رابین ویلیامز سال‌ها بعد از مرگ به کمک فناوری، صداپیشه جن علاءالدین می‌شود!

0

به مناسبت صدمین سالگرد دیزنی، یکی از شخصیت‌های محبوب این غول انیمیشن‌سازی در حال بازگشت است. جن شاد و شوخ و شنگ «علاءالدین» را ما در سال ۱۹۹۲ با صدای فراموش نشدنی رابین ویلیامز دیده بودیم.

علیرغم درگذشت رابین ویلیامز در سن ۶۳ سالگی در سال ۲۰۱۴، نویسندگان و کارگردانان مشترک فیلم کوتاه «روزی روزگاری استودیو» که به مناسبت صدمین سالگرد دیزنی ساخته شد، از خانواده ویلیامز برای استفاده از صدای او اجازه گرفتند. این مطلب در نشریه سینمایی Variety آمده است.
برای این کار از صدای ضبط شده قدیمی او استفاده خواهد شد.

تهیه کننده این انیمیشن -سیمونسن- توضیح داده که شخصیت رابین روی این جن واقعا نشسته بود و آنها می‌خواستند دوباره صدای او را داشتند. پس با هوش مصنوعی صدای او را زنده کردند.

در این فیلم کوتاه ۱۳ دقیقه‌ای که این یکشنبه منتشر شد، میکی موس و مینی ماوس پس از خروج کارمندان شرکت در صدمین سالگرد تولد شرکت، از یک عکس در انیمیشن والت دیزنی خارج می‌شوند. میکی و مینی با کمک تینکر بل، پیتر پن و شخصیت‌های متعددی از گذشته شرکت جمع می‌شوند تا یک عکس دسته جمعی به یادگار بگیرند.

صدمین سالگرد تولد دیزنی با موجی از احساسات همراه شده، زیرا خاطرات دوست داشتنی از شخصیت‌های نمادین و داستان‌های جهان جادویی را زنده می‌کند. ظاهر و صدای علاءالدین با صداپیشگی رابین ویلیامز برای بسیاری زنده‌کننده خاطرات خوب دوران کودکی است.

در حالی فیلم Once Upon a Studio، شخصیت علاءالدین با استفاده از صدای ضبط شده از پیش موجود از صدای رابین ویلیامز به نمایش گذاشته می‌شود که تنها دو هفته پیش دختر ویلیامز، زلدا، مخالفت خود را با بازتولید غیرمجاز ظاهر و صدای پدرش از طریق هوش مصنوعی ابراز کرده بود.

زلدا در استوری اینستاگرام خود نوشته بود که قبلاً شنیده است که هوش مصنوعی را می‌توان وادار کرد که هر چه دیگران می‌خواهند، بگوید. شخصاً این را آزاردهنده می‌دانم. او نوشته بود که: «پیامد‌های آن بسیار از احساس شخصی من است.»

«این تفریحات در بهترین حالت خود، تصویری ضعیف از افراد بزرگ ارائه می‌دهد، اما در بدترین حالت، یک هیولای وحشتناک فرانکشتاینی است که از بدترین تکه‌های این صنعت، به جای اجزای طبیعی، در کنار هم چیده می‌شود.»

«روزی روزگاری استودیو» اکنون در دیزنی پلاس در حال پخش است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.