به نظر می‌رسد افرادی که توانایی همدلی دارند، در تشخیص احساس حیوانات هم مهارت دارند

0

آیا می‌توانید فقط از روی اصوات خارج شده از چهارپایان بفهمید که خوشحال هستند یا در پریشانی؟ اگر این توانایی را دارید، ممکن است نشانه این باشد که شما همدلی خوبی با انسان‌ها هم دارید!

مطالعه‌ای که توسط الودی بریفر -یک اخلاق‌شناس از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک- انجام شد، نشان داد افرادی که نمرات همدلی بالاتری داشتند در تشخیص احساسات حیوانات فقط از طریق صدا بهتر بودند.

این تحقیق به دنبال تحقیقات مشابهی صورت گرفته که توسط Briefer در اوایل سال جاری منتشر شد، که از حدس و گمان‌هایی حمایت می‌‌کردند مبنی بر اینکه حیوانات احساسات را در صدای ما می‌شنوند و به آن پاسخ می‌دهند.

بریفر و گروه تحقیقاتی، صداهای ضبط شده از حیوانات اهلی (از جمله خوک، اسب، بز و گاو) و حیوانات وحشی (از جمله گرازهای وحشی و اسب‌های  وحشی) را گردآوری کردند.

برخی از این ضبط‌ها نشاندهنده تجربیات مثبت حیوانات بودند مانند حیوانی که دادن غذا را پیش‌بینی می‌کرد یا دوباره با یک دوست خود ملاقات می‌کرد. صداهای دیگر صداهای زمان ترس و استرس و تنهایی حیوانات بود.

ضربان قلب حیوانات اهلی و حرکات حیوانات وحشی به‌عنوان معیاری برای سنجش شدت احساس یا «تحریک عاطفی» در زمان پخش صدا مورد استفاده قرار گرفت.

صداهای انسانی نیز در این ترکیب گنجانده شده است. محققان کلمات بی‌معنی در نظر گرفتند و بازیگرانی را استخدام کردند تا آنها را با لحن‌های مثبت و منفی بیان کنند.

دو صدای یک حیوان (یا بازیگر انسان) – یکی با برانگیختگی کم و دیگری با برانگیختگی زیاد – برای 1024 شرکت‌کننده در مطالعه از 48 کشور پخش شد.

بعد از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا یک پرسشنامه همدلی را بر اساس شاخص واکنش بین فردی تکمیل کنند.

این شاخص چهار ویژگی همدلی را اندازه‌گیری می‌کند: تمایل آن‌ها به در نظر گرفتن و توجه به دیدگاه‌های دیگران، احساس همدردی با دیگران، تجربه ناراحتی زمانی که دیگران نیازمند توجه هستند، و یا تصور خود در موقعیت‌های تخیلی.

به طور کلی، مردم بیش از 50 درصد مواقع معنای صداهای حیوانات را به درستی تفسیر کردند، که بهتر از حدس شانسی بود.

دلیل مهارت قابل توجه ما در تشخیص سطح برانگیختگی حیوانات این است که پاسخ به استرس طریق تکامل در پستانداران شکل گرفته و یکپارچه شده و عموماً با صدایی با فرکانس بالا بیان می‌شود.

جالب است که جنسیت و سطح تحصیلات هیچ تأثیری بر توانایی افراد در تفسیر صداهای حیوانات نداشت، اما سن تأثیری داشت، به طوری که افراد 20 تا 29 ساله بهترین بودند و با افزایش سن، توانایی آنها کاهش می یافت.

انسان‌ها در مقایسه با حیوانات وحشی، صدای سایر انسان‌ها و حیوانات اهلی  را در هنگام تجربه مثبت یا منفی‌شان بهتر تفکیک می‌کردند.

افرادی که یا حیوانات مانوس‌تر بودندِ مهارت بیشتری داشتند.

جالب‌تر از همه این بود که افرادی که امتیاز بالایی برای همدلی کسب کرده بودند، بهتر می‌توانستند معنای صداهای حیوانات را درک کنند.

بریفر می‌گوید که می توان به افراد آموزش داد تا درک خود را از زندگی عاطفی حیوانات بهبود بخشند .

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که همه ما پستانداران یک سیستم عاطفی مشترک داریم.

این مقاله در Royal Society Open Science منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.