یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مولکولی که به نام کیانو ریوز نام گرفته است، قارچ‌ها را به‌طور موثری از بین می‌برد

0

بر اساس یک تحقیق جدید، یک محصول ضد میکروبی طبیعی به نام کیانو ریوز ، بازیگر هالیوودی، در برابر قارچ هایی که هم در گیاهان و هم در انسان ایجاد بیماری می کنند، موثر است .

این تحقیق که اخیراً در ژورنال انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است، نحوه عملکرد گروه محصول طبیعی “Keanumycins” که توسط باکتری‌های جنس Pseudomonas تولید می‌شود، در برابر آفات گیاهی توضیح می‌دهد.

محققان، از جمله محققان موسسه تحقیقات محصولات طبیعی و زیست‌شناسی عفونت لایب‌نیتس در آلمان، می‌گویند این گروه از مولکول‌ها «آنقدر مؤثر می‌کشند که ما آنها را به نام کیانو ریوز نامیدیم، زیرا او نیز در نقش‌هایش بسیار کشنده است!»

دانشمندان نشان داده اند که کیانومایسین ها به طور “موثر” در برابر آفت گیاهی Botrytis cinerea عمل می‌کنند که باعث پوسیدگی کپک خاکستری می‌شود و هر ساله ضررهای زیادی در طی برداشت مزارع ایجاد می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که این پوسیدگی کپک می‌تواند هر ساله باعث کاهش برداشت بسیار زیاد در کشت میوه و سبزی شود و بیش از 200 نوع میوه و سبزی مختلف به‌ویژه توت‌فرنگی و انگور نارس را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعات همچنین نشان داده اند که ماده فعال موجود در مولکول های کیانومایسین می تواند از رشد قارچ های خطرناک برای انسان مانند کاندیدا آلبیکنس جلوگیری کند.

این گروه از مولکول‌ها، طبق این مطالعه، می‌توانند «جایگزین سازگار با محیط زیست» برای آفت‌کش‌های شیمیایی باشند و همچنین ممکن است جایگزینی در مبارزه با قارچ‌های مقاوم به دارو ارائه دهند.

سباستین گوتزه یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفت: «بسیاری از قارچ های بیماری‌زا در حال حاضر به ضد قارچ ها (ضد قارچ) مقاوم هستند – تا حدی به این دلیل که آنها در مقادیر زیادی در مزارع کشاورزی استفاده می شوند.»

محققان در حال تجزیه و تحلیل اثرات ترکیبات باکتری‌های جنس سودوموناس بوده‌اند و دریافته‌اند که بسیاری از این گونه‌های باکتریایی برای آمیب‌هایی که از باکتری‌ها تغذیه می‌کنند «بسیار سمی» هستند.

در ژنوم باکتری سودوموناس، دانشمندان اکنون ژن هایی را برای گروه محصولات تازه کشف شده کیانومایسین با اسامی A، B و C کشف کرده اند.

این محصولات طبیعی متعلق به دسته ای از مولکول‌های لیپوپپتیدی هستند که “خواص صابون مانند” دارند.

دانشمندان دریافتند که کیانومایسین در برابر پوسیدگی کپک خاکستری روی برگ‌های ادریسی موثر است، که نشان می‌دهد این محصول طبیعی به طور بالقوه می‌تواند جایگزینی سازگار با محیط زیست برای آفت‌کش‌های شیمیایی باشد.

دکتر گوتزه می‌گوید: «از لحاظ نظری، مایع رویی حاوی کیانومایسین از کشت‌های سودوموناس می‌تواند مستقیماً برای گیاهان استفاده شود.»

هنگامی که محققان مواد جدا شده از این محصول طبیعی را در برابر قارچ هایی که انسان را آلوده می کنند آزمایش کردند، دریافتند که قارچ بیماری‌زا کاندیدا آلبیکنس را “به شدت مهار می‌کند.

بررسی‌های بیشتر، نحوه عملکرد این محصول طبیعی بالقوه را روشن می‌کنند و ممکن است به طور بالقوه به توسعه داروهای ضد قارچی جدید دارویی و شیمیایی کشاورزی کمک کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.