لگن‌های بهداشتی P.I.P، برطرف‌کننده مشکلات بیماران و همراهان آنها

7

بیشتر وقت‌ها تصور ما این است که طراحی صنعتی، فقط در حوزه گجت‌ها و محصولات فناوری است که زندگی ما را می‌تواند متحول کند. اما اگر نگاه مهندسان دقیق باشد و آنها به درستی نیازها و دشواری‌های روزمره ما را ببینند، می‌توانند با ایجاد تغییر در طراحی ساده‌ترین چیزهایی که هر روز استفاده می‌شود، زندگی ما را ساده کنند، از طراحی ظروف آشپزخانه گرفته تا کلیدها و پریزهای برق.

جالب است که گاهی آنقدر طراحی و شیوه ساخت یک وسیله، در طی سال‌ها و دهه‌ها ثابت مانده که ما فکر می‌کنیم، همین نوع طراحی بدون تغییر و به صورت مسلم برای سال‌های طولانی باید مورد استفاده قرار گیرد، اما همیشه کسانی پیدا می‌شوند که نگاه متفاوتی دارند.

در این پست می‌خواهیم نشان بدهیم که نگاه تازه در طراحی یکی از ظاهرا ساده‌ترین چیزهایی که بیماران به آنها نیاز دارند، چقدر می‌تواند کار بیماران و همراهان آنها را ساده کند.

تا زمانی که بیماری نداشته باشید که مجبور به استفاده از لگن باشد، متوجه نمی‌شوید که چقدر این کار دشوار است.

فرقی نمی‌کند که بیمار شما دوره موقت نقاهت بعد از عمل جراحی را طی می‌کند یا به سبب دیگری مثلا ناتوانی حرکتی، مجبور به استفاده دائم از لگن است، در هر صورت لگن، وسیله‌ای است که برخلاف دیگر وسایل پزشکی، بازنگری‌ای در طراحی آن از 100 سال پیش تا حالا صورت نگرفته است.

لگن‌های سنتی هم برای بیماران و هم برای همراهان و خدمه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دشواری‌هایی به وجود می‌آورند:

– آنها ناراحت‌کننده هستند و باعث ایجا درد و فشار در بیماران می‌شوند.

– بیماران زن، بسیار دشوار می‌توانند از آن استفاده می‌کنند

– دهانه آنها بیش از حد باز است

– با آنها نمی‌شود به طرز پاکیزه‌ای، بدون آلوده شدن محیط اطراف، ادرار و مدفوع بیماران را جمع‌آوری کرد

و کلا استفاده از لگن مساوی است با استرس و ناخشنودی هم در بیمار و هم در اعضای خانواده یا خدمه.

درست به همین خاطر بود که شرکت پل ایده‌آل پارس یا P.I.P تصمیم گرفت که لگن‌های هماهنگ با آناتومی بدن انسان یا اصطلاحا ارگونومیک طراحی کند.

7-11-2015 9-01-26 AM

– این لگن‌ها طوری ساخته شده‌اند که استفاده از آنها هم برای بیماران زن و هم بیماران مرد، ساده است و می‌توانند هم برای جمع‌آوری ادرار و هم مدفوع از آنها استفاده کرد.

7-11-2015 9-02-15 AM

– این لگن‌ها پوشش یا سرپوشی دارند که در حین دفع، اعضای تناسلی بیماران را می‌پوشاند و باعث کاهش انتشار بوهای ناخوشایند می‌شود.

7-11-2015 9-02-44 AM

– این لگن‌ها روی قسمت‌های مختلف لگن در حین لگن‌گذاری فشار وارد نمی‌کنند و به این ترتیب از ایجاد زخم بستر، در بیماران جلوگیری می‌شود و دردی به بیماران تحمیل نمی‌شود.

7-11-2015 9-03-22 AM

– همچنین طراحی لگن‌ها P.I.P به گونه‌ای است که هیچ ترشحی به بیرون ریزش نکند.

7-11-2015 9-03-56 AM

– این لگن‌ها سه دستگیره دارند و به این ترتیب حمل آنها آسان است و احتمال واژگونی ندارند.

– شستشوی این لگن‌ها به صورت دستی یا با ماشین‌های شوینده بسیار ساده است و همچنین این لگن قابل اتوکلاو می باشد.

صفحه مربوط به لگن‌های P.I.P

با مراجعه به سایت شرکت می‌توانید دیگر محصولات آن را از نظر بگذارنید.

شماره تلفن واحد فروش:  9-88545922


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. mehdi می گوید

    با توجه به توضیحات داده شده و همچنین تصویرهای مربوطه،ظاهرا با محصول خوبی روبرو خواهیم بود.

  2. A می گوید

    دکتر مجیدی واقعا فوق العاده ای. حتی رپورتاژ هایی که میذاری هم کلی سودمنده.
    فقط کسایی که مثل من بیمار بدحال دارن میتونن درک کنن که چه مشقت هایی برای خود بیمار و اطرافیانش بوجود میاد. واقعا این طراحی خیلی چیز کاربردی و مهمیه. الآن همش دارم به خودم میگم چرا این ایده به ذهن خود من نرسیده بود که هر روز با این معضل سر و کار دارم؟!

  3. ehsan می گوید

    یه جوری نوشته انگار خودشون اختراع کردن ، در صورتیکه این قبلن هم بوده ، اینم آدرس سایتش
    http://www.cleanius.com/
    تازه برنده جایزه اختراع سال 2009 هم شده.

  4. ُseedni می گوید

    عالی . بسیار مفید و بجا . این مشکل تمام خانواده هاست . یک فرد همانطور که دوست داره زود نمیره و عمر طولانی داشته باشه خاه ناخاه دچار این چنین مشکلات خاهد شد . با تشکر از آقای مجیدی درخصوص این پست .

  5. مهرداد می گوید

    به نظرم وجود چنین محصولی واقعا به درد خیلی از افراد می خوره. خود من سابقه پرستاری از پدرم در بیمارستان را دارم و می دونم چقدر استفاده از لگن های داخل بیمارستان مشکله. با این وجود با توجه به مطلبی که احسان در مورد طراحی این محصول توسط شرکت های خارجی گذاشت، جدا از مساله حقوقی و کپی رایت که در ایران رعایت نمیشه حداقل بهتر و اخلاقی تر بود که اسمی از طراحی این محصول توسط این شرکت آورده نمیشد و فقط گفته می شد این شرکت اقدام به ارائه و ساخت این محصول کرده.

  6. al می گوید

    این طراحی خیلی زیبا و کاربردیه و انسان دوستانه است و از خیلی گجت هایی که براشون های و هو راه میوفته اهمیت بیشتری داره. ولی نمیدونم چرا گفتید شرکت ایرانی طراحی کرده؟ از 1پزشک این انتظار رو نداشتم. برای اون شرکت ایرانی همین که فکرش رسیده این محصول رو وارد کنه یا در ایران تولید کنه خودش کار خیلی خوب و انساندوستانه ایه و دیگه نیاز نیست با یه دروغ خرابش کنیم

  7. علی می گوید

    تا زمانی که بیماری نداشته باشید که مجبور به استفاده از لگن باشد، متوجه نمی‌شوید که چقدر این کار دشوار است.
    واقعا درسته!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.