بهترین سمعک برای کم شنوایی شدید کدام است؟

0

رپورتاژ

افراد مختلف ممکن است بسته به میزان کم شنوایی از سمعک های خاصی استفاده کنند. در این میان ممکن است برخی از افراد بنا به عللی دچار کم شنوایی شدید یا عمیق شوند که نیاز است سمعک های قوی برای آن ها تجویز شود. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در ساخت سمعک ها اتفاق افتاده است، برای کم شنوایی شدید از سمعک های سوپر پاور یا اولتراپاور استفاده می شود که می تواند محدوده وسیعی از گوش را پوشش دهد. این سمعک ها برای کم شنوایی هایی که میزان آن از 90 دسی بل به بالاتر است، تجویز و استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم تا بهترین سمعک هایی که برای کم شنوایی شدید تجویز می شود را مورد بررسی قرار دهیم.

کم شنوایی شدید چه علائم و خصوصیاتی دارد؟

افرادی که مبتلا به عارضه کم شنوایی شدید هستند، آستانه یا میزان شنوایی آن ها 90 دسی بل یا بالاتر است. چنین افرادی ضروری است برای رفع این مشکل از قوی ترین مدل های سمعک استفاده کنند. در شرایط عادی ممکن است برخی از افراد مبتلا به کم شنوایی عمیق نتوانند صداهای پیرامون خود را کاملا دریافت کنند. به همین دلیل، به تجویز و استفاده از سمعک های پرقدرت نیاز دارند.

سمعک های قوی یا سوپر پاور با دریافت و تقویت صوت، این امکان را به فرد می دهند تا از فرکانس های صوتی اطراف خود به میزان زیادی آگاهی پیدا کنند.

ضمن این که سمعک های قوی برای رفع عارضه کم شنوایی مفید هستند، مساله دیگری که در این رابطه وجود دارد، کاهش آشکار درک و تشخیص گفتار توسط فرد است. حتی چنانچه سمعک به میزان زیادی بتواند صداهای دریافت شده را تقویت کند، توانایی های فرد مبتلا به کم شنوایی شدید برای درک و تشخیص گفتار و به کار بردن فرکانس های صوتی ضعیف می شود. به طوری که قادر به پردازش و فهم واژگان و گفتار همانند سابق نخواهد بود. از این رو تجویز و استفاده از سمعک های قدرتمند یا سوپر پاور که پردازش بسیار بالایی دارند و می توانند فرکانس های صوتی را با کیفیت بالا دریافت کنند، ضروری است.

کم شنوایی شدید خصوصیات دیگری از جمله قسمت هایی به نام نواحی مرده حلزونی دارد که حتی در صورت تقویت صداها توسط سمعک ها، قسمت عمده ای از صداها را قادر به دریافت نشود. از این رو سمعک باید بتواند فرکانس صوتی را تغییر و جابجایی دهد تا از این طریق فرکانس هایی که به نواحی مرده حلزونی مرتبط است را با استفاده از سلول های گیرنده سیگنال های سطح پایین، دریافت کند.

سمعک مناسب کم شنوایی شدید کدام است؟

افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند، نیاز دارند تا از نظر تقویت صوتی بیشترین میزان را کسب کنند. بیشتر افرادی که سمعک های قدرتمند را از مدت ها پیش استفاده می کرده اند، امکان دارد که سمعک آن ها از نوع آنالوگ باشد. در چنین شرایطی اگر فرد سمعک خود را از آنالوگ به دیجیتال تغییر دهد، ممکن است مشکلاتی برای وی پیش بیاید. اما اگر سمعک آنالوگ تقویت شود، فرد به صداهای بلند عادت کرده و وی در این صورت از عملکرد سمعک احساس رضایت خواهد کرد. اما برعکس اگر سمعک دیجیتال تقویت شود، باعث ایجاد صدایی با شدت کم تر شده و همچنین سمعک از الگوریتم های تقویتی پیچیده برخوردار می شود. برای افراد باسابقه که قصد دارند سمعک آنالوگ خود را دیجیتال تغییر دهند بهتر است این کار به تدریج صورت گیرد.

 

سمعک های قوی به کدام قالب گوش نیاز دارند؟

سمعک های قدرتمند یا سوپر پاور با انواع متنوعی که دارند قادر هستند که صداها را به میزان زیادی برای افرادی که دچار کم شنوایی های شدید هستند، تقویت کنند. چنین صدایی که تقویت شده است، به دلیل آن که قدرت زیادی دارد می تواند باعث ایجاد سوت و فیدبک بالایی در سمعک شود. از این رو بهترین قالب برای سمعک های پرقدرت یا پاور می تواند قالب های فول شل یا سیلیکونی باشد که باعث پوشش تمامی کانال گوش و بخش ابتدایی آن باشد. در این صورت قدرت لازم بدون ایجاد صدای سوت می تواند در دسترس باشد. سمعک های قدرتمندی که از فناوری جدید و پیشرفته ای برخوردار هستند که می تواند فیدبک و سوت را به طور بسیار قابل توجهی کاهش دهد. در این صورت صدای آزاردهنده سمعک به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.

قدرتمندترین سمعک نامرئی

سمعک های نامرئی به دلیل آن که از فضای محدودی برخوردار بوده و بسیار کوچک هستند، قادر به استفاده از رسیور و میکروفون های قدرتمند نیستند. از این رو برای آن که از بیشترین تقویت بهره مند شوید، باید به فکر استفاده از سمعک هایی غیر از نوع نامرئی باشید. قوی ترین سمعک های نامرئی را می توان محصولاتی با نشان LLC دانست که یا به شکل نامرئی درون مجرای گوش قرار می گیرند یا این که از بلندگوهای پاور برخوردار هستند. قدرتمندترین سمعک نامرئی در حالت ایده آل قادر است برای کم شنوایی هایی مناسب باشد که میزان آن متوسط تا شدید است. برای کم شنوایی هایی که از این میزان بیشتر است به نظر می رسد محصولات پشت گوشی قدرتمند مناسب باشد.

موارد مورد توجه در خرید قوی ترین سمعک

افرادی که مبتلا به کم شنوایی شدید هستند، باید به هنگام خرید سمعک های قوی به نکاتی توجه کنند. این گونه افراد قادر به شنیدن بسیاری از صداها نیستند و با توجه به زمانی که دچار افت شنوایی شده اند، الگوهای زبانی متنوعی دیده می شود. یکی از موارد مهم در خرید سمعک های قوی آن است که تقویت مناسب برای این سمعک ها امکان پذیر باشد. تا از این طریق آن چه برای شنوایی آن ها لازم است، برطرف شود. چنین افرادی مشکلات زیادی در درک گفتار دیگران و فرکانس های گفتار دارند. از این رو سمعک ضمن آن که باید قدرت کافی داشته باشد، لازم است الگوی مناسب برای پردازش گفتار هم داشته باشد. در حقیقت سمعک قوی یا سوپر پاور برای چنین کاربرانی باید متمرکز بر دریافت فرکانس صوتی و پردازش صحیح آن باشد. یکی از مشکلاتی که کم شنوایی شدید ایجاد می کند، در مورد استفاده از تلفن است. به این صورت که افراد مبتلا به کم شنوایی شدید توانایی شنیدن صداها از تلفن را ندارند. سمعک های سوپر پاور از نوع بی سیم قادر به دریافت صدای تلفن همراه یا تلفن ثابت بوده و به میزان زیادی می تواند چنین مشکلی را حل کند. هر اندازه فناوری پردازشی سمعک قوی تر باشد، قیمت سمعک هم بالاتر خواهد رفت.

سمعک های پشت گوشی، مناسب برای کم شنوایی شدید

برای آن که کم شنوایی شدید به خوبی و به طور مناسب پوشش داده شود، سمعک های پشت گوشی بهترین گزینه هستند. این سمعک ها می توانند کم شنوایی را به میزان وسیعی پوشش دهند. این قبیل سمعک ها قطعات بزرگ تری دارند که ظرفیت آن ها نیز بیشتر است  برای تقویت صوتی گزینه ایده آلی هستند. در این ارتباط افراد مبتلا به کم شنوایی شدید، در صورت استفاده از سمعک های درون گوشی قادر به دریافت کامل اصوات نیستند. زیرا قدرت این گونه سمعک ها ناکافی است.

 

مدل های سمعک برای کم شنوایی شدید

در زمینه طراحی و تولید سمعک های مناسب برای کم شنوایی شدید، برندهای معتبری در سطح جهان در این زمینه فعالیت دارند. هر یک از این برندها بخشی از تولید محصولات خود را به کم شنوایی های شدید اختصاص می دهند. محصولات این برندها که از نوع سمعک های سوپر پاور هستند، از ویژگی هایی همانند پوشش وسیع کم شنوایی، دو گوشی بودن، برخورداری از رابط های بلوتوثی برای اتصال به موبایل، تلویزیون و …. هستند. برندهای معتبر و بزرگی همچون اتیکن، برنافن، سونیک، فوناک، سمعک سیگنیا و  …. در زمینه تولید سمعک های سوپر پاور که برای کم شنوایی شدید استفاده می شود، فعالیت می کنند.

کلینیک سمعک آلفا، ارائه دهنده بهترین انواع سمعک ها برای کم شنوایی شدید

کلینیک سمعک آلفا با داشتن سابقه درخور توجه در زمینه ارائه خدمات بالینی به مبتلایان کم شنوایی و فراهم کننده انواع سمعک ها و تجهیزات کمک شنیداری، مفتخر است که تنها مرکز معتبری باشد که انواع سمعک های سوپرپاور و قدرتمند برای بهبود کم شنوایی شدید را ارائه می دهد. این مرکز توانسته است با فراهم کردن سمعک های مناسب برای کم شنوایی شدید که همگی محصولات برندهای معتبر و بزرگ در سطح جهان است، توانسته است گام مهم و موثری در رفع چنین مشکلی از افراد مبتلا به آن بردارد.

سمعک های تولیدی شرکت های معتبر و بزرگی همانند اتیکن، برنافن، سونیک، فوناک، سیگنیا (زیمنس) و …. که بخشی از آن ها، سمعک های مناسب برای کم شنوایی شدید هستند، از طریق کلینیک آلفا در اختیار بیماران و افراد مبتلا قرار می گیرد. به این منظور در صورتی که احساس می کنید دچار کم شنوایی شدید شده اید، توصیه می کنیم به کلینیک آلفا مراجعه کنید. در این مرکز انواع تست های تشخیصی و شنوایی سنجی با دستگاه های مدرن و زیر نظر ادیولوژیست های حرفه ای و متخصص انجام می شود. سپس در صورتی که کم شنوایی شما از نوع شدید تا عمیق باشد، سمعک های سوپر پاور یا قدرتمند که همگی ساخت برندهای معتبر و اصلی است تجویز خواهد شد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.