تا چند ساعت دیگر در کنگره جهانی موبایل: 10 چیزی که منتظر دیدن‌شان هستیم

1

هر ساله، ده‌ها هزار نفر از خبرنگاران، کارشناسان و تحلیل‌گران، تجار و شرکت‌های سازنده تلفن همراه در چنین زمانی در بارسلونا جمع می‌شوند تا تازه‌ترین اتفاقات دنیای تلفن همراه را مشاهده کنند. کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) که به MWC نیز معروف است، بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی پیرامون تلفن همراه، شبکه‌های موبایل، هات‌اسپات‌ها، زیرساخت و هر چیز دیگر مرتبط با تلفن همراه است. در چند سال اخیر، MWC کمی کسل‌کننده و خواب‌آلود بود و بیشتر به نمایشگاهی از تجهیزات مصرفی الکترونیکی موبایل و چندین خبر درباره فناوری‌های جدید و آینده محدود شده بود ولی امسال به نظر می‌رسد دوباره جان گرفته و به رسم سال‌های قبل می‌خواهد شاهد رونمایی از محصولات آینده شرکت‌ها و فناوری‌های جدید باشد. این کنگره از دوم مارس (یعنی فردا) شروع شده و تا پنجم مارس ادامه خواهد داشت. مانند هر سال، سعی می‌کنیم در سایت یک پزشک داغ‌ترین خبرها و محصولات را پوشش دهیم ولی اگر خیلی مشتاق هستید و نمی‌توانید یک روز دیگر هم صبر کنید؛ می‌توانیم پیش‌گزارشی از این رخداد جهانی فناورانه را ارائه بدهیم و بگوییم باید منتظر چه چیزهایی باشیم.


1

سامسونگ با دو تلفن همراه جدید

picpath_3_33798.0.0

مانند سال گذشته، احتمال داده می‌شود سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای کنگره را رقم بزند و از دو تلفن همراه جدید Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge با صفحه‌نمایش خمیده رونمایی کند. مراسم سامسونگ همین امروز(یکشنبه) خواهد بود. البته، هنوز درصدی احتمال وجود دارد این شرکت چیزهای غیرمنتظره دیگری را هم نشان بدهد.

2

اچ‌تی‌سی با یک تلفن همراه جدید

onemi3.0.0

مراسم کنفرانس خبری این شرکت نیز امروز است و حدس می‌زنیم شاهد رونمایی اسمارت‌فون One M9 باشیم. این شرکت، سال گذشته مدل موفق One M8 را معرفی کرده بود. مطمئن هستیم که اچ‌تی‌سی One M9 را معرفی می‌کند و بسیاری از اطلاعات این گوشی به بیرون درز کرده و مشخص است چه سخت‌افزاری دارد. بنابراین، اچ‌تی‌سی باید برای کنفرانس مطبوعاتی‌اش یک فکری بکند و چیزی دیگر هم با خودش بیاورد تا خبرنگاران را ذوق‌زده کند. شاید خبر همکاری این شرکت با شرکت سازنده پوشاک Under Armour جذاب باشد.

3

موزیلا و سیستم‌عامل پیشرفته موبایل فایرفاکس

firfoxos1.3-1020-1

این شرکت در MWC ترجیح می‌دهد قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستم‌عامل موبایلش را به نمایش بگذارد و بیشتر روی این محصولش مانور می‌دهد. امسال هم تصور می‌کنیم همین‌طور باشد چون نسخه پایدار و قابل اعتمادی از این سیستم‌عامل منتشر شده و هم‌اکنون روی برخی اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، بهترین فرصت برای تبلیغ بیشتر فایرفاکس است. پس، زیاد منتظر آتش‌بازی این شرکت در مراسم کنفرانس خبری‌اش نباشید.

4

ال‌جی با یک ساعت هوشمند

watch_urbane.0.0

این شرکت مانند سامسونگ و اچ‌تی‌سی دست پر به MWC 2015 نمی‌آید و امسال خبرهای داغی برای بازار ندارد. ال‌جی در نمایشگاه CES اول سال، گوشی پرچم‌دارش را معرفی کرد و برای کنگره موبایل فقط یک ساعت هوشمند غیر آندرویدی (شاید هم آندرویدی) رونمایی می‌کند. ساعت هوشمندی که از ارتباطات LTE نیز بهره می‌برد. البته، ممکن است چندین گوشی رده متوسط بازار نیز معرفی و به نوعی سبد تلفن‌های هوشمندش را به‌روزرسانی کند.

5

مایکروسافت با بررسی دقیق‌تر ویندوز 10

windows10phoneshandson3_1020.0.0

کنفرانس خبری مایکروسایت صبح روز دوشنبه است. مطمئناً این شرکت چندین محصول جدید معرفی می‌کند. این اولین کنگره جهانی موبایل است که مایکروسافت بعد از بسته شدن نوکیا حضور دارد ولی نباید انتظار نمایش یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با سخت‌افزار قدرتمند را داشته باشیم. منابع خبری می‌گویند این شرکت دو گوشی رده متوسط Lumia 640 با صفحه‌نمایش 5 اینچی و Lumia 1330 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را معرفی می‌کند. احتمالاً بیشتر متمرکز مایکروسافت در MWC امسال روی نمایش و بررسی دقیق‌تر ویندوز 10 برای پلتفرم‌های موبایل است و گوشی‌های پرچم‌دارش را به زمان عرضه رسمی ویندوز 10 و همراه با آن موکول می‌کند.

6

گوگل و سخنرانی‌ از آینده

d11cook_0174

این شرکت غول دنیای اینترنت در MWC بیشتر از فناوری‌های جدید و آینده و کسب‌وکارش حرف می‌زند و ترجیح می‌دهد سخنرانی کند تا محصولی را نشان بدهد. Sundar Pichai روز دوشنبه 45 دقیقه سخنرانی خواهد کرد. اگر علاقه‌مندید بدانید فناوری‌ها و کسب‌وکارهای موبایل به کدام سو می‌روند و کلی آمار و ارقام از بازار به دست بیاورید؛ منتظر سخنرانی گوگل باشید.

7

سونی با یک تبلت

xperiaz4leak.0.0

سال‌های قبل سونی غوغا می‌کرد و گوشی‌های پرچم‌دارش را در MWC به رخ می‌کشید ولی امسال انگار خبری از Xperia Z4 نیست و هنوز این شرکت ترجیح می‌دهد بی‌سروصدا و آهسته قدم بردارد. این شرکت احتمالاً یک تبلت جدید و نازک معرفی می‌کند و البته ممکن است دو یا سه گوشی هوشمند رده متوسط نیز معرفی کند ولی خبر بسیار داغی از این شرکت نخواهیم دید.

8

موتورولا با یک گوشی رده پایین

new-moto-e-lte-9949.0.0

این شرکت هم دست پر به MWC نمی‌آید و حتی ممکن است کنفرانس مطبوعاتی هم نداشته باشد ولی به نظر می‌رسد که شاهد Moto E باشیم؛ یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت و رده پایین که البته خیلی‌ها مشتاق دیدنش هستند و دوست دارند خریداریش کنند.

9

بلک‌بری و صبحت درباره دستگاه‌های آینده

blackberry-passport-1_2040.0.0

این شرکت در چند ماه گذشته، بالاخره خط تولید محصولات جدیدش را افتتاح کرد. جان چن، مدیرعامل این شرکت در CES گفته بود که در کنگره جهانی موبایل درباره مشخصات محصولات آینده‌شان صحبت می‌کند. مراسم این شرکت سه‌شنبه است و منابع خبری و شایعات می‌گویند درباره صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری و محصولات لمسی جدید خبرهایی خواهیم شنید و شاید هم از نزدیک ببینیم.

10

VALVE با یک محصول واقعیت مجازی

valve2.0

قاعدتاً این شرکت بازی‌ساز نباید در کنگره جهانی موبایل حضور داشته باشد ولی مدیران این شرکت در کنگره توسعه‌دهنده‌گان بازی در سانفرانسیسکو وعده دادند در MWC امسال شرکت می‌کنند. خبرهای خیلی کم و ضد و نقیضی درباره محصول جدید این شرکت که احتمالاً یک واقعیت مجازی است، به بیرون درز کرده است و همه در تاریکی به سر می‌برند. شاید این شرکت امسال یک پلتفرم VR جدید با همکاری دیگر شرکت‌ها معرفی کند و عنوان غیرمنتظره‌ترین خبر را بگیرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mehdi می گوید

    بی صبرانه منتظریم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5