رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟

0

رحم مصنوعی اکتولایف EctoLife یک راه بحث‌برانگیز جدید برای باردار شدن خواهد شد که رشد جنین را در یک محیط ایده آل، اما کاملا غیرانسانی و شفاف برای ناظرین بیرونی، ممکن خواهد کرد.

همان اول تصریح کنیم که این رحم فعلا فقط در مرحله مفهومی است و زاییده فکر تهیه کننده، فیلمساز و مروج علم ساکن برلین، هاشم الغیلی است. هیچ برنامه فوری برای ساخت EctoLife وجود ندارد، این صرفاً یک داستان علمی تخیلی است که الغیلی از وضعیت فعلی تحقیقات باروری تخیل کرده است.

الغائلی معتقد است در طی سال‌های آینده چنین چیزی امکان‌پذیر خواهد بود و طی چند دهه گسترش خواهد یافت.

استدلال الغیلی چیزی شبیه به این است: بارداری سرگرم کننده نیست. می‌تواند برای مادر خسته کننده، دردناک، تهوع آور، مزاحم، ناخوشایند و گاهی اوقات خطرناک باشد.

اگر باردار هستید و سیگار می کشید، یا مهمانی می‌روید یا استرس زیاد دارید، یا به بیماری‌های خاصی مبتلا می شوید، ممکن است رحم شما محیط مناسبی برای بارداری نباشد.

الغائلی می‌گوید که دانش از توانایی بازسازی شرایط ایده‌آل بارداری در رحم بدون عفونت با دمای کنترل‌شده زیاد دور نیست.

یک بند ناف مصنوعی می‌تواند اکسیژن و تغذیه را برای جنین فراهم کند، جنین در مایع آمنیوتیک مصنوعی شناور است و دائماً با هورمون‌ها، آنتی‌بادی‌ها و فاکتورهای رشد کاملاً  متناسب است و پرورده می‌شود. مواد زائد کودک را می‌توان حذف کرد، به عبارتی می‌توان یک واکنشگر زیستی یا بیوراکتور ساخت.

بلندگوهای کوچک در این دستگاه می‌توانند برای جنین موسیقی کلاسیک و صدای والدینش را پخش کنند تا به پرورش بهتر مغز او کمک کنند.

علائم حیاتی به طور مداوم تحت نظارت قرار می‌گیرند، همانطور که پیش از این، نقص‌های فیزیکی و ناهنجاری‌های ژنتیکی بررسی میٰ‌شد.

داده‌ها به صورت بی‌درنگ از طریق یک اپلیکیشن گوشی با دوربین زنده جنین با کیفیت HD و توانایی پیمایش در فیلم‌های تایم لپس رشد فرزندتان از مراحل اولیه جنین تا نه ماهگی به شما عرضه می‌شوند.

نوزادان انسان از درمانده‌ترین و توسعه‌نیافته نوزادها در قلمرو حیوانات هستند. چرا  نوزادها نمی‌توانند از رحم بیرون بیایند و پنج دقیقه بعد اولین قدم‌های لرزان خود را مانند مثلا یک گوساله بردارند؟

این به این دلیل است که مغز ما برای شکاف لگن زن انسان بسیار بزرگ است. پس ما نسبتا نارس به دنیا می‌آییم، با جمجمه‌های نرم و انعطاف‌پذیر و از نظر رشد چندین ماه از سایر حیوانات عقب‌تر هستیم. اما در رحم EZ-EctoLife، چنین محدودیت زیستی وجود ندارد. می‌توان دوره‌های بارداری بسیار طولانی‌تری را آزمایش کرد، نتایج ممکن است فوق العاده باشد.

اگر همه اینها احساس و علاقه‌مندی‌ای برنمی‌انگیزد، الغیلی فناوری بیشتری برای تسکین ذهن شما دارد. فکر می‌کنید ممکن است احساس لگد زدن کودک را از دست بدهید؟  یک لباس لمسی می تواند این حس را برای هر والدینی که آن را بخواهد بازگرداند ارائه کند. آیا می خواهید شروع زندگی را از دیدگاه کودک خود ببینید؟ هدست واقعیت مجازی را بر سر بگذارید و هر زمان که دوست دارید دوربین 360 درجه را تنظیم کنید.

تاسیس مزارع رشد فرزند با هر تعداد ممکن خواهد بود و حتی ممکن است والدین درخواست که اکتولایف را بعد از زایمان فرزند یادگاری برای خود بردارند.

شما ممکن است مانند میلیاردها والدینی که قبل از شما بودند تجربه زایمان انسانی نداشته باشید، اما از سوی دیگر ناگهان وارد مرحله دشوار پدر و مادر شدن می‌شوید و نوزاد خود را دریافت کی‌کنید.

به علاوه الغائلی معتقد است که این تنها گزینه برای برخی از والدین است: آنهایی که نمی توانند به طور طبیعی باردار شوند یا بچه‌دار شوند. اما به تدریح به گزینه‌ای برای همه والدین آینده تبدیل خواهد شد و به راحتی با IVF، غربالگری ژنتیکی، انتخاب جنین، مدل سازی پتانسیل ژنتیکی و مهندسی ژنتیک بچه‌دار خواهید شد.

هنگامی که این فناوری به خوبی توسعه یافت و در دسترس قرار بگیرد، ممکن است برای افرادی که ایده بچه‌دار شدن را دوست دارند، گزینه بسیار جذابی به نظر برسد، آنهایی که نمی‌توانند بفهمند که چرا باید برای به دست آوردن یک نوزاد، سختی های بارداری و زایمان را پشت سر بگذارند.

ممکن است حتی نیازی به یک روز مرخصی از کار نداشته باشید، فقط  کافی است زوجی داشته باشید، به مزرعه بچه بروید و زندگی را به عنوان پدر و مادر شروع کنید. EctoLife حتی شما را با یک آزمایش ژنتیک رایگان وصل می‌کند تا مطمئن شود که با بچه اشتباهی به خانه نمی‌روید!

هم اکنون ممکن است این مفهوم  بسیار پیچیده، غیرانسانی و دیستوپیایی انگاشته شود. یا یادآور چیدمان‌های ماتریکس باشد.

منبع: هاشم الغیلی از طریق Science and Stuff


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.