خودروی مفهومی کمپینگ کوچک مرسدس EQT با آینده درخشان : کانسپت EQT مارکوپولو

0

مرسدس بنز در تلاش است تا خانواده خودرو‌های الکتریکی خود را در خط وانت کمپر مارکوپولو توسعه دهد. سال 2022 با یک ون کمپر مجهز EQV سروع شد و امسال را با کانسپت EQT مارکوپولو کاملاً جدید به پایان می‌رساند.

مینی کمپر مفهومی ظرفیت چهار نفر را دارد و می‌تواند فضای مناسب برای خواب آنها هم را فراهم کند، یک سالن غذاخوری سرپوشیده کامل ارائه می‌کند، غذا‌ها را در یک فضای گالی داخلی/خارج با دو اجاق آماده می‌کند و در عرض چند دقیقه به وضعیت معمول برگردد.

این یک ون منحصربه‌فرد و توانا است که به زودی به ماجراجویان محیط زیست راهی می‌دهد تا با انرژی الکتریکی خالص، از یک خانه کوچک کوهستانی دنج  لذت ببرند.

موتور آن محور جلو و بسته باتری 45 کیلووات ساعتی با قیمت پایه 49000 یورو است. رانندگان می‌توانند باتری را از 10 تا 80 درصد در کمتر از 38 دقیقه با استفاده از شارژر سریع DC شارژ کنند.

کانسپت EQT Marco Polo در نقش ون ماژولار/کمپر و روزمره راحت خواهد بود. مرسدس از همان ابتدا مشخص می‌کند که این کانسپت پیش نمایشی از یک ون کمپر است که در حال حاضر در حال توسعه است و به سمت تولید انبوه می‌رود. این شرکت قصد دارد نسخه تولیدی آن را در نیمه دوم سال 2023 معرفی کند.

کانسپت مارکوپولو بر اساس نوع EQT شاسی بلند آینده است. مرسدس ابعاد وانت شاسی بلند را که به طور رسمی در سال 2023 معرفی خواهد شد، ذکر نکرده است، اما شاسی معمولی EQT را با طول 450 سانتی‌متر، عرض 186 سانتی‌متر و ارتفاع 182 سانتی‌متر دارد.

ارتفاع ون مفهومی را با یک سقف بازشو که اتاق سر ایستاده را در قسمت نشیمن کمپر باز می‌کند، افزایش می‌یابد. سقف همچنین دارای یک تخت فنری دیسکی 197×97 سانتی‌متری (77.5×38 اینچی) است که برای خواب یک یا دو نفر آماده است.

در پایین، مرسدس یک چیدمان هوشمندانه کمپینگ را پیکربندی کرده است که از فضای کوچک حداکثر استفاده را می‌کند. قسمت ناهار خوری درسمت عقب ون است و با یک نیمکت طولی دو نفره سمت راننده در مقابل یک میز تاشو با ارتفاع قابل تنظیم به صورت الکتریکی شروع می‌شود. نیمکت دوم دو نفره به صورت عرضی در پشت صندلی سرنشین جلو قرار گرفته و یک چیدمان ناهارخوری L شکل دارد.

بخش داخلی خودروی کانسپت آشپزخانه اسپلیت دقیقاً پشت صندلی راننده قرار دارد و یک سینک کوچک با مخازن آب تازه و مغزن فاضلاب 12 لیتری و یک جعبه یخچال 16 لیتری ارائه می‌دهد. اجاق گاز القایی تک نقطه‌ای در یک کشو در زیر نیمکت سمت راننده تعبیه شده استو

مرسدس علاوه بر اجاق القایی با یک اجاق گاز تک‌شعله قابل حمل جداگانه دارد.

وقتی برای اولین بار طرح مفهومی EQT مارکوپولو دیده شد، این تصویر پیش آمد که مرسدس صندلی‌های سرنشینان عقب را حذف کرده تا فضایی برای کمپر سالن دنج خود باز کند. اما بالشتک‌های ناهارخوری سمت سرنشین در واقع به پشتی صندلی‌های عقب تاشو چسبانده شده‌اند. آن‌ها را در موقعیت سفر جمع کنید و کانسپت مارکوپولو قادر است چهار نفر را به کمپ برساند.

EQT Marco Polo همچنین فضای خواب چهار نفر را دارد. میز عقب را پایین بیاورید، چند کوسن اضافه کنید و یک تخت دوم دونفره بزرگتر با ابعاد 200 x 115 سانتی‌متر (خواهید داشت. سیستم تیره کردن پنجره‌ها ، نیاز به پرده را از بین می‌برد و با فشار دادن یک دکمه شیشه‌های عقب را تیره می‌کند.

برخلاف وانت کمپر مارکوپولو کلاس V بزرگتر، کانسپت مارکوپولو دارای طراحی ماژژلار با تجهیزات کمپر کاملاً قابل جابجایی است. مرسدس می‌گوید دو نفر می‌توانند ماژول‌های کمپر را بیرون بکشند و EQT را به فرم MPV روزمره در حدود پنج دقیقه برگردانند.

این کانسپت حتی با سقف پاپ آپ زیر 2 متر ارتفاع دارد و به راحتی قابل گذاشتن در گاراژ را دارد.

برای کسانی که نیازی به سقف پاپ آپ ندارند یا EQT با فاصله محوری کوتاه را ترجیح می‌دهند، مرسدس یک گزینه کمپر ساده‌تر EQT مارکوپولو را حتی زودتر ارائه می‌دهد.

مرسدس قیمتی را اعلام نکرده است اما تأکید دارد که ماژول مارکوپولو در آینده نزدیک برای سفارش در دسترس خواهد بود.

منبع: مرسدس بنز


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.