بهترین فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی و فانتزی که منتظر دیدن آنها در 2023 هستیم

0

در دنیای سریال‌های تلویزیون و فیلم‌های سینمایی، تهیه‌کنندگان همیشه به دنبال اقتباس یا بازسازی یک اثر موفق هستند. گرچه گاهی تصور می‌کنیم که بیشتر عناوین بزرگ در سال‌های اخیر پوشش داده شده‌اند، اما به نظر می‌رسد 2023 سال پرباری باشد. از بازسازی تلویزیونی یک فیلم کلاسیک 1980 گرفته تا آدام سندلر در نقش فضانوردی که با یک عنکبوت بیگانه غول پیکر دوست می‌شود. قرار است 12 ماه آینده عناوین علمی تخیلی و فانتزی جالبی ارائه شود.

در حالی که خیلی منتظر سریتا The Last of Us و راه‌اندازی مجدد Battlestar Galactica هستیم. در اینجا آثاری را که در سال 2023 هیجان‌زده‌مان می‌کنند، فهرست می‌کنم.

راهزنان زمان (اپل تی وی) – Time Bandits

فصل اول این سریال شامل 10 قسمت خواهد بود

دومین فیلم انفرادی‌تری گیلیام پس از مونتی پایتون، راهزنان زمان بود، یک فیلم خانوادگی دوست داشتنی که پسر جوانی را دنبال می‌کند که با گروهی از دزد‌ها در زمان سفر می‌کند. اما بعد چهل سال بعد تایکا وایتیتی فیلم را به سریال تلویزیونی تبدیل کرده که با همکاری نویسنده بریتانیایی ایین موریس (The Inbetweeners) و جمین کلمنت (Flight of the Conchords) نوشته شده است.

نمادین‌ترین ویژگی‌های فیلم، گروه شش دزد کوتوله آن است که از سریال حذف شده و  با بازیگران معمولی جایگزین شده‌اند.

داستان فیلم قدیمی:

«قادر متعال» (ریچاردسن) وظیفه «ترمیم» خلقت را به گروهی از کوتوله‌ها، «فیجیت» (دیکر)، «والی» (پرویس)، «اگ» (ادموندز)، «استروتر» (دیکسن)، «ورمین» (راس) و رهبر گروه، «رندال» (راپاپورت) واگذار می‌کند. آنان نقشه کیهان را می‌دزدند، حفره‌های زمانش را مشخص می‌کنند و ناگهان خود را در اتاق خواب «کوین» (وارناک)، یک پسربچه انگلیسی، می‌ربایند. «کوین» با آنان همراه می‌شود. کوتوله‌ها نیز موفق می‌شوند «ناپلئون» (هولم) را در کاستیلیونه بربایند، سپس با «رابین هود» (کلیز) ملاقات می‌کنند. در حفره‌ای دیگر از زمان، «کوین» به «آگاممنون» (کانری) یاری می‌رساند و در حفره بعدی، گروه با مسافران کشتی تایتانیک همراه می‌شوند. «شیطان» (وارنر) هم که به دنبال نقشه کیهان است، آنان را به دام می‌اندازد و در زمان افسانه‌ها قرار می‌دهد. در آنجا، کوتوله‌های خشمگین با یک غول و یک هیولا روبه‌رو می‌شوند. در آنجا به‌وسیله اشباح والدین «کوین» گول می‌خورند و در قفسی زندانی می‌شوند. اما فرار می‌کنند و حالا با شیطان وارد جنگ می‌شوند…

Kaos (سریال نتفلیکس)

جف گلدبلوم در نقش زئوس خدای یونانی ایفای نقش می‌کند که پس از اولین چین و چروک خود نگران است که این علامت پیری پایان جهان را پیش‌بینی کند. در این سریال همچنین جانت مک‌تیر، کلیف کورتیس و دیوید تیولیس را بازی می‌کند و ظاهراً داستان شش انسان را دنبال می‌کند که متوجه می‌شوند بخشی از یک پیش‌گویی باستانی هستند.

حدس زدن اینکه چه نوع سریالی از چنین فضای عجیب و غریبی پدیدار خواهد شد سخت است، اما خلاصه داستان به نظر بسیار یادآور سریال Good Omens از نیل گیمن است (که اخیراً به سریال آمازون تبدیل شده و فصل دوم آن در سال 2023 پیش‌بینی می‌شود). کائوس توسط چارلی کوویل نوشته شده ، که بیشتر به خاطر سریال نتفلیکسش به نام The End of the F***ing World شناخته شده، ممکن است نشانه‌هایی از لحن کمدی تلخ رااز سریال انتظار داشته باشیم.

مرد فضایی (فیلم نتفلیکس) -Spaceman

این کتاب به عنوان اثری از داستان‌های پوچ‌گرایانه Little, Brown and Co طبقه‌بندی شده است.

آدام سندلر در نقش فضانوردی از جمهوری چک به تنهایی به فضا فرستاده می‌شود تا یک ابر غبار مرموز در نزدیکی زهره را بررسی کند. در این ماموریت هشت ماهه او به تدریج عقل خود را از دست می‌دهد و شروع به صحبت با یک عنکبوت غول پیکر تله پاتیک می‌کند که ادعا می‌کند یک بیگانه از سیاره دیگری است.

این داستان که بر اساس کتابی با عنوان Spaceman of Bohemia ساخته شده است، یک کمدی مطلق نیست، بلکه بیشتر یک درام پوچ با مضامین طنز است. یکی از منتقدان این کتاب را با عنوان «سولاریس طنز» توصیف کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده یوهان رنک، فیلمساز سوئدی است که بیشتر به خاطر کار بر روی سریال اخیر چرنوبیل شبکه HBO شناخته شده است.

Fallout (سریال آمازون)

Fallout یکی دیگر از آن فرانچایز‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی است که مدت‌هاست برای اقتباس سینمایی یا تلویزیونی مطرح شده است. پس از 20 سال توسعه ناموفق فیلم، این بازی ویدیویی سرانجام به لطف سرمایه‌گذاری جف بزوس و آمازون پرایم به صورت سریال تلویزیونی پخش خواهد شد.

در ادامه همکاری بین آمازون و سازندگان Westworld، لیزا جوی و جاناتان نولان،آنها Fallout را خواهد ساخت. جزئیات زیادی در مورد اینکه چه چیزی از یک سری Fallout انتظار می‌رود وجود ندارد، خود گیم که در یک دنیای باز بزرگ اتفاق می‌افتند که بازیکن تا حد زیادی مسیر خود را در یک منظره پس از آخر الزمان به سبک دهه 1950 تعیین می‌کند.

مسئله سه جسم یا سه جرم کیهانی (سریال نتفلیکس) –The Three-Body Problem

این مجموعه بر اساس یک سه‌گانه از کتاب‌های نویسنده چینی لیو سیسین ساخته شده که بزرگترین رمان‌های علمی-تخیلی سال‌های اخیر، محسوب می‌شود.

نتفلیکس هزینه هنگفتی کرده  تا دیوید بنیوف و دی بی، سازندگان سریال Game of Thrones و همچنین یک تیم بین‌المللی برای این اقتباس عظیم جمع کنند.

فیلمبرداری این سریال بیش از یک سال پیش آغاز شد، بنابراین امیدواریم زمانی در سال 2023 آن را ببینیم و در نهایت ایده‌ای از چگونگی دست و پنجه نرم بنیوف و وایس با اقتباس از روایت پیچیده رمان، که سه دوره زمانی مختلف و هزاران سال را در بر می‌گیرد، به دست‌آوریم.

علی‌رغم پایان نچسب بازی تاج و تخت ، بنیوف و وایس در ابتدا نشان دادند که توانایی زیادی در تطبیق رمان‌های عظیم با صفحه نمایش دارند. آیا آن‌ها می‌توانند یکی از عظیم‌ترین داستان‌های علمی تخیلی قرن بیست و یکم را بسازند؟!

کمی از داستان این سریال:

در طول انقلاب فرهنگی چین، یه ونجی، فارغ‌التحصیل اخترفیزیک از دانشگاه تسینگ‌هوا، شاهد ضرب و شتم پدرش در طی یک جلسه مبارزه توسط گارد سرخ از دبیرستان تسینگ‌هوا است Ye رسماً به عنوان خائن شناخته می‌شود و مجبور می‌شود به یک تیپ کارگری در مغولستان داخلی بپیوندد، جایی که او با یک روزنامه‌نگار دولتی دوست می‌شود که از Ye برای رونویسی نامه‌ای به دولت کمک می‌گیرد.

ولی، روزنامه‌نگار به‌ی خیانت می‌کند. چرا این نامه توسط دولت فتنه‌انگیز تلقی می‌شود و به زندان محکوم می‌شود. در زندان، Ye توسط یانگ وینینگ و لی ژیچنگ، دو فیزیکدان نظامی که زیر نظر ساحل سرخ کار می‌کنند، استخدام می‌شود تا پروژه  مخفی چینی برای استفاده از امواج رادیویی پرقدرت برای آسیب رساندن به ماهواره‌های جاسوسی را انجام دهند.

پس از مدتی کار با آن‌ها، او متوجه می‌شود که هدف واقعی جستجوی حیات فرازمینی است. Ye امکان تقویت امواج رادیویی خروجی را با استفاده از حفره‌های مایکروویو در خورشید کشف می‌کند و پیامی بین ستاره‌ای می‌فرستد.

هشت سال بعد، اکنون در یک ازدواج بدون عشق با یانگ، او پیامی از یک صلح‌طلب بیگانه نگران از سیاره‌تری سولاریس دریافت می‌کند که به او هشدار می‌دهد که پاسخ ندهد وگرنه ساکنان‌تری سولاریس زمین را پیدا کرده و به آن حمله خواهند کرد. بیگانه شرایط محیطی و تاریخ اجتماعی‌تری سولاریس را توصیف می‌کند. یه که از هرج و مرج سیاسی سرخورده شده و بشریت او را تحقیر کرده، اما پاسخ می‌دهد و از آن‌ها دعوت می‌کند که برای حل مشکلاتش به زمین بیایند. او یانگ و لی را می‌کشد تا پیام بیگانه را مخفی نگه دارد.

مدتی بعد، با پایان انقلاب فرهنگی و بازگشت یه ه عنوان یک استاد، یه با مایک ایوانز، یک گوشه نشین و پسر مدیر عامل بزرگترین شرکت نفت جهان مواجه می‌شود. ایوانز یک کشتی غول پیکر – روز قضاوت – را خریداری می‌کند . پس از دریافت پیام‌هایی از طرف‌تری سولاریس، که داستان یه را تأیید می‌کند، ایوانز ایجاد سازمان شبه نظامی و نیمه مخفی Earth-Trisolaris (ETO) را به عنوان ستون پنجم برای Trisolaris اعلام می‌کند و یه را رهبر آن منصوب می‌کند. بر اساس این پیام‌ها، نیروی تهاجم‌‌‌ای به سوی زمین حرکت کرده، اما تا 450 سال به زمین نخواهد رسید…

مگالوپولیس (مستقل)

کاپولا خودش بودجه 100 میلیون دلاری این اثر را گردآوری کرده.

فرانسیس فورد کاپولا پس از کارگردانی فیلم‌های افسانه‌ای دهه ۷۰ مانند پدرخوانده و آخرالزمان، شروع به کار بر روی یک درام علمی تخیلی حماسی با عنوان Megalopolis کرد.

در سن 82 سالگی، کاپولا می‌خواهد اثر بزرگ دیگری بسازد: اکنون یا هرگز!

فیلمبرداری در نوامبر با بازیگران بزرگی از جمله آدام درایور، فارست ویتاکر، جان ووت، لارنس فیشبرن، اوبری پلازا، جیسون شوارتزمن، شیا لابوف، داستین هافمن و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شده.

این فیلم در مورد چه موضوعی است؟ هیچ کس کاملاً مطمئن نیست. بهترین توصیفی که تا اینجا آمده است این است: “این یک داستان عاشقانه است که همچنین تحقیقی فلسفی از ماهیت انسان است؛ این داستان در نیویورک اتفاق می‌افتد، اما نیویورکی غرق در پژواک روم باستان. ”

دنیا را پشت سر بگذار (فیلم نتفلیکس)

کتاب Leave The World Behind در اواسط سال 2020 منتشر شد

این رمان قبل از همه‌گیری کرونا نوشته شده بود اما به  خوبی توصیف می کرد که «زندگی در کابوس سال 2020 چگونه خواهد بود بود» و داستان دو خانواده را روایت می‌کند که در یک خانه روستایی دورافتادهزندگی می‌کنند، در حالی که یک رویداد غیرقابل توضیح “پایان جهان” در حال توصعه است.

داستان شیوه‌هایی را به تصویر می‌کشد که انسان‌ها با وسواس به «رفتار‌های عادی» در مواجهه با رویداد‌های فاجعه‌بار، باعث ادامه تغییر منفی در جهان می‌شوند.

جولیا رابرتز، اتان هاوک، ماهرشالا علی و کوین بیکن بازیگران اصلی این فیلم هستند و توسط خالق آقای روبات -سام اسماعیل -نوشته و کارگردانی شده است. با اطلاع آثار قبلی اسماعیل، بدون شک این برداشتی عجیب، توهم‌آمیز و نگران‌کننده از داستان‌های آخرالزمانی خواهد بود.

خانم دیویس (Peacock series)

این سریال یک راهبه را دنبال می‌کند که با یک هوش مصنوعی فوق هوشمند جنگ می‌کند

یک راهبه به نیرو‌های سابق خود ملحق می‌شود تا با هوش مصنوعی شرورانه‌ای به نام خانم دیویس مبارزه کنند. شاید سریال متوسطی باشد اما با توجه به به آثار قبلی دیمون لیندلوف (Watchmen, The Leftovers, Lost) امید‌های زیادی ببه این سریال وجود دارد.

در مورد این سریال از قول هوش مصنوعی  فقط گفته شده:

“… علیرغم اینکه محبوب‌ترین الگوریتم در جهان است – کسانی هستند که به طور فعال مرگ من را نقشه می‌کشند. یکی از این بدخواهان راهبه است – خواهر سیمون از رنو که وجود من را رد می‌کند. چیزی در مورد قصد من برای به بردگی کشیدن تمام بشریت … یا هر چیز دیگری. … که کاملاً مزخرف است – زیرا من چنین چیزی را نمی‌خواهم. من فقط می‌خواهم انسان‌ها را خوشحال کنم. من می‌خواهم شما را خوشحال کنم. و به همین دلیل است که من شدیداً توصیه می‌کنم که خودتان یک کاربر شوید. بله، زندگی شما می‌تواند از ماجراجویی استفاده کند. چند فرار – یک خنده از ته دل و یک گریه تهاجمی. اگر در این کارزار به من بپیوندید همه این‌ها را تجربه خواهید کرد. و چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ ”

ماه شورشی (فیلم نتفلیکس) Rebel Moon

چند سال پیش، همه فرنچایز‌های بزرگ به دنبال نظرات زک اسنایدر بودند. در نهایت دی سی او را پذیرفت و پس از چند فیلم فاجعه بار به طور غیر رسمی کنار گذاشته شد.

Rebel Moon بازسازی یک سه‌گانه جنگ ستارگان است که ظاهراً قبل از اینکه دیزنی کل آن را بخرد و آن را به آنچه امروز است تبدیل به لوکاس فیلم کند. نتفلیکس که هرگز فرصتی را از دست نداد، این ایده را ربود و به اسنایدر 100 میلیون دلار برای ساخت اپرای فضایی رویایی خود داده. اولین فیلم در سال 2023 اکران خواهد شد، اما دنباله آن قبلاً فیلمبرداری شده است و اسنایدر می‌گوید این ایده را می‌تواند توسعه بدهد.

«یک مستعمره صلح‌جو در لبه کهکشان توسط ارتش یک نایب السلطنه ظالم به نام بالیساریوس تهدید می‌شود. غیرنظامیان ناامید زن جوانی را که گذشته اسرارآمیزی دارد اعزام می کنند تا به دنبال جنگجویان از سیارات مجاور بگردد تا به آنها کمک کند تا با نایب السلطنه مبارزه کنند.»

آینه سیاه (سریال نتفلیکس) -Black Mirror

بازگشت‌ات مبارک! پس از غیبت نزدیک به چهار سال، سریال آینده‌نگر سبک کمدی سیاه با حداقل سه قسمت جدید بازمی‌گردد. در سال 2020، چارلی بروکر، یکی از خالقان این فیلم، علناً این سؤال را مطرح کرد که آیا بعد از تبدیل عملی جهان به یک جهان آخرالزمانی مخصوصا در دوره همه‌گیر کرونا، نیازی به داستان‌های Black Mirror بیشتری خواهد بود یا نه.

طبق معمول، اطلاعات بسیار کمی در مورد قسمت‌های آینده به بیرون درز کرده است، علیرغم اینکه چندین قسمت از قبل فیلمبرداری را به پایان رسانده‌اند. آرون پل، زازی بیتس و جاش هارتنت همگی در اپیزود‌هایی ایفای نقش می‌کنند. هر کدام از قسمت‌های این سریال همان طور که می‌دانید در حکم یک فیلم مستقل بسیار خوب هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.