محدودیت کالری باعث تحریک سلامت ماهیچه‌ها و ژن‌های ممانعت از سالخوردگی می‌شود

0
یک مطالعه جدید مکانیسم‌های زیستی ناشی از محدودیت کالری را بررسی کرده و نشان می‌دهد که کاهش متوسط کالری دریافتی می‌تواند سلامت ماهیچه‌ها را بهبود بخشد و مسیر‌های زیستی مهمی را برای سلامتی را فعال کند.

قبلا مشخص شده بود که کاهش کالری دریافتی، بدون محروم کردن بدن از مواد مغذی ضروری در مدل‌های حیوانی، تأثیر مثبتی بر ماهیچه‌های اسکلتی دارد و پیشرفت بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را به تأخیر میاندازد. با این حال، اطلاعات کمی در مورد اثرات طولانی مدت محدودیت کالری بر سلامتی انسان جمع‌آوری شده.

محققان مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده (NIH) مکانیسم‌های زیستی زیربنای محدودیت کالری را بررسی کرده‌اند تا ببینند که آیا همان اثرات مثبتی که در حیوانات مشاهده کرده بودند، در انسان‌ها هم دیده می‌شود یا خیر.

با تجزیه و تحلیل داده‌های شرکت‌کنندگان در مطالعه ارزیابی جامع اثرات بلندمدت کاهش مصرف انرژی (CALERIE)، محققان دریافتند که طی یک دوره دو ساله،با هدف کاهش ۲۵ درصدی کالری دریافتی روزانه،  عملا بیشترین شرکت‌کنندگان توانستند به کاهش ۱۲ درصدی کالری دست پیدا کنند. با این وجود، همین کاهش متوسط کالری برای فعال کردن بیشتر مسیر‌های زیستی مرتبط با پیری سالم کافی بود.

لوئیجی فروچی، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: کاهش ۱۲ درصدی کالری دریافتی بسیار اندک و رسیدن به آن عملی است. با این همه همین میزان کاهش، اثرات مثبتی را سلامتی دارد.

محققان توالی یا سکانس RNA  را روی ماهیچه‌های اسکلتی جمع‌آوری شده از شرکت‌کنندگان بررسی کردند. هدف بررسی تغییرات بیان ژن ناشی از محدودیت کالری طی دو سال در مقایسه با گروه کنترل بود.

۹۰ شرکت‌کننده با بیوپسی عضله ران، قبل از مطالعه و پیگیری‌های یک و دو ساله در طول دوره مطالعه موافقت کردند. محققان RNA پیام‌رسان (mRNA) را از نمونه‌ها جدا کردند و توالی پروتئین هر mRNA را تعیین کردند. آنها می‌خواستند ببینند که چه ژن‌هایی را در شرکت‌کنندگان با کالری محدود تنظیم می‌شدند.

مشخص شد که محدودیت کالری بر همان مسیر‌های ژنی در انسان تأثیر می‌گذارد که در موش‌ها و پستانداران غیرانسان.

در نهایت مشخص شد که بیان ژن در شرکت‌کنندگان با کالری محدود نسبت به گروه کنترل، از جمله ژن‌های مربوط به تنظیم پروتئین، تنظیم ریتم شبانه‌روزی، ترمیم DNA، مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی (آپوپتوز) و التهاب، به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است.

تغییراتی در مسیر‌های زیستی درگیر در ترمیم عضله و تشکیل ماهیچه‌های اسکلتی (میوژنز) در نتیحه محدودیت کالری به وجود آمده بود که منجر به افزایش کیفیت عضلات اسکلتی و مکانیسم‌های پیری شد.

برخی از ژن‌های تنظیم‌شده شامل آنهایی بودند که مسئول تولید انرژی و سخوت و ساز یا متابولیسم هستند، در حالی که ژن‌های التهابی تنظیم‌شده باعث کاهش التهاب می‌شوند.

محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها مکانیسم‌هایی را نشان داده که از طریق آن محدودیت کالری فواید سلامتی را به خصوص در افراد مسن به همراه دارد.

از آنجایی که التهاب و پیری به شدت با هم همراه هستند، محدودیت کالری  یک رویکرد قدرتمند برای جلوگیری از حالت پیش التهابی است که در بسیاری از افراد مسن ایجاد می‌شود.

این مطالعه در مجله Aging Cell منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.