گچبری پیش ساخته دور لوستر

0
رپورتاژ

گچبری پیش ساخته دور لوستر یکی از اصلی ترین گچبری های ساختمان می باشد که بیشتر برای سالن های پذیرایی کاربرد دارد. اهمیت برای پیاده سازی این گچبری برای دور لوستر یا لامپ از این نظر می باشد که ترکیب آن با نورپردازی زیبایی سقف چشمگیرتر خواهد شد. برای همین سالن پذیرایی که مهم ترین بخش از یک خانه می باشد را از این گچبری پیش ساخته استفاده می کنند.

همانطور که می دانید این تکنیک به صورت یک ابزار پیش ساخته اجرا می شود، برای همین امکان مانور بیشتری نسبت به گچبری سقف دارد. در این گچبری می توان طرح های پیچیده تری را با استفاده از اجرای ابزار گچی انجام داد. در ادامه با ما همرا باشید تا بیشتر در مورد گچبری دور لوستر اطلاعات کسب کنید.

 

گچبری پیش ساخته دور لوستری چیست؟

دور لوستر یکی از ابزارهای تزئینی برای سقف می باشد که هم در دکوراسیون کلاسیک کاربرد دارد و هم در مدرن، به عبارت دیگر می توان گفت که فرقی نمی کند سبک معماری داخلی شما چی باشد، طراحی دور لوستر جز جدایی ناپذیر در قسمت طراحی ها می باشد. فقط می توان طرح ها و شکل های متفاوتی به خود بگیرد، اما گچبری پیش ساخته چیست ؟

از زمان های گذشته معماران زیادی به تزئین سقف در ناحیه دور لوستر ها اهمیت ویژه ای داده اند. از طرح های مجلل سلطنتی در کاخ های بزرگ گرفته تا طرح های ساده برای منازل افراد با درآمد کم. تا به اینجا متوجه شدید که گچبری پیش ساخته دور لوستر چه اهمیت ویژه ای دارد.

انتخاب طرح دور لوسترها بستگی به سبک دکوراسیون و ارتفاع سقف دارد. به عنوان مثال برای سقف های کوتاه از طرح های مسطح استفاده می شود که باعث می شود کوتاه بودن سقف اصلاح شود. برای سقف های مرتفع امکان مانور بیشتری برای طرح های با شکوه وجود دارد، معمولا برای چنین جاهایی از طرح های حجم دار و گنبدی شکل استفاده می کنند.

 

گچبری پیش ساخته مدرن و کلاسیک

گچبری پیش ساخته دور لوستر تنها عنصر در تزئینات سقف و منزل می باشد. این عنصر در بیشتر مکان ها به عنوان مرکزیت و نقطه شروع دیگر عنصرها در نظر گرفته شده است. برای مثال می توان چیدمان مبل، حاشیه و قرنیزها و…. را می توان نام برد. مردم همیشه عاشق گچبری و نقاشی روی سقف می باشند، همچنین آنها عاشق اضافه کردن قاب های زیبا و انواع آثار هنری به خصوص گچبری دور لوسترها هستند. در واقع استفاده از این عنصر روی سقف می تواند به شما کمک کند تا کل دکور را به هم بچسبانید. با اضافه کردن نور برای دور لوسترها از نوع کلاسیک و مدرن، مشاهده می کنید که آن ها واقعا می توانند فضای داخل خانه را برجسته و جذاب کنند.

 

گچبری سقف دور لوستر

ابزارها زینتی مختلفی وجود دارد که یکی از جدیدترین آنها همان گچبری سقف می باشد. مصالح اصلی در این تکنیک همانطور که از اسمش مشخص است گچ است که به دو روش دستی و پیش ساخته قابل اجرا می باشد. و اما گچبری سقف چیست ؟

گچبری مخصوصا در منازل مجلل گزینه مناسبی می باشد، زیرا این تکنیک به دلیل اصالت و ریشه هنری خود دارای ارزش بالاتری می باشد. روش دستی به این دلیل که وقت بسیاری را باید صرف کرد و مشکلات زیادی را هم بدنبال دارد، زیاد از گچبری دستی استفاده نمی شود.

 

مزایای گچبری سقف دور لوستر نسبت به گچبری دستی

  • نصب و اجرای دور لوستری
  • گچبری پیش ساخته سرعت کار را بهبود می بخشد.
  • می توان طرح های زیاد و پیچیده ای را نسبت به روش دستی پیاده سازی کرد.
  • استحکام کار و در نتیجه دوام آن بیشتر خواهد شد.
  • هزینه پایین تری نسبت به روش دستی دارد.
  • تعمیر آن نسبت به روش دستی راحت تر می باشد.
  • چون وزن آن ها سبک می باشند حمل راحت تری دارند.
  • در هنگام نصب کثیف کاری کمتری نسبت به روش دستی دارند.
  • نیازی به زیرسازی های پرزحمتی مانند رابیتس، جوشکاری و میلگرد کشی ندارد.

گچبری پیش ساخته دور لامپ

این گچبری مانند دور لوستری می باشد با این تفاوت که بیشتر برای اتاق های خواب و یا فضاهایی که اهمیت کمتری دارند استفاده می شود، به این دلیل که طرح های ساده ای دارند قیمت ارزان تری نسبت به گچبری دور لوستر دارند.

 

گچبری پیش ساخته دور لوستر چه مراحلی دارد؟

مراحل نصب و اجرای دور لوستری به این صورت می باشد که ابتدا طرح مورد نظر قالب زده می شود، پس از خشک شدن گچ و جداسازی آن از قالب باید محل اجرا روی سقف مشخص شود. برای این کار بیشتر از خط کشی و یا نخ کشی استفاده می شود، سپس روی سطح زیرین ابزار پیش ساخته با برس چسب می خورد و روی محل مشخص شده چسبانده خواهد شد. همچنین برای فیکس شدن کار از میخ های نجاری نازک استفاده می کنند.

 

چند نکته مهم در طراحی گچبری دور لوستر

شاید نقاشی و نورپردازی جنبه های خوبی برای سقف باشد. اما گچبری دور لوستر راهی کاملا ارزان برای اضافه کردن جزئیات پیچیده معماری می باشد. در اینجا چند نکته وجود خواهد داشت که هنگام انتخاب مدل های مختلف دور لوستر باید در نظر گرفته شود:

اندازه گچبری: این گزینه باتوجه به فضای موردنظر شما باید انتخاب شود که ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. معمولا در فضاهایی مانند نشیمن و آشپزخانه و لابی ها بزرگتر در نظر گرفته می شود تا همه توجهات را به خود جلب کند، همچنین به عنوان مرکزیت فضا سایر عناصر از او تبعیت کنند.

سبک گچبری: سبک گچبری پیش ساخته دور لوستر به دو صورت کلاسیک و مدرن می باشد که هر کدام از آن ها مزیت های مخصوص خودشان را دارد. برای مثال سبک کلاسیک یکی از سبک های اصیل در جهان می باشد که یادآور مکان های تاریخی از نوع ایرانی، رومی و یونانی می باشد. این سبک قدمت دو هزار ساله دارد.

اما سبک مدرن گچبری دور لوستر بر خلاف نوع کلاسیک، بر اساس اصول هندسی شکل می گیرد. مهم ترین ویژگی که دارد، خطوط قوی و واضح این سبک می باشد که به صورت افقی و عمودی کار می شود. اگر به تزئینات دور لوستر این سبک توجه کنید، خطوط واضح و تیزی را مشاهده می کنید. این سبک بعد از قرن بیستم به وضوح در اکثر پروژها مورد استفاده قرار می گیرد. که خیلی شبیه قرنیز ها می باشد.

اما بطور دقیق پخش عمده قرنیز چیست ؟

پوشش تاسیسات سقف: قبل از انتخاب نوع گچبری برای دور لوستر حتما باید به تاسیسات روی سقف توجه داشته باشید، برای اینکه ممکن است تاسیسات ساختمانی از قبیل لوله ها و کابل ها از پشت قطعات لوستر عبور کنند.

انواع مدل های گچبری پیش ساخته دور لوستر

وقتی قالب های آماده وارد بازار شدند، در این چند سال اخیر شاهد زیاد شدن مدل های مختلف دور لوستر در سال های اخیر شدیم. تنوع زیاد آن ها باعث شده تا سرمایه گذاران و کارفرمایان زیادی به این نوع گچبری علاقه مند شوند.

تمامی مدل ها از دو سبک کلاسیک و مدرن پیروی می کنند و می توان آن ها را زیر مجموعه این دو سبک تلقی کرد.از مهم ترین و معروف ترین مدل های گچبری برای دور لوستر می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • طرح گچبری گیلاسی
  • طرح گچبری طنابی
  • طرح گچبری گلبرگ حصیری
  • طرح گلویی
  • طرح گچبری رومی و یونانی
  • طرح سلطنتی
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.