بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان

0
رپورتاژ

ایمپلنت دندانی یکی از بهترین روش‌ها جهت پر کردن جای خالی دندان از دست رفته است، اما به راستی بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان چه زمانی است؟ کاشت ایمپلنت را می‌توان در هر زمانی انجام داد اما ۲ تا ۴ ماه پس از کشیدن دندان بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان محسوب می‌شود چرا که در این زمان استخوان فک راحت‌تر پذیرای ایمپلنت است و نتیجه بهتری را نیز خواهد شد.

بهترین زمان کاشت دندان به چه عواملی وابسته است؟

جایگزین کردن دندان‌های افتاده و یا کشیده شده به منظور سلامت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه از دست رفتن دندان‌ها رابطه مستقیمی با چهره افراد دارد. همچنین خالی بودن جای دندان باعث انحراف دندان‌های دیگر از مکان اصلی خود به سمت فضای خالی می‌شود و تغییراتی در ظاهر دندان‌ها به وجود خواهد آمد که به مرور زمان در نحوه جویدن غذا نیز تأثیر می‌گذارد. اهمیت ایمپلنت دندان در این گونه از مواقع بیش از پیش نمایان می‌شود. ایمپلنت دندان به عنوان یک درمان دائمی مورد استفاده قرار گرفته و هر روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

با توجه به اینکه بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان است، بسیاری از افراد که چندین سال از جایگزین کردن دندان از دست رفته‌شان می‌گذرد؛ این سؤال همواره برای آن‌ها وجود دارد که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان چه موقعی است. برای پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که زمان مناسب برای درمان با در نظر گرفتن شرایط لازم برای کاشت مشخص می‌شود. برای کاشت ایمپلنت موارد مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر داشت. به عنوان مثال میزان تراکم و همچنین پهنای استخوان فک از عوامل مؤثر در کاشت ایمپلنت دندانی هستند. این موارد با استفاده از اشعه ایکس  قابل رؤیت است. با بررسی موارد فوق دید کامل‌تری از تراکم استخوان به دست می‌آید و دندانپزشک می‌تواند راحت‌ترین مسیر درمانی را طی کند.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

اولین مزیت ایمپلنت دندانی، جایگزین ایده آل دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای جایگزینی ریشه دندان‌های از دست رفته به منظور جلوگیری از تحلیل لثه‌ها به حساب می‌آید. همچنین بهترین راه و یکی از گزینه‌های موجود در دندانپزشکی که نتایج همیشگی را به دنبال دارد کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند اما نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند. این مراقبت‌ها به طور کلی آسان است و شامل مسواک زدن و کشیدن نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک می‌شود. ایمپلنت‌ها شباهت بسیاری به دندان‌های طبیعی دارند و بدون ایجاد مشکل در جویدن غذا و یا مشکل در صحبت کردن، می‌توانند عملکرد مناسبی را داشته باشند. همچنین آشنایی با تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی نیز میتواند به افراد در انتخاب بهتر کمک نماید.

مشاوره ایمپلنت قبل از جراحی برای تعیین بهترین زمان کاشت دندان

جلسه اول به عنوان مشاوره برای انجام ایمپلنت، پیش از جراحی انجام می‌شود. در این جلسه شرایط بیمار مورد بررسی قرار گرفته و معاینات دقیقی بر روی دندان و لثه‌ها صورت می‌گیرد. همچنین باید در رابطه با بیماری‌های پیشین فرد پرس‌وجو انجام شود و در صورت داشتن سوابق پزشکی شرایط موجود را در نظر داشت. دندانپزشک در جلسه مشاوره ایمپلنت اقدام به بررسی تراکم استخوان فک می‌کند و در صورت داشتن  سلامت بدنی و تراکم کافی استخوان و استحکام آن می‌تواند بهترین زمان کاشت دندان را مشخص نماید.

چرا ایمپلنت پس از کشیدن دندان یک ضرورت است؟

جای خالی دندان از دست رفته موجب تجمع بسیاری از باکتری‌ها در بافت دهانی خواهد شد. توصیه می‌شود پس از کشیدن دندان بلافاصله جای آن را با ایمپلنت درمانی پر کنید تا از تحلیل استخوان فک و لثه نیز جلوگیری کنید. گاهی اوقات عدم وجود دندان موجب بی نظمی دندان‌های دیگر می‌شود که این موضوع نیز دلیل دیگری برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان است. بنابراین بهترین پروسه درمانی برای درمان دندان از دست رفته، کاشت ایمپلنت بوده که استفاده از کلینیک‌های معتبر به واسطه تجربیاتی که در انجام این روند دارند، صورت می‌گیرد.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نخواهد بود؟

کاشت ایمپلنت برای برخی از افراد در کلینیک‌های معتبر انجام نمی‌شود و یا با مشورت متخصص و یا محدودیت امکان استفاده از این روش درمانی برای آن‌ها وجود دارد.

  • بیمارانی که پیش‌تر سابقه انجام شیمی درمانی و یا رادیوتراپی را داشته‌اند احتمال موفق بودن کاشت ایمپلنت بسیار پایینی دارند.
  • بیماران ابتلا به پوکی استخوان کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندانی نیستند.
  • سیگار تأثیر بسیار بدی بر نتیجه ایمپلنت دندان خواهد داشت. بسیاری از متخصصین برای افرادی که دخانیات و سیگار استعمال می‌نمایند، اقدام به انجام ایمپلنت نمی‌کنند چراکه امکان نتیجه‌بخش بودن این روش به شدت پایین خواهد بود.
  • مصرف برخی از دارو‌ها باعث بروز مشکلاتی در زمان ایمپلنت می‌شود. دارو‌هایی که در ترکیبات آن‌ها بیس فسفونات وجود داشته باشد از این قبیل دارو‌ها هستند.
  • بیماران دیابتی که قند خون کنترل نشده دارند.

مراقبت‌ های بعد از جراحی ایمپلنت

پس از ایمپلنت نیازمند استراحت هستید چرا که دارو‌های بی‌حسی که در حین ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا چند ساعت بر روی بافت دهان اثر می‌گذارند بنابراین لازم است مراقبت‌های لازم پس از ایمپلنت را در نظر بگیرید تا بی‌حسی موضعی از بین برود. در نظر داشته باشید که پس از ایمپلنت حتماً از غذا‌های نرم استفاده نمایید و بهتر است که غذا‌های بسیار داغ و نوشیدنی‌های گرم میل نکنید؛ چرا که باعث التهاب بیشتر دندان و لثه خواهند شد. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از نخ دندان و مسواک در تایم‌های مختلف استفاده نمایید.
ایمپلنت دندان دوره نقاهت زیادی ندارد و متخصص با تجویز آنتی بیوتیک‌ها و همچنین دهان شویه از عفونت احتمالی جلوگیری می‌کند. شما باید پس از چند ماه به دندانپزشک مراجعه کنید و دوباره مورد معاینه قرار بگیرید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

برآورد هزینه ایمپلنت دندان به عوامل و شرایط خاصی بستگی دارد. در واقع متخصص پس از معاینه و بررسی شرایط بیمار موارد بسیاری را مد نظر خواهد گرفت تا بتواند هزینه کلی ایمپلنت دندان را محاسبه کند. این عوامل شامل برند ایمپلنت، پیوند استخوان در صورت نیاز و بالا بردن سینوس با تشخیص متخصص می‌شود.

کلام پایانی

بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان است. بهترین زمان کاشت ایمپلنت نهایتاً ۲ تا ۴ ماه پس از کشیدن دندان خواهد بود. مزیت‌های استفاده از کاشت ایمپلنت مادام العمر بودن آن است اما باید به مراقبت‌های پس از کاشت نیز توجه داشت. همچنین کاشت ایمپلنت از نظر ظاهر بسیار طبیعی بوده و تفاوت چندانی با دندان‌های طبیعی ندارد.

برگرفته از:  وبسایت تخصصی دکتر کاووس قاجار متخصص عصب کشی و درمان ریشه در تهران (drkavoosghajar.com)

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5