بهترین سریال های کارآگاهی تاریخ تلویزیون همراه با توضیح و خلاصه

0

تعیین “بهترین” سریال پلیسی می‌تواند خیلی سلیقه‌ای باشد باشد زیرا به ترجیحات شخصی بستگی دارد. با این حال، در اینجا تعدادی از سریال‌های پلیسی تحسین شده، هر کدام با امتیاز IMDb، سال انتشار و خلاصه داستان کوتاه آورده شده است:

1- سریال”شرلاک” (2010–2017)

امتیاز IMDb: 9. 1/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً پل مک گویگان، یورو لین، و نیک هوران)

خلاصه داستان: این مجموعه اقتباسی مدرن از داستان‌های پلیسی کلاسیک شرلوک هلمز سر آرتور کانن دویل، کارآگاه درخشان شرلوک هلمز (بندیکت کامبربچ) و دوست وفادارش دکتر جان واتسون (مارتین فریمن) را دنبال می‌کند که جنایات پیچیده در لندن معاصر را حل می‌کنند. این سریال به دلیل نویسندگی هوشمندانه، اجرا‌های استثنایی و برداشت مدرن از شخصیت‌های محبوبش شناخته شده است.

2- سریال”کارآگاه واقعی” -True Detective- (2014–اکنون)

امتیاز IMDb: 9. 0/10 (فصل 1)

کارگردان: Various (عمدتاً کری فوکوناگا برای فصل 1)

خلاصه داستان: هر فصل از “True Detective” دارای یک بازیگر جدید و یک پرونده جدید است. فصل اول، به طور خاص، حول محور دو کارآگاه لوئیزیانا به نام‌های راست کول (متیو مک‌کانهی) و مارتین هارت (وودی هارلسون) می‌چرخد، زیرا آن‌ها به بررسی یک سری قتل‌های وحشتناک می‌پردازند که چندین سال طول می‌کشد. این روایت در طول زمان‌های متعددی در هم می‌پیچد و آسیب‌های روانی تحقیقات بر روی کارآگاهان را بررسی می‌کند.

3-سریال”شکارچی ذهن” – Mindhunter-  (2017–2019)

امتیاز IMDb: 8. 6/10

کارگردان: مختلف (عمدتا دیوید فینچر)

خلاصه داستان: داستان «شکارچی ذهن» در اواخر دهه 1970 اتفاق می‌افتد، دو مامور اف‌بی‌آی، هولدن فورد (جاناتان گروف) و بیل تنچ (هولت مک‌کالانی)، همراه با روان‌شناس وندی کار (آنا تورو) را دنبال می‌کند، آن‌ها دپارتمان جنایی و روان‌شناسی جنایی اف‌بی‌آی را تشکیل می‌دهند. .این سریال بر اساس تجربیات واقعی ماموران FBI در حال مطالعه و مصاحبه با قاتلان زنجیره‌ای برای درک رفتار مجرمانه است.

4- سریال”Broadchurch” (2013–2017)

امتیاز IMDb: 8. 4/10

کارگردان: جیمز استرانگ

خلاصه داستان: سریال با پیدا شدن جسد پسری 11 ساله در شهر کوچک ساحلی برودچرچ آغاز می‌شود. کارآگاهان الک هاردی (دیوید تنانت) و الی میلر (اولیویا کولمن) وظیفه حل این قتل مرموز را بر عهده دارند و در حالی که در یک جامعه فشرده می‌شوند، اسرار تاریکی را کشف می‌کنند و با چالش‌های شخصی روبرو می‌شوند.

5- سریال”Columbo” (1971-2003)

امتیاز IMDb: 8. 1/10

کارگردان: مختلف

خلاصه داستان: “Columbo” یک سریال کارآگاهی کلاسیک است که ستوان کلمبو (پیتر فالک)، یک کارآگاه قتل ظاهراً دمدمی مزاج اما درخشان را به نمایش می‌گذارد. هر قسمت با فاش کردن مجرم و جنایت شروع می‌شود و سپس تماشاگر می‌بیند که کلمبو به طور روشمند جزئیات را آشکار می‌کند و اغلب از تکنیک خاص خود برای گرفتن اعترافات استفاده می‌کند.

6- سریال”سیم” -The Wire- (2002-2008)

امتیاز IMDb: 9.3/10

کارگردان: مختلف (عمدتا دیوید سایمون)

خلاصه داستان: سریال The Wire در حالی که یک سریال پلیسی سنتی نیست، شهر بالتیمور را از دید مجریان قانون و فروشندگان مواد مخدر بررسی می‌کند. به پیچیدگی‌های جرم، سیاست و رسانه می‌پردازد. کارآگاهان، از جمله جیمی مک نالتی (دومینیک وست)، سیستمی چالش برانگیز و اغلب فاسد را برای حل پرونده‌ها در میان مبارزات اجتماعی و اقتصادی شهر هدایت می‌کنند.

7- سریال “دکستر” (2006-2013)

امتیاز IMDb: 8.6/10

کارگردان: مختلف

خلاصه داستان: دکستر مورگان (مایکل سی هال) یک تحلیلگر خون پلیس برای اداره پلیس در میامی در روزهاست و در عین حال یک قاتل زنجیره‌ای هوشیار در شب شده. دکستر که بر اساس یک کد سختگیرانه عمل می‌کند، جنایتکارانی را که از عدالت فرار کرده‌اند را هدف قرار می‌دهد. این سریال به بررسی اخلاق، عدالت و پیچیدگی روانی شخصیت اصلی خود می‌پردازد.

8- سریال “فارگو” (2014–اکنون)

امتیاز IMDb: 8.9/10

کارگردان: مختلف (عمدتا نوح هاولی)

خلاصه داستان: با الهام از فیلم برادران کوئن به همین نام، هر فصل از “فارگو” دارای یک بازیگر جدید و یک داستان جنایی جدید است. این سریال به خاطر طنز سیاه، شخصیت‌های منحصر به فرد و توطئه‌های پیچیده‌اش شناخته شده است. در حالی که همیشه حول محور کارآگاهان نیست، تحقیقات جنایی در روایت محوری هستند.

9- سریال “مظنون اصلی” – Prime Suspect- (1991-2006)

امتیاز IMDb: 8.5/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً کریستوفر منائول و دیوید دروری)

خلاصه داستان: با بازی هلن میرن در نقش بازرس ارشد کارآگاه، جین تنیسون، “مظنون اصلی” تنیسون را در حالی که در دنیای مردانه پلیس متروپولیتن لندن کار می‌کند، دنبال می‌کند. این سریال به بررسی تحقیقات پیچیده و مبارزات شخصی و حرفه‌ای تنیسون می‌پردازد.

10- سریال”والاندر” – Wallander- (2008–2016)

امتیاز IMDb: 7.9/10

کارگردان: مختلف (عمدتا فیلیپ مارتین)

خلاصه داستان: بر اساس رمان‌های هنینگ مانکل، “والاندر” کارآگاه کرت والاندر (کنت برانا) را در حال حل جنایات در شهر یستاد سوئد نشان می‌دهد. این سریال به چالش‌های شخصی والاندر، از جمله روابط تیره‌آمیز و مبارزه با سلامت روانش می‌پردازد.

11- سریال”قتل: زندگی در خیابان” – Homicide: Life on the Street- (1993-1999)

امتیاز IMDb: 8.5/10

کارگردان: مختلف (عمدتا بری لوینسون)

خلاصه داستان: این سریال بر اساس کتاب دیوید سایمون “قتل: یک سال در خیابان‌های کشتار”، واحد قتل در اداره پلیس بالتیمور را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره قتل‌ها در شهر هستند. این نمایش که به خاطر رئالیسم سنگدلانه خود شناخته می‌شود، زندگی شخصی و حرفه‌ای کارآگاهان را بررسی می‌کند.

12- سریال”بوش” – Bosch (2014–2021)

امتیاز IMDb: 8.4/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً ارنست آر. دیکرسون)

خلاصه داستان: «بوش» بر اساس رمان‌های مایکل کانلی، هری بوش (تیتوس ولیور) کارآگاه لس‌آنجلس را دنبال می‌کند که در حین بررسی سیاست‌های اداره پلیس، پرونده‌های پیچیده‌ای را حل می‌کند. این مجموعه عناصر رویه‌ای را با داستان سرایی شخصیت محور ترکیب می‌کند.

13- سریال راز‌های قتل خانم فیشر – Miss Fisher’s Murder Mysteries- (2012–2015)

امتیاز IMDb: 8.3/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً تونی تیلز)

خلاصه داستان: داستان این سریال در دهه 1920 ملبورن استرالیا می‌گذرد و کارآگاه مستقل و جذاب فرین فیشر (اسی دیویس) را به نمایش می‌گذارد. فرین، همراه با متحدانش، جنایات را حل می‌کند و در عین حال هنجار‌های اجتماعی را به چالش می‌کشد. این نمایش رمز و راز را با عناصر درام عاشقانه و تاریخی ترکیب می‌کند.

14- سریال”جنگ فویل” -Foyle’s War- (2002–2015)

امتیاز IMDb: 8.4/10

کارگردان: مختلف (عمدتا جرمی سیلبرستون)

خلاصه داستان: در طول جنگ جهانی دوم، کارآگاه رئیس، کریستوفر فویل (مایکل کیچن) به بررسی جنایات در جبهه داخلی در انگلستان می‌پردازد. این سریال وقایع تاریخی را با اسرار پیچیده ترکیب می‌کند و چالش‌های پیش روی مجریان قانون در زمان جنگ را بررسی می‌کند.

15- سریال”بازرس مورس” – Inspector Morse- (1987-2000)

امتیاز IMDb: 8.1/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً هربرت وایز و دنی بویل)

خلاصه داستان: این سریال بر اساس رمان‌های کالین دکستر، بازرس ارشد کارآگاه درخشان اما عجیب و غریب مورس (جان تاو) را دنبال می‌کند که در حال حل جنایات در آکسفورد است. این سریال که به خاطر رویکرد روشنفکرانه و شخصیت‌پردازی‌های پیچیده‌اش شناخته می‌شود، سریال‌های دنباله‌دار و اسپین‌آف‌هایی را تولید کرده است.

16- سریال”Monk” (2002-2009)

امتیاز IMDb: 8.0/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً راندال زیسک)

خلاصه داستان : آدریان مونک (تونی شالهوب) یک کارآگاه باهوش با اختلال وسواس فکری-اجباری است. پس از قتل همسرش، مونک مشاور اداره پلیس سانفرانسیسکو می‌شود و از توجه استثنایی خود به جزئیات برای حل جنایات در حین مقابله با چالش‌های شخصی خود استفاده می‌کند.

17- سریال “Endeavour” (2012–اکنون)

امتیاز IMDb: 8.6/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً کولم مک کارتی)

خلاصه داستان: پیش درآمدی برای “بازرس مورس”، “اندیور” کارآگاه جوان ایندور مورس (شان ایوانز) را دنبال می‌کند که او کار خود را با پلیس شهر آکسفورد آغاز می‌کند. این سریال که در دهه 1960 و 1970 می‌گذرد، پرونده‌های اولیه مورس و توسعه مهارت‌های تحقیقی او را بررسی می‌کند.

18- سریال “The Mentalist” (2008-2015)

امتیاز IMDb: 8.1/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً کریس لانگ)

خلاصه داستان: پاتریک جین (سایمون بیکر) یک رسانه روانی سابق است که مشاور اداره تحقیقات کالیفرنیا شده است. جین با استفاده از مهارت‌های مشاهده‌ای شدید خود، در هنگام جستجوی قاتل زنجیره‌ای که خانواده‌اش را به قتل رساند، به حل جنایات کمک می‌کند.

19- سریال پوآرو  – Poirot-(1989–2013)

امتیاز IMDb: 8.6/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً ادوارد بنت و اندرو گریو)

خلاصه داستان: این مجموعه بر اساس رمان‌های پلیسی هرکول پوآرو اثر آگاتا کریستی، کارآگاه بلژیکی سخت‌گیر و باهوش هرکول پوآرو (دیوید سوشی) را دنبال می‌کند که در دهه‌های 1930 و 1940 اروپا راز‌های پیچیده‌ای را حل می‌کند.

20- سریال “NYPD Blue” (1993–2005)

امتیاز IMDb: 7.5/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً مارک تینکر)

خلاصه داستان: یک رویه پلیسی سخت، “NYPD Blue” کارآگاهان حوزه 15 در شهر نیویورک را دنبال می‌کند. این سریال به بررسی زندگی حرفه‌ای و شخصی کارآگاهان می‌پردازد، زیرا آن‌ها به بررسی جنایات و بررسی چالش‌های اجرای قانون می‌پردازند.

21- سریال”Cracker” (1993-1996)

امتیاز IMDb: 8.5/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً مایکل وینترباتوم)

خلاصه داستان: دکتر ادوارد “فیتز” فیتزجرالد (رابی کولترین) یک روانشناس جنایی و روانپزشک قانونی درخشان است که به پلیس منچستر در حل پرونده‌های پیچیده کمک می‌کند. این سریال جنبه‌های روانی جنایت و مبارزات شخصی فیتز را بررسی می‌کند.

22- سریال “ذهن جنایتکار” – Criminal Minds-  (2005–2020)

امتیاز IMDb: 8.1/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً گلن کرشاو)

خلاصه داستان : واحد تحلیل رفتار (BAU) FBI وظیفه دارد قاتلان سریالی و سایر جنایتکاران را شناسایی و دستگیر کند. این سریال به جنبه‌های روان‌شناختی و رفتاری حل جرم می‌پردازد و تیمی از پروفایل‌سازان به رهبری آرون هاچنر (توماس گیبسون) را به نمایش می‌گذارد.

23- سریال “کشتن” – The Killing(2011-2014)

امتیاز IMDb: 8.2/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً پتی جنکینز)

خلاصه داستان: این درام جنایی در سیاتل اتفاق می‌افتد و کارآگاهان سارا لیندن (میریل انوس) و استفن هولدر (جوئل کینامن) را دنبال می‌کند که در حال بررسی پرونده‌های قتل پرمخاطب هستند. این سریال تاثیر جنایت را هم بر خانواده‌های قربانیان و هم بر کارآگاهان درگیر بررسی می‌کند.

24-سریال “شرلوک هلمز” – Sherlock Holmes-  (1984-1994)

امتیاز IMDb: 8.7/10

کارگردان: مختلف (عمدتا آلن گرینت)

خلاصه داستان: این سریال بریتانیایی با بازی جرمی برت در نقش شرلوک هلمز و دیوید برک (در سریال ماجرا‌های و بازگشت) و ادوارد هاردویک (در مجموعه Case-Book و Memoirs) در نقش دکتر جان واتسون، اقتباس‌هایی وفادار از سر آرتور کانن دویل ارائه می‌کند. داستان‌های اصلی، به نمایش گذاشتن تصویر نمادین برت از کارآگاه معروف.

25- سریال “Person of Interest” (2011–2016)

امتیاز IMDb: 8.4/10

کارگردان: مختلف (عمدتاً کریس فیشر)

خلاصه داستان : یک مامور سابق سیا به نام هارولد فینچ (مایکل امرسون) یک سیستم کامپیوتری ایجاد می‌کند که جنایات خشونت‌آمیز را پیش‌بینی می‌کند. او با جان ریس (جیم کاویزل) مامور سابق سیا همکاری می‌کند تا از این جنایات در شهر نیویورک جلوگیری کند. این مجموعه عناصری از فناوری نظارت و عدالت هوشیار را در هم می‌آمیزد.

26- سریال”ابتدایی” – Elementary-  (2012–2019)

امتیاز IMDb: 7.9/10

کارگردانان: مختلف (عمدتا جان پولسون)

خلاصه داستان: اقتباسی امروزی از داستان‌های شرلوک هلمز آرتور کانن دویل، “ابتدایی” کارآگاه عجیب و غریب شرلوک هلمز (جانی لی میلر) و شریک زندگی‌اش جوآن واتسون (لوسی لیو) را دنبال می‌کند که در حال حل جنایات در شهر نیویورک هستند. این مجموعه توانایی‌های قیاسی منحصربه‌فرد هولمز و تکامل شراکت او با واتسون را بررسی می‌کند.

27- سریال “Braquo” (2009–2016)

امتیاز IMDb: 8.0/10

کارگردان: مختلف (عمدتا اولیویه مارچال)

خلاصه داستان: یک درام پلیسی فرانسوی، “براکو”، گروهی از افسران پلیس پاریس را دنبال می‌کند که برای پاک کردن نام کاپیتان متهم به اشتباه خود به اقدامات شدید متوسل می‌شوند. این سریال به پیچیدگی‌های اخلاقی اجرای قانون می‌پردازد.

28- سریال “Wire in the Blood” (2002-2008)

امتیاز IMDb: 7.8/10

کارگردانان: مختلف (عمدتا اندرو گریو)

خلاصه داستان: بر اساس رمان‌های وال مک درمید، “سیم در خون” روانشناس بالینی دکتر تونی هیل (رابسون گرین) و بازرس کارآگاه کارول جردن (هرمیون نوریس) را در حال بررسی جنایات وحشتناک نشان می‌دهد. این سریال به بررسی مشخصات روانی مجرمان می‌پردازد.

29- سریال “The Fall” (2013–2016)

امتیاز IMDb: 8.1/10

کارگردان: آلن کوبیت

خلاصه داستان: یک تریلر روانشناختی که در ایرلند شمالی اتفاق می‌افتد، «سقوط» کارآگاه کارآگاه استلا گیبسون (گیلیان اندرسون) را در حالی که یک قاتل زنجیره‌ای (جمی دورنان) را تعقیب می‌کند، دنبال می‌کند. این سریال به بررسی بازی موش و گربه بین کارآگاه و مجرم می‌پردازد.

30- سریال “Longmire” (2012–2017)

امتیاز IMDb: 8.3/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً کریستوفر چالاک)

خلاصه داستان: این سریال بر اساس رمان‌های “رمز‌های والت لانگمیر” نوشته کریگ جانسون، کلانتر والت لانگ‌مایر (رابرت تیلور) را دنبال می‌کند که در حال حل جنایات در شهرستان آبساروکا، وایومینگ است. این نمایش عناصر درام جنایی وسترن و معاصر را در هم می‌آمیزد.

31- سریال”خانم مارپل” (1984-1992)

رتبه IMDb: بسته به قسمت متفاوت است

کارگردانان: مختلف (عمدتاً گای اسلیتر)

خلاصه داستان: این سریال بر اساس رمان‌های خانم مارپل آگاتا کریستی، بازیگران مختلفی را در نقش کارآگاه آماتور خانم جین مارپل بازی می‌کند. خانم مارپل از مهارت‌های مشاهده‌ای و درک ماهیت انسان برای حل معما‌های دهکده‌های مختلف انگلیسی استفاده می‌کند.

32- سریال «پل» (برون/برون) – The Bridge” (Bron/Broen) (2011–2018)

امتیاز IMDb: 8.6/10

کارگردانان: مختلف (عمدتا هنریک جورجسون)

خلاصه داستان: یک سریال جنایی دانمارکی-سوئدی، “پل” کارآگاهانی از دانمارک و سوئد را دنبال می‌کند که برای حل جنایاتی که در پل اورسوند که دو کشور را به هم متصل می‌کند، همکاری می‌کنند. این سریال به بررسی مسائل اجتماعی و زندگی شخصی بازرسان می‌پردازد.

33- سریال “بازرس لوئیس” (2006-2015)

امتیاز IMDb: 8.0/10

کارگردانان: مختلف (عمدتاً بیل اندرسون)

خلاصه داستان: اسپین آف «بازرس مورس»، این سریال بازرس کارآگاه رابرت لوئیس (کوین واتلی) و شریک او، گروهبان کارآگاه جیمز هاتاوی (لارنس فاکس) را دنبال می‌کند که در حال حل جنایات در آکسفورد هستند. این نمایش عناصر مرموز سنتی را با توسعه شخصیت ترکیب می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.