و تقریباً مرگبار دیگر که پیت به طور اتفاقی شانه خالی می‌کند، ال به او پیشنهاد می‌کند شغل ایمن‌تری را بپذیرد که خلبانان آتش نشانی را در فلت راک، کلرادو آموزش می‌دهد. پیت امتناع میورزد تا اینکه دوریندا با اشک با او روبرو می‌شود و به ترس و اضطراب همیشگی خود اعتراف می‌کند که او کشته خواهد شد. پیت تسلیم می‌شود و به دوریندا می‌گوید که او کار آموزشی را بر عهده خواهد گرفت.

علیرغم پیش‌بینی غم‌انگیز دوریندا، پیت آخرین مأموریت را انجام می‌دهد. در جریان بمباران آتش، موتور آل آتش می‌گیرد و در شرف انفجار است. پیت یک شیرجه شیب دار خطرناک انجام می‌دهد و به طرز ماهرانه‌ای موتور آل را با یک دوغاب ضد حریق خنثی می‌کند و آل را نجات می‌دهد. در حالی که پیت تلاش می‌کند تا کنترل خود را از شیرجه به دست بیاورد، مستقیماً از میان آتش جنگل پرواز می‌کند و موتور خود را مشتعل می‌کند و باعث انفجار هواپیما می‌شود.

پیت در جنگلی سوخته قدم می‌زند. با آمدن به یک فضای خالی کوچک، او هاپ را ملاقات می‌کند که توضیح می‌دهد پیت در انفجار مرده است و اکنون هدف جدیدی دارد: همانطور که ارواح در طول زندگی برای او انجام دادند، او Spiritus (“نفخه الهی”) را برای راهنمایی دیگرانی که تفسیر می‌کنند ارائه می‌دهد. سخنان او به عنوان افکار خودشان.

اگرچه زمان از منظر پیت غیر خطی است، اما شش ماه در دنیای واقعی سپری شده است و آل می‌خواهد دوریندای غمگین را از مرگ پیت عبور دهد. او او را با خود به کلرادو می‌برد تا در مدرسه پروازی که پیت در آنجا فرماندهی خلبانانی را که برای مبارزه با آتش آموزش می‌بینند، کار کند، که یکی از آن‌ها تد بیکر است. ماه‌های بیشتری می‌گذرد و با ناراحتی پیت، تد عاشق دوریندا می‌شود که او از سوگواری یک ساله‌اش خارج می‌شود. پیت تلاش می‌کند تا داستان عاشقانه‌ی نوپا را خراب کند، اما هاپ به او یادآوری می‌کند که زندگی‌اش به پایان رسیده است. او برای الهام بخشیدن به تد و همچنین خداحافظی دوریندا فرستاده شد.

تد، با الهام از پیت، یک ماموریت نجات خطرناک از آتش نشانان به دام افتاده را برنامه‌ریزی می‌کند. دوریندا که قادر به تحمل ضرر دیگری نیست، هواپیمای تد را می‌گیرد تا خودش کار را انجام دهد. پیت که دوریندا او را نمی‌بیند، نمی‌تواند او را منصرف کند. با این حال، با راهنمایی پیت، دوریندا می‌تواند آتش نشانانی را که روی زمین گرفتار شده‌اند، نجات دهد. در پرواز برگشت، پیت همه چیز‌هایی را که می‌خواست در زندگی بگوید به او می‌گوید.

دوریندا یک فرود اضطراری آب در یک دریاچه انجام می‌دهد. با سیل شدن کابین خلبان هواپیمای غرق شده، دوریندا تمایلی به فرار ندارد. پیت در مقابل او ظاهر می‌شود و در حالی که دستش را دراز می‌کند، او را به سطح می‌برد. وقتی دوریندا که اکنون تنهاست به ساحل می‌رود، پیت قلبش را ر‌ها می‌کند تا به تد اجازه دهد جایگزین او شود.

دوریندا به پایگاه هوایی برمی گردد و تد را در آغوش می‌گیرد. پیت لبخند می‌زند و به سمت مخالف حرکت می‌کند تا جای آخرت خود را بگیرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.