زندگینامه آنجلینا جولی – هنرپیشه، فیلمساز و انسان‌دوست آمریکایی

0

آنجلینا جولی هنرپیشه، فیلمساز و انسان دوست آمریکایی است. او در 4 ژوئن 1975 در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. جولی دختر بازیگران جان وویت و مارکلین برتراند است.

جولی حرفه بازیگری خود را در دهه 1990 آغاز کرد و با بازی در فیلم هایی مانند “هکرها” (1995)، “جیا” (1998) و “Interrupted” (1999) شهرت یافت که برای آن برنده جایزه اسکار  بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در چندین فیلم موفق بازی کرد، از جمله مجموعه‌های «مهاجم مقبره»، «آقا و خانم اسمیت» (2005)، «تحت تعقیب» (2008) و «بدخواه»Maleficent  (2014).

جولی جدا از حرفه بازیگری، به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش نیز شهرت دارد. او از سال 2001 به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) خدمت کرده است و به دلیل تلاش هایش برای افزایش آگاهی در مورد مسائل پناهندگان و ارائه کمک به افراد آواره در سراسر جهان شناخته شده است.

جولی به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه کننده نیز کار کرده است. اولین کارگردانی او، “در سرزمین خون و عسل” (2011)، به جنگ بوسنی می پردازد و با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. او در ادامه فیلم های «Unbroken» (2014) و «اول پدرم را کشتند» (2017) را کارگردانی کرد.

جولی سه بار با بازیگرانی چون جانی لی میلر، بیلی باب تورنتون و برد پیت ازدواج کرده است. او شش فرزند دارد که سه تای آنها فرزندخوانده هستند.

جولی در طول زندگی حرفه ای خود جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، دو جایزه انجمن بازیگران سینما و سه جایزه گلدن گلوب را به دست آورده است.

او به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش، به ویژه حمایت از پناهندگان و تلاش هایش برای جلوگیری از خشونت جنسی در مناطق درگیری، شناخته شده است.

جولی به پاس قدردانی از کار خود، در سال 2014 توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان فرمانده افتخاری نشان سنت مایکل و سنت جورج منصوب شد.

جولی در طول زندگی حرفه‌ای خود  چندین رابطه برجسته از جمله با بازیگران برد پیت و جانی دپ داشت. طلاق او از پیت در سال 2016 مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

جولی علاوه بر کار در هالیوود، در سیاست نیز فعالیت داشته است. او از منتقدان جدی سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ بوده و از حقوق زنان و دختران در سراسر جهان حمایت کرده است.

جولی همچنین به خاطر خالکوبی های متمایزش که شامل مختصات محل تولد فرزندانش، دعای بودایی و نقل قولی از تنسی ویلیامز است، شهرت دارد.

جولی در چندین پروژه بشردوستانه شرکت داشته است، از جمله بنیاد جولی-پیت، که او به همراه همسر سابقش براد پیت آن را تأسیس کرد. این بنیاد از اهداف بشردوستانه در سراسر جهان از جمله آموزش، بهداشت و حفاظت از محیط زیست حمایت می کند.

پدر جولی، جان وویت، نیز یک بازیگر ماهر است. با این حال، این دو سال ها رابطه تیره ای داشتند، اما در سال 2007 آشتی کردند.

مادر جولی، مارکلین برتراند، نیز یک هنرپیشه و انسان دوست بود. او در سال 2007 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت.

جولی چند زبانه است و می تواند به زبان های فرانسوی، آلمانی و کامبوجی صحبت کند. او هنگام فیلمبرداری فیلم “اول پدرم را کشتند” در کامبوج زبان کامبوجی را آموخت.

جولی توسط نشریات مختلف از جمله مجله People و Vanity Fair به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان معرفی شده است.

او همچنین یک نویسنده منتشر شده است و خاطراتی با عنوان “یادداشت هایی از سفرهای من” در سال 2003 نوشته است. این کتاب تجربیات او را در سفر به اردوگاه های مختلف پناهندگان در سراسر جهان به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیان می کند.

جولی در زمینه طراحی مد نیز فعالیت داشته است. در سال 2011، او با طراح جواهرات لوکس، رابرت پروکوپ، برای ایجاد خطی از جواهرات به نام “سبک جولی” همکاری کرد. این مجموعه دارای سنگ های قیمتی است که از مناطق عاری از درگیری به دست آمده است و از خیریه جولی، مشارکت آموزشی برای کودکان درگیری بهره می برد.

جولی در طول زندگی اش با چندین مشکل سلامتی از جمله فلج بل، فشار خون بالا و استعداد ابتلا به سرطان سینه و تخمدان تشخیص داده شده است. او در سال 2013 تحت ماستکتومی دوگانه پیشگیرانه قرار گرفت و بعداً در سال 2015 به عنوان یک اقدام احتیاطی تخمدان ها و لوله های فالوپ خود را برداشتند.

جولی یک خلبان آموزش دیده است و گواهینامه خلبانی خود را در سال 2004 دریافت کرده است. او صاحب یک هواپیمای تک موتوره Cirrus SR22 است و همراه با خانواده اش به مقاصد مختلف پرواز کرده است.

او همچنین به عنوان فیلمنامه نویس کار کرده است و فیلمنامه درام جنگی «Unbroken» در سال 2014 را نوشته است که به کارگردانی جولی و بر اساس کتاب لورا هیلنبراند ساخته شده است.

جولی در چندین فیلم پرمخاطب که شکست‌های انتقادی و تجاری بودند، نقش داشته است، از جمله «اسکندر» (2004) و «توریست» (2010).

در سال 2018، جولی به عنوان استاد مدعو در دانشکده اقتصاد لندن منصوب شد، جایی که او دوره ای را در مورد تأثیر جنگ بر زنان تدریس می کند.

جولی یک مدافع قوی برای حقوق حیوانات است و در طول سال ها از سازمان های مختلف حمایت از حیوانات حمایت کرده است. او حامی صندوق بحران فیل است که برای محافظت از فیل ها در برابر شکار غیرقانونی و تخریب زیستگاه کار می کند.

جولی الگویی برای بسیاری از زنان جوان در سراسر جهان بوده است و به خاطر فعالیت های بشردوستانه و حمایت از پناهندگان و سایر جمعیت های آسیب پذیر شناخته شده است. او به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، فرمانده افتخاری نشان سنت مایکل و سنت جورج، و دریافت کننده جایزه بشردوستانه ژان هرشولت از آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک منصوب شده است.

جولی در طول زندگی حرفه ای خود درگیر جنجال های متعددی از جمله اتهامات مربوط به مصرف مواد مخدر، مسائل مربوط به سلامت روان و خیانت بوده است. او همچنین به خاطر ایفای نقش‌های خاصی در فیلم‌ها، مانند نقش زنی با اختلال شخصیت چندگانه در فیلم «دختری، منقطع» مورد انتقاد قرار گرفته است.

جولی درباره مبارزات خود با سلامت روان صحبت کرده است و به طور عمومی در مورد تجربیات خود با افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) صحبت کرده است.

جولی علاوه بر کارش با پناهندگان و دیگر جمعیت‌های آسیب‌پذیر، در تلاش‌هایی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی نیز مشارکت داشته است. او به عنوان یکی از اعضای هیئت مشاوران جهانی شورای روابط خارجی در مورد تغییرات آب و هوایی خدمت می کند و از اقدامات بیشتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمایت کرده است.

جولی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان برجسته‌ای از جمله کلینت ایستوود، مارتین اسکورسیزی و ریدلی اسکات کار کرده است. او همچنین توسط شوهر سابقش برد پیت در فیلم «کنار دریا» کارگردانی شده است.

جولی در طول سال ها سخنگوی چندین برند بزرگ از جمله لویی ویتون، سنت جان، و گرلین بوده است. او همچنین در کمپین های تبلیغاتی مختلفی برای محصولات آرایشی و عطری ظاهر شده است.

شش فرزند جولی شامل سه فرزندی هستند که آنها را برد پیت دارد و سه فرزندی که به فرزندخواندگی قبول کرده. آنها شامل مدوکس، پکس، زاهارا، شیلو و دوقلوهای ناکس و ویوین هستند.

جولی همچنین در چندین فیلم از جمله «نان آور» (2017) و «ایوان یگانه» (2020) به عنوان تهیه کننده کار کرده است. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در سریال نتفلیکس “The Queen’s Gambit” (2020) خدمت کرده است.

جولی در طول زندگی حرفه‌ای خود در چندین نبرد حقوقی برجسته از جمله اختلاف حضانت با شوهر سابقش براد پیت بر سر فرزندانشان شرکت داشته است. او همچنین در پرونده‌های حقوقی مربوط به فعالیت‌های بشردوستانه‌اش، از جمله اختلاف با یک روزنامه‌نگار کروات بر سر صحت اولین کارگردانی‌اش، «در سرزمین خون و عسل» شرکت داشته است.

جولی به خاطر کارش در فیلم با یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود شناخته شده است و او به آکادمی هنر و علوم آمریکا راه یافته است. او همچنین به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار مجله تایم در جهان انتخاب شده است.

جولی به خاطر استایل متمایزش شناخته می شود و سال هاست که نماد مد بوده است. او در لیست های متعددی از بهترین لباس ها قرار گرفته است و لباس های طراحی شده توسط برخی از خانه های مد برتر جهان از جمله Versace، Atelier Versace و Elie Saab را پوشیده است.

جولی همچنین در چندین پروژه هنری در طول سال ها مشارکت داشته است، از جمله همکاری با هنرمندان و عکاسان معاصر. او همچنین آثار هنری خود را خلق کرده و آثار خود را در گالری ها و موزه های سراسر جهان به نمایش گذاشته است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.