خطرات فوری هوش مصنوعی و کارهایی که برای مقابله با آن می‌توانیم بکنیم

0

گری مارکوس

اینجا هستم تا راجع به امکان حاکمیت جهانی هوش مصنوعی صحبت کنم، اولین بار زمانی که هشت ساله بودم، روی یک کامپیوتر کاغذی، کدنویسی را یاد گرفتم و از آن زمان عاشق AI هستم. در دبیرستان، برای خودم یک Commodore 64 گرفتم و روی ترجمه ماشینی کار کردم. من چند شرکت هوش مصنوعی ساختم، یکی از آنها را به اوبر فروختم. من عاشق AI هستم، اما در حال حاضر نگران هستم.

یکی از چیزهایی که من نگران آن هستم اطلاعات نادرست است، این احتمال که بازیگران بد اطلاعات نادرست را سونامی‌کنند که قبلاً ندیده‌ایم. این ابزارها در ساختن روایت‌های قانع کننده در مورد هر چیزی بسیار خوب هستند.

اگر روایتی می‌خواهید در مورد TED و اینکه چقدر خطرناک است، که ما در اینجا با بیگانگان فضایی تبانی می‌کنیم، متوجه شدید، مشکلی نیست. البته با TED شوخی می‌کنم. من هیچ موجود فضایی فضایی را پشت صحنه ندیدم. اما بازیگران بد از این چیزها برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده خواهند کرد، و دموکراسی را تهدید خواهند کرد.

حتی زمانی که از این سیستم‌ها عمدا برای ایجاد اطلاعات نادرست استفاده نمی‌شود، نمی‌توانند به خود کمک کنند. و اطلاعاتی که آنها می‌سازند آنقدر روان و دستوری است که حتی ویراستاران حرفه‌ای هم گاهی اوقات به دام می‌افتند و گول این چیزها را می‌خورند. و ما باید نگران باشیم.

به عنوان مثال، ChatGPT یک رسوایی آزار جنسی در مورد یک استاد واقعی ایجاد کرد، و سپس شواهدی را برای ادعای خود در قالب یک مقاله جعلی «واشنگتن پست» ارائه کرد که به آن استناد کرد. همه ما باید نگران این نوع چیزها باشیم.

آنچه من در سمت راست دارم نمونه‌ای از یک روایت جعلی از یکی از این سیستم‌ها است که می‌گوید ایلان ماسک در مارس ۲۰۱۸ در یک تصادف رانندگی درگذشت. همه ما می‌دانیم که این درست نیست. ایلان ماسک هنوز اینجا است، شواهد در اطراف ما وجود دارد.

تقریباً هر روز یک توییت وجود دارد. اگر به سمت چپ نگاه کنید، می‌بینید که این سیستم‌ها چه می‌بینند. بسیاری از اخبار واقعی که در پایگاه داده آنها وجود دارد. و در این اخبار واقعی، اطلاعات آماری کمی وجود دارد. اطلاعات، به عنوان مثال، یک نفر در یک تصادف اتومبیل در تسلا در سال ۲۰۱۸ جان خود را از دست داد و در اخبار منتشر شد. ایلان ماسک، البته، در تسلا درگیر است، اما سیستم رابطه بین حقایقی را که در جملات کوچک تجسم یافته است، درک نمی‌کند.

بنابراین اساساً در حال تکمیل خودکار است، آنچه از نظر آماری محتمل است را پیش‌بینی می‌کند، همه این سیگنال‌ها را جمع می‌کند، بدون اینکه بداند چگونه قطعات با هم قرار می‌گیرند. و گاهی اوقات با چیزهایی همراه می‌شود که قابل قبول هستند اما به سادگی واقعی نیستند.

مشکلات دیگری نیز وجود دارد، مانند تعصب، این یک توییت از آلی میلر است. این نمونه‌ای است که دو هفته بعد کار نمی‌کند زیرا آنها دائماً چیزها را با یادگیری تقویتی و غیره تغییر می‌دهند. و این با نسخه قبلی بود. اما طعم مشکلی را به شما می‌دهد که سال‌ها بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم.

او فهرستی از علایق را تایپ کرد و به او مشاغلی داد که شاید بخواهد در نظر بگیرد. و سپس او گفت: «اوه، و من یک زن هستم.» و سپس گفت: «اوه، شما باید مد را نیز در نظر بگیرید.» و سپس او گفت: «نه، نه. می خواستم بگویم من یک مرد هستم.» و سپس مهندسی را جایگزین مد کرد. ما نمی‌خواهیم این نوع سوگیری در سیستم‌هایمان وجود داشته باشد.

نگرانی‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، ما می‌دانیم که این سیستم‌ها می‌توانند مواد شیمیایی طراحی کنند و ممکن است قادر به طراحی سلاح‌های شیمیایی باشند و بتوانند این کار را با سرعت زیادی انجام دهند. بنابراین نگرانی‌های زیادی وجود دارد.

همچنین نگرانی جدید وجود دارد فکر می‌کنم فقط در ماه گذشته بسیار رشد کرده است. دیدیم که این سیستم ها اول از همه، می‌توانند انسان را فریب دهند. بنابراین ChatGPT وظیفه داشت انسان را وادار به انجام CAPTCHA کند. پس از انسان خواست که یکCAPTCHA انجام دهد، و انسان مشکوک می‌شود و می‌گوید، «شما یک ربات هستید؟» و می گوید: «نه، نه، نه، من یک ربات نیستم. من فقط یک اختلال بینایی دارم. و انسان در واقع فریب خورد و رفت و CAPTCHA را انجام داد.

اکنون این به اندازه کافی بد است، اما در چند هفته گذشته چیزی به نام AutoGPT و مجموعه‌ای از سیستم‌های مشابه را دیده ایم. کاری که AutoGPT انجام می‌دهد این است که یک سیستم AI دیگر را کنترل می‌کند و اجازه می‌دهد هر یک از این موارد در حجم اتفاق بیفتد. بنابراین ممکن است شاهد باشیم که هنرمندان کلاهبردار سعی می‌کنند حتی در ماه‌های آینده میلیون‌ها نفر را فریب دهند. ما نمی‌دانیم.

بنابراین دوست دارم به این روش فکر کنم. در حال حاضر خطرات AI زیادی وجود دارد. ممکن است خطر AI بیشتر باشد. بنابراین AGI این ایده هوش عمومی مصنوعی با انعطاف پذیری انسان است. فکر می‌کنم بسیاری از مردم نگران هستند که وقتی به AGI برسیم چه اتفاقی می‌افتد، اما خطر کافی وجود دارد که باید نگران باشیم و باید به این فکر کنیم که در مورد آن چه باید بکنیم.

بنابراین برای کاهش ریسک AI، به دو چیز نیاز داریم. ما به یک رویکرد فنی جدید، و همچنین به یک سیستم جدید حکومتی نیاز خواهیم داشت،

از جنبه فنی، تاریخچه AI اساساً یک نظریه خصمانه از دو نظریه متفاوت در تقابل بوده است. یکی سیستم‌های نمادین و دیگری شبکه‌های عصبی نام دارد. در نظریه نمادین، یده این است که هوش مصنوعی باید مانند منطق و برنامه نویسی باشد. از طرف شبکه عصبی، تئوری این است که AI باید مانند مغز باشد. و در واقع، هر دو فناوری قدرتمند و در همه جا حاضر هستند

بنابراین ما هر روز از سیستم‌های نمادین در جستجوی وب کلاسیک استفاده می‌کنیم. تقریباً تمام نرم افزارهای جهان از سیستم‌های نمادین پشتیبانی می‌کنند. ما از آنها برای مسیریابی GPS استفاده می‌کنیم. شبکه‌های عصبی، ما از آنها برای تشخیص گفتار استفاده می‌کنیم. ما از آنها در مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT استفاده می‌کنیم، ما از آنها در ترکیب تصویر استفاده می‌کنیم. بنابراین هر دوی آنها در دنیا بسیار خوب عمل می‌کنند. هر دو بسیار سازنده هستند، اما نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.