معرفی پر تردد ترین فرودگاه های کشور

0

در حال حاضر بیشتر شهرهای ایران فرودگاه‌های پیشرفته و وسیعی دارند. فرودگاه‌هایی که روزانه پروازهای داخلی و خارجی فراوان و متعددی از آن‌ها یا به سمت آن‌ها انجام می‌شود. البته در این بین برخی از فرودگاه‌ها نسبت به سایرین پرترددتر بوده و شلوغ‌تر هستند. برخی از مسیرها نیز نسبت به سایر مسیرهای داخلی و خارجی نقل و انتقالات بیشتری دارند و مسافران بیشتری در آن‌ها جابه‌جا می‌شوند. البته انتخاب وسیله نقلیه هواپیما بیشتر انتخاب افرادی است که در زمان کوتاه به مقصد رسیدن را ترجیح می‌دهند. در حال حاضر به واسطه تعدد فرودگاه‌های مختلف ایران شما در کمتر از ۳ ساعت از هر نقطه‌ای در کشور که باشید می‌توانید خود را به شهر مقصد در نقطه دیگری از کشورمان برسانید.

میسرهای پرتردد و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور

در حال حاضر تهیه بلیط هواپیما و طی کردن پروسه خرید بلیط هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به‌راحتی از محل کار یا زندگی خود بلیط تهیه کرده یا خود را به فرودگاه رسانده و از آنجا بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید. البته اگر فرودگاه شما در دسته فرودگاه‌های شلوغ و پر رفت و آمد باشد ممکن است که گاهی اوقات با پروازهای پر شده و تکمیل ظرفیت شده در خرید حضوری روبرو شوید. به همین دلیل توصیه ما این است که حتماً پیش از سفر بلیط خود را تهیه کنید تا در فرودگاه برای گرفتن بلیط و پرواز معطل نشوید. حالا در ادامه شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور را به شما معرفی می‌کنیم که روزانه بیشترین تعداد پرواز از آن‌ها اتفاق می‌افتد.

فرودگاه مهرآباد تهران

 

اولین فرودگاهی که به‌عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه کشور به شما معرفی خواهیم کرد فرودگاه مهرآباد تهران است. در این فرودگاه بلیط هواپیما مشهد تهران به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها فروخته شده و بلیط هواپیما تهران مشهد در دسته پر رفت و آمدترین پروازها قرار دارد. شاید ندانید که فرودگاه مهرآباد تهران در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۳۳ هزار نشست و برخاست هواپیما داشته و طی این پروازها ۱۶ میلیون و چهارصد هزار مسافر را جابه‌جا کرده است.

فرودگاه مهرآباد تهران تا این لحظه جز پر رفت و آمدترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور دسته‌بندی شده است. از ابتدای ساخت این فرودگاه، هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی از مهرآباد انجام می‌شد. اما بعدها با احداث کردن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تمامی پروازهای خارجی به این فرودگاه منتقل شدند. در حال حاضر فرودگاه مهرآباد تنها برای انجام پروازهای داخلی در نظر گرفته شده است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

دومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد کشور فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد است که۷۰ هزار نشست و برخاسته مسافر و هواپیما داشته و تقریبا با ۱۰ میلیون جابه‌جایی مسافر رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه در جنوب شرق شهر مشهد قرار گرفته و دو باند موازی دارد. ظرفیت پذیرش کردن هواپیماهای این فرودگاه تا رده بوئینگ ۷۴۷ بوده و پروازهای معتبری از شرکت‌های ایران ایر تور، ایران ایر، آسمان، ماهان، کیش ایر، آتا، معراج، تابان و غیره در این فرودگاه انجام می‌شود.

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

بعد از فرودگاه مهرآباد تهران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هم در دسته شلوغ‌ترین و پر ترددترین فرودگاه‌های کشور دسته‌بندی می‌شود. این فرودگاه ۳۰۰۰ نشست و برخاست هواپیما داشته و تقریبا ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. بر همین اساس این فرودگاه در رتبه سوم فرودگاه‌های پرتردد قرار گرفته است. فرودگاه امام خمینی تهران در آزادراه تهران قم واقع شده و پروازهای بین‌المللی خود از تهران به 30 کشور در سراسر جهان را به صورت هفتگی انجام داده و مسافران را جابه‌جا می‌کند. در این فرودگاه پروازهای مختلفی از شرکت‌های گوناگون مثل ایران ایر، آسمان، قشم، معراج، تابان، کاسپین، آتا و غیره انجام شده که طی این پروازها مسافران داخلی و خارجی به مقاصد خود در سراسر جهان منتقل خواهند شد.

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

بعد از تهران و مشهد رتبه پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور به فرودگاه شهید دستغیب شیراز اختصاص پیدا می‌کند. این فرودگاه چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد ایران است که با ۳۱ هزار نشست و برخاست تقریبا تعداد 2 میلیون و سیصد هزار نفر مسافر را در پروازهای خود جابه‌جا می‌کند. فرودگاه شیراز به لحاظ تجهیزات الکترونیک و ناوبری دومین فرودگاه مجهز در کشور ما بعد از فرودگاه امام خمینی محسوب می‌شود. در این فرودگاه پروازهای داخلی به تمام شهرهای ایران و پروازهای خارجی به سایر نقاط جهان خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس به راحتی انجام می‌شوند.

فرودگاه بین المللی کیش

رتبه بعدی به فرودگاه بین‌المللی کیش اختصاص پیدا می‌کند که با ۲۴ هزار نشست و برخاست هواپیما تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند و در ایام نوروز و به‌واسطه پروازهای نوروزی یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور است. این فرودگاه بین المللی ۴ ترمینال دارد که پروازهای هفتگی خارجی و داخلی بسیار زیادی در آن انجام می‌شود.

پروازهای بین‌المللی فرودگاه کیش همگی در دو ترمینال انجام می‌شوند. ترمینال شماره ۱ برای پروازهای بین‌المللی خروجی و همین‌طور ترمینال شماره ۲ برای پروازهای بین‌‌المللی ورودی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین ایرلاین‌های خارجی و داخلی معتبر زیادی در این فرودگاه رفت و آمد دارند. مهم‌ترین آن‌ها هواپیمایی اترک، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی آتا، ایران ایر، کیش ایر، عراق، کارون یا نفت، ماهان، معراج، زاگرس، تابان و قشم هستند. همچنین پرتقاضاترین و شلوغ‌ترین مسیرهای داخلی این فرودگاه پروازهای تهران کیش، شیراز کیش، مشهد کیش، اصفهان کیش و بندرعباس کیش است. پروازهای دبی و مسقط نیز جز پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی کیش هستند.

فرودگاه‌های همیشه شلوغ و پر تردد

در این مطلب فرودگاه‌های شلوغ و پرتردد کشور را به شما معرفی کردیم. البته فرودگاه‌های بندرعباس، تبریز، اصفهان و غیره نیز جز شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها هستند. اما پرترددترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ها لیستی بود که ما به شما ارائه کردیم. در هر حال اگر تصمیم به سفر دارید توصیه ما این است که با مجموعه‌های گردشگری معتبری مانند اسنپ تریپ سفر خود را انجام دهید. ضمن اینکه مسیرهای پرتردد همیشه در بیشتر اوقات هفته و روز پرواز دارند و شما هیچگاه برای انجام سفر خود به این مقاصد با مشکل جدی روبرو نخواهید بود.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.