هزار سال طول می‌کشد تا این دوربین یک عکس بگیرد

0

یک فیلسوف تجربی از دانشگاه آریزونا چیزی را راه‌اندازی کرده است که او آن را دوربین هزاره مینامد: دستگاهی که در یک هزار سال آینده تنها یک عکس از منظره‌ای در آریزونا به نام توسان ثبت می‌کند!

خالق جاناتون کیتس می‌گوید که می‌خواهد دوربین هزاره تفکر عمیق‌تری را در مورد گذشته، حال و آینده بشریت برانگیزد – و آیندگان بفهمند تا زمانی که به قرن سی و یکم وارد شویم، جامعه ما چه شکلی خواهد بود.

کیتس می‌گوید: «بیشتر مردم دیدگاه بسیار تیره‌ای نسبت به آنچه در پیش است، دارند. به راحتی می‌توان تصور کرد که مردم در ۱۰۰۰ سال می‌توانند نسخه‌ای از توسان را ببینند که بسیار بدتر از آنچه امروز می‌بینیم است.

دوربین شامل یک قطب فولادی با یک استوانه مسی در بالای آن است. هنگامی که نور وارد استوانه می‌شود، از روزنه‌ای در ورقه نازکی از طلای ۲۴ عیار عبور می‌کند و سپس به سطحی می‌رسد که به رنگدانه رنگ روغنی به نام Rose Madder آغشته شده است.

در کنار این دوربین که در نزدیکی مسیر پیاده‌روی در تپه توماموک، مشرف به توسان قرار دارد، اعلامیه‌ای نصب شده که رهگذران را تشویق می‌کند تا در مورد آنچه ممکن است هزاره آینده رخ دهد فکر کنند.

هنگامی که تصویر در نهایت ثبت شد، ‌ایستاترین قسمت‌های منظره واضح‌تر قسمت عکس خواهد بود، در حالی که مناطقی که مرتباً تغییر کرده‌اند شکل‌های شبح‌آلودتری خواهند داشت.

آنچه محتمل‌تر است این است که منظره طبیعی واضح‌ترین بخش عکس خواهد بود، در حالی که ساختمان‌ها از نظر تعداد و طراحی در عکس طی قرن‌ها تغییر می‌کنند.

این برنامه برای دعوت از ما برای پرسیدن سؤالات و گتفکر و تعمق نسل‌های آینده در مورد معنایی که در ذهن ما است، تنظیم شده است.

تصور اینکه زندگی در هزار سال آینده چگونه خواهد بود، دشوار است، اگرچه این یک آزمایش فکری جالب است. اگر خود ما هزار سال قبل را تصور کنیم، می‌بینیم که در قرون وسطی بودیم و با شمشیر و نیزه و تیز در نبرد‌هایمان می‌جنگیدیم.

با گذشت هزار سال دیگر، تغییرات آب و هوا، فناوری هوش مصنوعی و بسیاری از عوامل دیگر بدون شک جهان ما را به گونه‌ای تغییر خواهند داد که فعلا تصورشدنی نیست.

البته مشخص است که دوربین هزاره ممکن است آنطور که در نظر گرفته شده کار نکند: مثلا پیش از این دوربینی به این سبک ساخته نشده و حتی دوربین می‌تواند توسط نسل‌های آینده حذف شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.