زندگینامه امیلی بلانت -هنرپیشه مشهور سینما- و حقایقی از زندگی‌اش

0

امیلی بلانت بازیگر بریتانیایی است که در ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ در لندن، انگلستان به دنیا آمد. او کار بازیگری خود را در تئاتر با حضور در نمایش هایی مانند «خانواده سلطنتی» و «رومئو و ژولیت» آغاز کرد. او بعداً به سینما و تلویزیون رفت و با بازی در فیلم‌هایی مانند «شیطان پرادا می‌پوشد»، «لبه فردا» و «مری پاپینز برمی‌گردد» شناخته شد.

بلانت برای بازی هایش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و نامزد جوایز بسیاری از جمله جوایز گلدن گلوب، جوایز انجمن بازیگران سینما و جوایز بفتا شده است. او برای بازی در فیلم تلویزیونی «دختر گیدئون» برنده گلدن گلوب و برای بازی در فیلم «مکانی آرام» یک جایزه گلدن گلوب دیگر و انجمن بازیگران نمایشگر دریافت کرد.

بلانت با بازیگر و کارگردان جان کرازینسکی ازدواج کرده است و این زوج دارای دو فرزند هستند. او همچنین به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش شناخته می‌شود و از بسیاری از موسسات خیریه، از جمله موسسه آمریکایی لکنت زبان و صندوق ملاله حمایت کرده است.

حرفه بازیگری امیلی بلانت در اوایل دهه 2000 با حضور در فیلم هایی مانند “تابستان عشق من” و “باشگاه کتاب جین آستن” شروع به رشد کرد. با این حال، بازی او در نقش امیلی چارلتون در فیلم موفق «شیطان پرادا می پوشد» در سال 2006 بود که او را مورد توجه بین المللی قرار داد.

از دیگر فیلم‌های برجسته بلانت می‌توان به «دفتر تنظیم»، «در جنگل»، «سیکاریو»، «دختری در قطار» و «یک مکان آرام» اشاره کرد. در سال 2018، او در نقش اصلی در دنباله بسیار مورد انتظار «مری پاپینز بازگشته» بازی کرد که نامزدی دیگری برای گلدن گلوب برای او به ارمغان آورد.

بلانت علاوه بر فعالیت های سینمایی، در برنامه های تلویزیونی مختلفی از جمله «پوآرو آگاتا کریستی» و «سیمپسون ها» نیز حضور داشته است. او همچنین صدای ژولیت را در انیمیشن انیمیشن «گنومئو و ژولیت» در سال 2011 ارائه کرد.

بلانت به دلیل مهارت های بازیگری همه کاره و توانایی در به تصویر کشیدن طیف گسترده ای از شخصیت ها، از نقش های کمدی گرفته تا نقش های شدید و دراماتیک، شهرت دارد. او همچنین به دلیل توانایی اش در حفظ لهجه آمریکایی بی عیب و نقص علیرغم اینکه یک بازیگر بریتانیایی است مورد تحسین قرار گرفته است.

بلانت خارج از حرفه بازیگری اش به خاطر فعالیت های محیط زیستی و حمایتش از اهداف مختلف از جمله حقوق حیوانات و آموزش دختران شهرت دارد. او یک سفیر جهانی برای خیریه بریتانیا، The Princes Trust بوده است، و همچنین با خیریه، The Lower Eastside Girls Club همکاری داشته است.

امیلی بلانت همچنین صدای خود را برای فیلم های انیمیشن مختلف از جمله فیلم محبوب «ترقه حیوانات» در سال 2017 قرض داده است. او همچنین در چندین محصول صحنه ای از جمله تولیدات West End «خانواده سلطنتی» و «Into the Woods» حضور داشته است. که نامزدی جایزه لارنس اولیویه را برای او به ارمغان آورد.

در سال 2020، بلانت در فیلم «آویشن کوهستانی وحشی» در کنار جیمی دورنان بازی کرد که بر اساس نمایشنامه جان پاتریک شانلی «خارج از مولینگار» ساخته شده بود. او همچنین نقش خود را در نقش اولین ابوت در دنباله “یک مکان آرام قسمت دوم” که در سال 2021 منتشر شد، ایفا کرد.

بلانت در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی را دریافت کرده است، از جمله نامزدی جایزه انتخاب منتقدان، جایزه انجمن بازیگران سینما برای اجرای برجسته توسط یک بازیگر زن در نقش مکمل، و جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن. در سال 2018، او جایزه Variety Creative Impact را برای بازیگری دریافت کرد.

بلانت یکی از با استعدادترین و همه کاره ترین بازیگران زن نسل خود به حساب می آید و همچنان یک چهره محبوب و قابل احترام در صنعت سرگرمی است. از پروژه های آینده او می توان به فیلم “Not Fade Away” و سریال تلویزیونی “The English” اشاره کرد.

امیلی بلانت همچنین به خاطر دوستی نزدیکش با بازیگر همکار و همبازی «شیطان پرادا می پوشد»، آن هاتاوی، شناخته می شود. این دو در مورد پیوند خود و تجربیات خود از همکاری در فیلم موفق صحبت کرده اند.

بلانت همچنین به طور فعال در حمایت از هنر مشارکت دارد و به عنوان حامی برای جشنواره فیلم East End و تئاتر روباز در ریجنتز پارک خدمت کرده است. او همچنین در ابتکارات خیریه مختلفی شرکت داشته است، از جمله کمپین “غذای کافی برای همه اگر”، که هدف آن مقابله با گرسنگی در جهان است، و کمپین “بچه گرسنه نیست”، که به پایان دادن به گرسنگی دوران کودکی در آمریکا کمک می کند.

بلانت با بازیگر و کارگردان جان کرازینسکی ازدواج کرده است که در سال 2008 با او آشنا شد و در سال 2010 ازدواج کرد. این زوج دارای دو دختر با هم هستند و در چندین پروژه از جمله فیلم ترسناک “یک مکان آرام” در سال 2018 که کارگردانی شد با هم همکاری کرده اند. توسط کرازینسکی و با بازی بلانت و کرازینسکی.

به طور کلی، امیلی بلانت یک بازیگر با استعداد و کارآمد است که تحسین منتقدان را به دست آورده است و به دلیل کارش در سینما، تلویزیون و تئاتر شهرت گسترده ای به دست آورده است. او همچنین به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه و فعالیت‌هایش و روابط نزدیکش با بازیگران دیگر و همتایانش در صنعت شهرت دارد.

یک واقعیت جالب در مورد امیلی بلانت این است که او در ابتدا قرار بود نقش بیوه سیاه را در دنیای سینمایی مارول بازی کند، اما به دلیل درگیری های برنامه ریزی مجبور به ترک این فیلم شد. این نقش در نهایت به اسکارلت جوهانسون رسید.

بلانت همچنین یک خواننده با استعداد است و توانایی های آوازی خود را در چندین پروژه سینمایی از جمله «Into the Woods» و «Mary Poppins Returns» به نمایش گذاشته است. او همچنین در برنامه‌های گفتگوی مختلف و رویدادهای خیریه اجرا کرده است و دامنه و تطبیق پذیری خود را به عنوان یک خواننده نشان می‌دهد.

بلانت علاوه بر حرفه بازیگری، یک کتاب خوان مشتاق نیز هست و در مصاحبه های مختلف از عشقش به کتاب و ادبیات صحبت کرده است. او همچنین به عنوان راوی چندین کتاب صوتی از جمله “فرشته در حصار” و “باد در بید” خدمت کرده است.

بلانت در صنعت سرگرمی بسیار مورد احترام است و به عنوان یکی از با استعدادترین و همه کاره ترین بازیگران زن نسل خود توصیف شده است. او همچنان نقش های چالش برانگیز و متنوعی را ایفا می کند و خود را به عنوان یک نیروی قدرتمند در هالیوود تثبیت کرده است.

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد امیلی بلانت این است که او با خانواده سلطنتی مرتبط است. شوهر او، جان کرازینسکی، در مصاحبه ای به شوخی گفت که دختران آنها “خون سلطنتی” دارند زیرا بلانت از بستگان دور ملکه ویکتوریا است. مادربزرگ بلانت پسر عموی اول پادشاه معروف بود که هشت بار برکنار شده بود.

بلانت همچنین به خاطر حس شوخ طبعی و توانایی اش در ایجاد توهین به موقعیت های جدی معروف است. او چندین بار در برنامه های گفتگو و برنامه های آخر شب ظاهر شده است و اغلب استعدادهای کمدی خود را به نمایش گذاشته و با مجریان و مهمانان شوخی می کند.

علاوه بر این، بلانت یک امپرسیونیست با استعداد است و مهارت خود را در تقلید لهجه ها و صداهای مختلف در مصاحبه ها و برنامه های تلویزیونی نشان داده است. او خود را از مریل استریپ گرفته تا تام کروز جعل کرده است و برداشت های او به دلیل دقت و شوخ طبعی آنها مورد ستایش قرار گرفته است.

به طور کلی، امیلی بلانت یک بازیگر با استعداد با طیف وسیعی از علایق و توانایی ها است. او در حرفه خود به موفقیت های زیادی دست یافته است و همچنان یک چهره قابل احترام و تحسین شده در صنعت سرگرمی است.

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد امیلی بلانت این است که او به چندین زبان از جمله اسپانیایی و فرانسوی مسلط است. او مهارت های زبانی خود را در فیلم های مختلفی از جمله فیلم اسپانیایی زبان «تابستان عشق من» و فیلم فرانسوی زبان «باک هاوارد بزرگ» به کار برده است.

بلانت به خاطر آمادگی جسمانی اش نیز معروف است و از عشقش به ورزش و فعال ماندن صحبت کرده است. او در هنرهای رزمی مختلف برای نقش های فیلم اکشن خود آموزش دیده است و همچنین برای حفظ سطح آمادگی جسمانی خود با مربیان شخصی کار کرده است.

علاوه بر این، بلانت مدافع حقوق زنان و برابری جنسیتی است. او در مورد نیاز بیشتر زنان در نقش های رهبری در صنعت سرگرمی صحبت کرده و از سازمان های مختلفی که برای توانمندسازی زنان و دختران کار می کنند حمایت کرده است.

پروژه های آینده بلانت شامل فیلم «انگلیسی ها» است که او تهیه کنندگی و بازی در آن را بر عهده خواهد داشت و مجموعه تلویزیونی «انگلیسی ها» که بر اساس مجموعه کتاب های محبوبی به همین نام ساخته شده است. او همچنین قرار است در فیلم «نه محو نمی‌شود» بازی کند که داستان واقعی یک نوازنده جوان را روایت می‌کند که با یک بیماری نادر و ناتوان‌کننده مبارزه می‌کند.

به طور کلی، امیلی بلانت یک بازیگر با استعداد و کارآمد است که علاقه زیادی به تناسب اندام، زبان و فعالیت اجتماعی دارد. او به خاطر کارهایش روی صحنه و صفحه نمایش تحسین گسترده ای به دست آورده است و همچنان یک چهره قابل احترام و تحسین شده در صنعت سرگرمی است.

زندگی شخصی امیلی بلانت

امیلی بلانت از سال 2010 با بازیگر و کارگردان جان کرازینسکی ازدواج کرده است. این زوج در سال 2008 با هم آشنا شدند و مدت کوتاهی پس از آن شروع به آشنایی کردند. آنها دو دختر به نام های هیزل و ویولت دارند.

بلانت و کرازینسکی در چندین پروژه سینمایی، از جمله فیلم ترسناک “یک مکان آرام” در سال 2018 که توسط کرازینسکی کارگردانی شد و هم بلانت و هم کرازینسکی در آن حضور داشتند، همکاری کرده اند. این فیلم از نظر انتقادی و تجاری موفقیت‌آمیز بود و این زوج در مورد تجربه کار با یکدیگر و احترام متقابل خود به استعدادهای یکدیگر صحبت کرده‌اند.

بلانت و کرازینسکی به دلیل روابط قوی و حمایت از مشاغل یکدیگر شناخته شده اند. آنها اغلب در مراسم فرش قرمز و نمایش جوایز با هم شرکت می‌کنند و در مصاحبه‌ها و رسانه‌های اجتماعی در مورد عشق خود به یکدیگر صحبت می‌کنند.

بلانت همچنین با خانواده‌اش صمیمی است و درباره تأثیر والدینش بر زندگی و حرفه‌اش صحبت کرده است. پدرش وکیل دادگستری و مادرش معلم و بازیگر بود. بلانت دوران کودکی خود را “بوهمی” توصیف کرده است و پدر و مادرش را به خاطر پرورش عشق او به بازیگری و هنر نسبت داده است.

به طور کلی، زندگی شخصی امیلی بلانت با روابط نزدیک او با همسر و خانواده اش و تعهد او به ایجاد تعادل بین حرفه موفق و زندگی شخصی اش مشخص می شود. او به خاطر خونگرمی و شوخ طبعی اش و به خاطر دیدگاه مثبت و مبتنی بر زندگی اش مشهور است.

بهترین فیلم های امیلی بلانت 

امیلی بلانت در طول دوران حرفه ای خود در بسیاری از فیلم های موفق و مورد تحسین منتقدان ظاهر شده است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم های او آورده شده است:

The Devil Wears Prada (2006) – بلانت در این کمدی محبوب صنعت مد، نقش امیلی چارلتون، دستیار بداخلاق و بداخلاقی میراندا پریستلی (مریل استریپ) را بازی می کند.

سیکاریو (2015) – در این درام جنایی شدید، بلانت نقش مامور اف‌بی‌آی کیت میسر را بازی می‌کند که توسط یک کارگروه دولتی برای سرنگونی یک کارتل مواد مخدر در مکزیک استخدام می‌شود.

Edge of Tomorrow (2014) – بلانت در این فیلم علمی تخیلی پر اکشن در کنار تام کروز بازی می کند و نقش جنگجوی ماهر ریتا وراتاسکی را بازی می کند که شخصیت کروز را در نبرد حلقه زمانی علیه مهاجمان بیگانه آموزش می دهد.

A Quiet Place (2018) – بلانت در این تریلر ترسناک در کنار همسرش جان کرازینسکی بازی می‌کند و نقش مادری را بازی می‌کند که تلاش می‌کند از خانواده‌اش در برابر هیولاهای مرگباری که با صدا شکار می‌کنند محافظت کند.

Mary Poppins Returns (2018) – بلانت مهارت‌های خوانندگی و رقص خود را در این فیلم فانتزی موزیکال به کار می‌گیرد و نقش نمادین مری پاپینز را بازی می‌کند که در زمان بازگشت برای کمک به خانواده بنکس در مواقع ضروری برمی‌گردد.

Into the Woods (2014) – بلانت در این اقتباس پر ستاره از موزیکال استیون ساندهیم، آواز می خواند و نقش آفرینی می کند و نقش همسر نانوا را در داستانی تاریک افسانه ای بازی می کند.

The Adjustment Bureau (2011) – بلانت در این تریلر علمی تخیلی در کنار مت دیمون بازی می کند و نقش رقصنده ای را بازی می کند که عاشق یک سیاستمدار می شود اما متوجه می شود که رابطه آنها توسط نیروهای مرموز کنترل می شود.

به طور کلی، این فیلم ها تطبیق پذیری و گستره بلانت را به عنوان یک بازیگر و توانایی او برای برتری در ژانرهای مختلف را به نمایش می گذارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.