شرایط اخذ شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۳

0
رپورتاژ

همه ما به دنبال تجربه زندگی بهتر و با کیفیت تر برای خود و خانواده مان هستیم، بهره مندی از امکانات بهتر و استفاده از مزایای زندگی در یک کشور مترقی بخشی از خواسته های افرادی است که برای رسیدن به خواسته ها و اهدافشان مهاجرت می کنند. در حال حاضر ترکیه به یکی از مهمترین مقاصد ایرانی ها برای مهاجرت تبدیل شده است. نزدیکی به ایران، دسترسی آسان به بازارهای کشورهای اروپایی، نزدیکی فرهنگی میان ۲ کشور، هزینه های پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، عدم نیاز به ویزا و بهره مندی از شرایط اخذ شهروندی ترکیه در ازای سرمایه گذاری و خرید ملک سبب شده تا ایرانی ها در سال های اخیر رتبه اول خریداران ملک در ترکیه را کسب کنند.

در سال های اخیر شرایط دریافت شهروندی ترکیه و خرید خانه  با تغییراتی همراه شده که بد نیست با این شرایط و قوانین آشنا شوید!

پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه و اعتبار آن

پاسپورت ترکیه و سیر تا پیاز گرفتن شهروندی و همه مطالب مهمی که باید بدانید، پس اگر دنبال دریافت شهروندی ترکیه هستید با پین تاتی همراه شوید.

پس از آنکه آقای اردوغان در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا تغییراتی در قانون کسب شهروندی کشور ترکیه بدهد، نحوه دریافت پاسپورت ترکیه برای خارجی‌ها به مراتب آسان‌تر از قبل شد و خارجی‌هایی که تمایل داشتند در این کشور زیبا زندگی کنند، توانستند با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، شهروند ترکیه شوند این رقم تا قبل از سال ۲۰۱۸، ۱ میلیون دلار بود.

شرایط و نحوه ثبت درخواست گذرنامه ترکیه

برای ثبت درخواست گذرنامه ترکیه، مدارک زیر لازم است:

  • فرم معاینه اولیه
  • اصل گذرنامه اولیه شخص
  • شناسنامه
  • اصل اجازه اقامت و کپی آن
  • ترجمه محضری کپی پاسپورت
  • کپی شناسنامه متقاضی
  • اجازه اقامت معتبر
  • فیش رسید برای هزینه‌های خدمات درخواستی انجام شده
  • اگر متقاضی متأهل باشد، تمامی اسناد و مدارک رسمی ازدواج، هویت همسر و فرزندان زیر سن قانونی لازم است. (برای هویت همسر، سند ازدواج، و برای تأیید هویت فرزندان گواهی تولد کفایت می‌کند)
  • اگر متقاضی طلاق‌گرفته باشد؛ گواهی طلاق
  • در صورت فوت همسر؛ گواهی فوت در مورد همسرش
  • 4 قطعه عکس که در یک ماه گذشته گرفته شده است.
  • بیمه

سعی کنید برای ثبت درخواست گذرنامه ترکیه حتما از یک وکیل متبحر و باسابقه کمک بگیرید.

تاپو در ترکیه

تاپو چیست و چرا مهم است؟

واژه تاپو TAPU در زبان ترکی به معنی سند می باشد. اگر تجربه خرید ملک در ترکیه را داشته باشید و یا قصد خرید خانه ای در ترکیه داشته باشید بی تردید با واژه تاپو بارها سر و کار داشته اید. در ترکیه سند املاک دارای رنگ های متفاوتی است که متناسب با نوع کاربری ملک رنگ سند آن فرق می کند. اسناد و تاپو ها برای جلوگیری از کلاهبرداری و حفظ امنیت آن ها دارای  QR  هستند و خریداران می توانند به سادگی نسبت به اصل و یا جعلی بودن سند ملک مطلع شوند.

اسناد در ترکیه به ۲ رنگ اصلی تقسیم می شوند، اسناد آبی که مربوط به زمین های فاقد کاربری بوده و دیگری سندهای قرمز رنگ هستند که به ۲ بخش تقسیم می شوند سندهای قرمز به زمین های در حال ساخت تعلق می گیرد. سندهای قرمز به نام های کات مولکیت و کات ارتفائیک شناخته می شوند. سندهای کات ارتفائیک به ساختمان های در حال ساخت تعلق می گیرد و سهم خریدار از اعیانی را مشخص می کند.

سندهای کات مولکیت سهم خریدار از عرصه و اعیان را مشخص می نماید.

سند ملکی در ترکیه
سند ملکی در ترکیه

استعلام تاپو در زمان انتقال ملک

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید ملک در نظر بگیرید سلامت سند است زیرا درصورت هرگونه بدهی یا بازداشتی بر روی سند کار برای خریدار بسیار سخت خواهد بود. پیش از هر گونه پرداخت پول و تسویه حساب با فروشنده، از مالک بخواهید تا استعلام های مربوط به عدم هرگونه بدهی و بازداشتی سند را گرفته و به شما تحویل دهد.

چرا پین تاتی؟

انتخاب یک مجموعه با تجربه در زمینه سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات و آگاهی و اطلاع از قوانین و مقررات شهروندی در ترکیه بسیار مهم است. از دیگر مواردی که باید به آن دقت شود، شهر، منطقه و محله ای ایست که با معیارهای ما برای زندگی هم خوانی داشته باشد. انتخاب ملک، سلامت سند، امکان افزایش و سود سرمایه گذاری در سال های بعد و هزینه های جانبی خرید ملک همگی از مواردی است که هر خریدار باید در زمان معامله ملک بدان ها دقت نماید.

تیم پین تاتی (pintati.com) با سال ها تجربه موفق در زمینه املاک و فروش ملک و داشتن پرونده های موفق شهروندی برای هموطنان عزیز، همراه امین شما در رسیدن به خانه رویائیتان خواهد بود. برای مشاوره رایگان و بازدید از پروژه های  لوکس استانبول می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.