آخرین موشک اروپایی آریان ۵ برای پرتاب نهایی به سکوی پرتاب فرستاده شد

0

آخرین موشک آریان ۵ روز دوشنبه به سکوی پرتاب در مرکز فضایی گویان، در مرکز فضایی آمریکای جنوبی متعلق به اروپا برده شد. آریان ۵ که سال‌ها پیشروترین پرتابگر ماهواره تجاری جهان بود، قرار است روز سه شنبه آخرین پرواز خود را انجام دهد و یک ماهواره نظامی فرانسوی و یک فضاپیمای آزمایشی فناوری ارتباطات را برای آلمان حمل کند.

موشک آریان ۵ با ارتفاع بیش از ۵۴ متر با یک یدک کش ۵۴۰ اسب بخاری دیزلی از ساختمان مونتاژ نهایی کشیده شد و در امتداد ریل به سمت منطقه پرتاب ELA-۳ حرکت کرد.

این سفر کمتر از ۳ کیلومتری، حدود دو ساعت طول کشید. با قرار گرفتن موشک در محل، تکنسین‌ها کار خواهند کرد  و هیدروژن مایع و اکسیژن مایع را به موشک تزریق خواهد شد.

روز سه شنبه. آریان ۵ ماهواره‌های هاینریش-هرتز و سیراکوز ۴B را از مرکز فضایی گویان در ساحل شمال شرقی آمریکای جنوبی به مدار انتقال زمین ثابت خواهد برد.

سیراکوز ۴B که توسط ایرباس ساخته شده است، ارتباطات ایمن بین هواپیما‌های نظامی فرانسوی، وسایل نقلیه زمینی و شناور‌های دریایی از جمله زیردریایی‌ها را تامین خواهد کرد.

ماهواره هاینریش هرتز که توسط OHB ساخته شده است، فناوری‌های ارتباطی جدید را در ماموریتی که توسط آژانس فضایی آلمان، DLR تأمین می‌شود، آزمایش خواهد کرد. این فضاپیما دارای پردازنده‌هایی است که می‌توانند برای استفاده از پروتکل‌های ارتباطی جدید در حین توسعه برنامه‌ریزی مجدد شوند.

این آخرین ماموریت آریان پنج، ۱۱۷مین ماموریت آریان ۵ از زمان معرفی آن در سال ۱۹۹۶ خواهد بود. موشک اروپایی که توسط Arianespace به بازار عرضه شد، زمانی سیستم پرتاب اقتصادی‌ای به شمار می‌آمد، اما خدمات پرتاب ارزان‌تر اسپیس ایکس ایلان ماسک موقعیت آن را تضعیف کرد.

بازنشستگی آریان ۵ در ضمن اروپا را از دسترسی مستقل به فضا باز خواهد داشت. انتظار می‌رود  آریان ۶ تا سال ۲۰۲۴ پرتاب افتتاحیه خود را انجام ندهد، سال‌ها دیرتر از برنامه‌ طرح‌ریزی شده.

در ضمن پرتابگر ماهواره کوچک Vega C پس از شکست در دسامبر ۲۰۲۲ زمین گیر شده. علاوه بر این، تهاجم روسیه به اوکراین، اروپا را از موشک‌های سایوز روسیه هم محروم کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.