پروتز سینه چیست ؟ | مراقبت، هزینه، مراقبت ها

0
رپورتاژ

گاهی پیش می‌آید که خانم‌ها از سایز یا حالت سینه خود راضی نیستند و به منظور افزایش جذابیت آن ها راه‌های زیادی را امتحان می‌کنند. این مسائل در اعتماد به نفس و زیبایی بانوان تاثیر بسیاری دارد و برای بسیاری حتی از موارد روزمره هم مهم‌تر می‌شود. عمل پروتز سینه که توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود، نوعی عمل زیبایی است که کاربرد درمانی هم داشته و امروزه به یکی از پرتقاضاترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است.

عمل پروتز سینه یک عمل کوتاه مدت با حداقل تهاجم است که باعث بزرگ شدن و خوش حالت شدن سینه‌ها می‌شود. اما برای اینکه از این عمل نتیجه دلخواه کسب شود، لازم است قبل، حین و بعد از جراحی مواردی را رعایت کنیم. به عنوان مثال انتخاب جراح و کلینیک مناسب یکی از اولویت‌هایی است که معمولاً برای افراد مشکل است. در این مطلب به طور مفصل به عمل پروتز سینه و اصلاح پستان می‌پردازیم. لطفاً تا انتها با کلینیک خانه سفید همراه باشید.

پروتز سینه چیست ؟

پروتز سینه به جراحی گفته می‌شود که طی آن یک پروتز مصنوعی را که مشابه بافت سینه است، با رعایت نکات خاصی جایگزین بافت طبیعی پستان می‌کنند. پروتز انواع مختلفی در فُرم و طرح‌های متفاوت دارد و هر فرد متناسب با شرایط خود از نوعی پروتز استفاده می‌کند. انتخاب جنس و نوع پروتز معمولاً به صلاحدید پزشک انجام می‌شود اما پروتز سیلیکونی معمول‌ترین آن است.

پروتز سینه با اهداف مختلفی انجام می‌شود و ممکن است تنها به منظور زیبایی یا درمانی صورت بگیرد. افرادی که مایل به لیفت نسبی سینه (رفع افتادگی)، افزایش سایز سینه، بهبود فُرم و حالت سینه و یا بهبود ظاهر سینه بعد از تخلیه (به دلیل بیماری‌های مختلف مثل سرطان) هستند، از این جراحی بهره می‌برند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این عمل زیبایی ارائه می‌کنیم.

 

کاندیدای مناسب پروتز سینه

شاید تاکنون شما نیز قصد استفاده از پروتز سینه را داشته باشید و کنجکاو باشید که چه کسانی می‌توانند از این عمل جراحی استفاده کنند. اگرچه این عمل می‌تواند به منظور اهداف درمانی نیز انجام شود، اما اکثر افراد این کار را به منظور افزایش زیبایی انجام می‌دهند. به طور کُلی افرادی که کاندیدای مناسب جراحی پروتز سینه هستند شامل:

  • بانوانی که بعد از بهبود سرطان قصد بازیابی بافت پستان خود را دارند.
  • بانوانی که مشکل عدم تقارن در اندازه یا فرم سینه را دارند
  • بانوانی که وزن زیادی کم کرده‌اند و به همین دلیل بافت چربی موجود در پستان را نیز از دست داده‌اند.
  • بانوانی که از اندازه یا فُرم سینه‌های خود ناراضی‌اند.
  • بانوانی که بعد از زایمان و شیردهی دچار بد فرمی سینه شده‌اند و مایل به اصلاح آن هستند.
  • بانوانی که دچار افتادگی پستان شده‌اند و قصد سفت کردن و لیفت سینه‌های خود را دارند.

تمام این افراد به همراه بسیاری از کسانی که به پزشک مراجعه می‌کنند و پزشک شرایط آنها را برای پروتز سینه مناسب می‌داند، می‌توانند از این عمل جراحی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

هزینه جراحی پروتز سینه

هزینه پروتز سینه به عوامل مختلفی مثل جنس ایمپلنت (سیلیکون، آب نمک، ترکیبی و ….)، برند ایمپلنت، مواد مصرفی، هزینه دریافتی کلینیک و سابقه پزشک بستگی دارد. معمولاً هزینه‌های خیلی بالا و خیلی پایین در این عمل خطرناک است و کلینیک‌های مناسب این عمل را با هزینه معقول و در حد عرف انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که هزینه انجام این عمل و سایر عمل‌های زیبایی در ایران بسیار کمتر از سایر کشورها می‌باشد.

کلینیک زیبایی خانه سفید با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و مواد مصرفی با کیفیت می‌تواند بهترین نتایج را بعد از عمل پروتز سینه برای شما به ارمغان بیاورد. برای برخورداری از خدمات مجموعه خانه سفید، کافی است با شماره تماس درج شده در بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

جراحی پروتز سینه  چگونه انجام می‌شود؟

عمل جراحی پروتز سینه یک جراحی زیبایی است که کم تهاجمی و کم خطر بوده و به بی‌هوشی نیاز دارد. آزمایش‌های قبل از عمل برای این جراحی بسیار ضروری است و نشان می‌دهد که عمل یا بی‌هوشی برای فرد مضر نیست. به طور کُلی این عمل شامل قرار دادن پروتز سینه داخل پوست است که بافتی شبیه به بافت طبیعی ایجاد می‌کند. برای قرار دادن پروتز، از انواع برش‌ها استفاده می‌شود که معمول‌ترین آنها عبارتند از:

برش زیر هلال پستان

در بیشتر موارد از این نوع برش استفاده می‌شود و مزیت آن این است که پروتز یا ایمپلنت راحت‌تر داخل پستان قرار می‌گیرد. همچنین باید گفت که جای اسکار در محل برش باقی نمی‌ماند و اگر بماند هم با سوتین پوشانده می‌شود.  اما عیبی که این روش دارد این است که ممکن است به لوله‌های شیر آسیب وارد کند و شیردهی بعد از عمل را مختل کند.

برش در اطراف هاله پستان

این نوع برش اغلب برای خانم‌هایی که در آینده قصد شیردهی ندارند توصیه می‌شود و مثل برش قبلی ممکن است به لوله‌های شیری آسیب وارد کند. اما دسترسی جراح در این روش بیشتر است و راحت‌تر می‌تواند ایمپلنت را قرار دهد؛ همچنین محل زخم احتمالی در این روش ناچیز است و در اغلب موارد پس از مدتی کاملاً ناپدید می‌شود.

برش آگزیلاری (زیر بغل)

در این نوع برش، پروتز از ناحیه زیر بغل وارد پستان می‌شود. این روش مزایای بسیاری دارد و باعث می‌شود جای زخم رو پستان باقی نماند. همچنین احتمال آسیب به شیررسانی مددجو در این روش بسیار کمتر است و برای کسانی که در آینده قصد شیردهی دارند مناسب است. عیب این روش آن است که در آینده امکان تکرار این نوع برش وجود ندارد.

پس از ایجاد برش در یکی از محل‌های مذکور، جراح پروتز سینه را در محل دقیق و از قبل تعیین شده قرار می‌دهد و زخم‌ها را با استفاده از بخیه می‌بندد. در طی این مراحل شستشو بافت انجام می‌شود تا از هر گونه عفونت یا لختگی خون جلوگیری شود.

 

نتایج پروتز سینه

پروتز سینه بسیار مقاوم است و اغلب تا سال‌ها برای شما کارایی خود را حفظ می‌کند. البته شما باید از ورزش‌های سنگین، واردن آمدن ضربات سنگین، تصادف و … جلوگیری کنید تا پروتز سینه پاره نشود. در صورتی که کیفیت پروتز مناسب باشد و در یک کلینیک معتبر مثل مجموعه خانه سفید کار گذاشته شود، عمر بالایی خواهد داشت.

در اثر انجام عمل زیبایی پروتز سینه، شما سینه خوش فرم، برجسته و ایده‌آل خود را خواهید داشت. همانطور که گفتیم نتایج این عمل معمولاً ماندگار است اما برای اینکه از این مسئله اطمینان پیدا کنید، باید به مراقبت‌ها و نکاتی که جراح بعد از عمل به انها اشاره می‌کند توجه کنید. شایسته ذکر است که نتایج پروتز بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است اما به دلیل کبودی‌ها، زخم و التهاب ناشی از عمل، بعد از 10 تا 14 نتیجه عمل کاملاً مشهود خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از پروتز سینه

مراقبت‌های بعد از جراحی پروتز سینه در تسریع بهبود و ماندگاری نتایج عمل بسیار موثر است. این نکات که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، عوارض را محدود می‌کنند و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

  • در صورتی که با علائم غیر عادی مواجه شدید سریعا با پزشکتان تماس بگیرید.
  • درد و التهاب بعد از پروتز سینه طبیعی است و بعد از مدتی بهبود می‌یابد؛ اما در صورتی که این درد افزایشی بود و درباره آن نگرانی داشتید، بهتر است با پزشک تماس بگیرید.
  • در صورتی که دچار تب، حرارت بدن یا نشت غیر عادی از ناحیه زخم شدید با پزشک تماس بگیرید.
  • پانسمان زخم را با پروتکل تعیین شده از سوی پزشک و به صورت مرتب تعویض کنید.
  • تا دو ماه از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.
  • از ایجاد فشار و ضربه به پستان جلوگیری کنید.
  • از لباس نخی و تا چند هفته از سوتین مخصوص استفاده کنید.
  • استحمام تا 3 روز بعد از جراحی ممنوع است.
  • ماموگرافی سالانه را به صورت مرتب انجام دهید.
  • به تست‌های غربالگری پستان و آزمایشات تجویز شده پزشک مثل MRI یا سونوگرافی توجه کنید.

مزایا و معایب جراحی پروتز سینه

عمل جراحی پروتز سینه می‌تواند به اندازه، فُرم، تقارن، افتادگی و بسیاری از مشکلات ظاهری پستان را بهبود بخشد. علاوه بر این برای افرادی که به علت بیماری‌های مختلف سینه‌های خود را تخلیه کرده‌اند، پروتز سینه بسیار کمک کننده است. بنابراین نتایج این عمل از نظر ظاهری بسیار عالی است و می‌تواند اعتماد به نفس خانم‌هایی که در این مورد مشکل دارند را به طور کامل بازیابی کند. اما باید توجه داشته باشید که قبل از عمل باید انتظارات خود را از پروتز سینه شفاف کنید و با پزشک در این مورد مشورت کنید.

عمل جراحی پروتز سینه معایبی نیز دارد که ممکن است برای شما دردسر ایجاد کنند. در واقع این عمل نیز مثل هر جراحی دیگری جنبه‌‌های منفی، عوارض و خطراتی دارد که البته در صورت انتخاب کلینیک و پزشک مناسب این عوارض به طور کامل از بین می‌روند. معایب این عمل به شرح زیر است (این معایب احتمالی هستند):

  • ایجاد بافت‌هایی که ممکن است ظاهر پروتز را کج کند (در صورت قرارگیری غیر حرفه‌ای پروتز)،
  • درد موقت سینه،
  • تغییر در حساسیت نوک سینه (به خصوص در برش‌های هاله و ایجاد برش غیر حرفه‌ای)،
  • جابجا شدن پروتز در پستان،
  • ترشح یا پاره شدن ایمپلنت در اثر ضربه،
  • احتمال از بین رفتن قابلیت شیردهی.

اگرچه این عوارض همگی ممکن‌اند، اما با مراقبت و رعایت توصیه‌های پزشک می‌توان آنها را کاهش داد و حتی به صفر رساند. توجه داشته باشید که احتمال قطع شیردهی بسیار کم است و انتخاب کلینیک مناسب تاثیر ویژه‌ای در جلوگیری از آن دارد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.