استفاده از داروهای مهارکننده بتا باعث کاهش رفتار خشونت‌آمیز در مصرف‌کنندگان آن می‌شود!

0

حدود نیم قرن می‌شود که از داروهای مهارکننده بتا برای کمک به بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی برای کاهش ضربان قلب استفاده می‌شود، اما تحقیق جدیدی که بیش از یک میلیون نفر را پیگیری کرده، نشان داده این داروهای رایج ممکن است پرخاشگری و رفتار خشونت آمیز را نیز کاهش دهند.

اگرچه مسدودکننده‌های بتا در ابتدا در دهه 1960 به عنوان درمانی برای درمان آنژین قلبی ساخته شدند، اما از آن زمان این داروها کاربردهای متنوع دیگری هم پیدا کرده‌اند، از درمان آب‌سیاه چشم یا گلوکوم تا میگرن.

اما شاید جالب ترین استفاده از مسدود کننده‌های بتا برای شرایط روانپزشکی مانند اضطراب و PTSD باشد.

از آنجایی که مسدودکننده‌های بتا، روی میزان ترشح هورمون‌هایی مانند آدرنالین و نورآدرنالین اثر می‌گذارند، تصور می‌شود که داروها در درمان انواع مشکلات رفتاری مفید هستند، اما تاکنون بیشتر تحقیقات فقط بر روی گروه‌های کوچک متمرکز شده‌اند.

پروپرانولول، یک مسدودکننده بتا معروف است و مدت‌هاست که به طور غیر رسمی توسط نوازندگان و سخنران‌ها به عنوان ابزاری برای مدیریت ترس از صحنه استفاده می‌شود.

در برخی از ورزش‌ها مسدودکننده‌های بتا حتی ممنوع شده‌اند که به دلیل توانایی آنها در کاهش لرزش  و افزایش عملکرد است. در سال 2008، جوایز یک دارنده مدال طلای المپیک تیراندازی پس از مثبت شدن تست دارو برای مسدود کننده های بتا از او گرفته شد.

اما در مطالعه جدید با بررسی هشت سالع 1.4 میلیون پرونده سلامت بیماران تحت درمان با مسدود کننده های بتا، چیز جالبی مشخص شد. محققان می‌خواستند ببینند مصرف آنها مشکلات روانپزشکی، جنایات خشونت‌آمیز و رفتار خودکشی را کم می‌کند یا خیر.

محققان هیچ ارتباطی بین استفاده از مسدودکننده‌های بتا در کاهش میزان اضطراب، حداقل از دیدگاه پذیرش‌های بیمارستانی مرتبط با اضطراب، پیدا نکردند. اما این داروها می‌توانند  13 درصد رفتارهای خشونت آمیز را کاهش دهند.

سینا فاضل، محققی از دانشگاه آکسفورد که بر روی این مطالعه کار می کند، گفت: “در یک مطالعه واقعی روی 1.4 میلیون نفر، بتا بلوکرها با کاهش اتهامات جنایی خشونت آمیز در افراد مبتلا به اختلالات روانی مرتبط بود.”

چشم انداز تحقیقات آینده و استفاده بالینی از آنها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می‌شود که استفاده از مسدود کننده های β برای کنترل پرخاشگری و خشونت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

اینکه چگونه مسدودکننده های بتا می توانند به طور خاص بر رفتار پرخاشگرانه تأثیر بگذارند هنوز مشخص نیست. محققان تعدادی مکانیسم بالقوه را حدس می‌زنند، از جمله اینکه آنها به عنوان آرام بخش های خفیف عمل می کنند یا فعالیت آدرنرژیک در موقعیت های استرس‌زا را کم می‌کنند.

تحقیق جدید در PLOS Medicine منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.