آیا نوکیا 8، پرچم‌داری است که بتواند با گلکسی S8 یا آی‌فون 8 رقابت کند؟

4

داستان کلی صعود و افول نوکیا را هم می‌دانید. اما حالا در آستانه به بازار آمدن نوکیا 8 لازم مختصری این تاریخ را با هم مرور کنیم:

این شرکت در سال 1865 در نزدیکی شهری با نام Tampere تأسیس شد و زمانی یک شرکت چندکاره بود و از دستمال توالت تا تایرهای خودرو رو می‌ساخت.

این روند ادامه داشت تا اینکه در دهه 1980 میلادی، این شرکت تصمیم گرفت وارد قلمرو ارتباطات الکترونیک شود و اینجا بود که نوکیا توانست در سطح جهانی بدرخشد و خود را مطرح کند. این شرکت در سال 1985 نخستین گوشی موبایل خود را با نام «موبیرا تاکمن» روانه بازار کرد.

در سال 1987، انتشار عکسی از میخائیل گورباچف در حال صحبت تلفنی با یک گوشی نوکیا، خبرساز شد و بر شهرت نوکیا افزود.

در سال 1988، نوکیا بر رقیب بزرگ آن دوران خود یعنی موتورولا که نخستین گوشی موبایل دنیا را ساخته بوده و به نوعی پیشگام این کار بود، پیشی گرفت. تا دسامبر آن سال نوکیا، 100 میلیون گوشی موبایل فروخت.

در سال 2000 دیگر میزان فروش نوکیا به 20 میلیارد دلار در سال رسیده بود و در این زمان 55 هزار کارمند داشت.

در سال 2000، نوکیا گوشی 3310 خود را روانه بازار کرد. در سال 2003 هم پرفروش‌ترین گوشی کل تاریخ یعنی نوکیا 1100 معرفی شد.

در سال 2003 نوکیا، نخستین گوشی دوربین‌دار در آمریکا را عرضه کرد. در سال 2005 این شرکت با کارل زایس برای ساختن لنزهای باکیفیت دوربین، شراکت خود را آغاز کرد.

تقریبا همه چیز تا سال 2007 برای نوکیا خوب پیش می‌رفت. اما در این زمان اپل، آی‌فون را معرفی کرد و متعاقب آن دیگر شرکت‌ها شروع به تولید گوشی‌های اندرویدی هوشمند کردند.

داستان برای نوکیا دراماتیک شد. اگر منصف باشیم، باید بگوییم که نوکیا خودش در تولید گوشی‌های هوشمند پیشگام بود و خیلی پیش‌تر از اپل، به صرافت این کار افتاده بود. این شرکت در سال 1996، گوشی Nokia 9000 Communicator  را البته با توجه به فناوری آن زمان معرفی کرده بود.

اما از سال 2007 به بعد، نوکیا خیلی دیر متوجه مشکل و علت ماند فناوری خود شد. مدتی بر همان سیمبین اصرار ورزید و بعد همکاری بدخیمی را با مایکروسافت آغازید که در واقع به مانند میخی بود بر تابوت نوکیا.

دو سال بعد از آغاز همکاری با مایکروسافت، یعنی در سال 2013، نوکیا دیگر به کلی از بازار موبایل کنار کشید و فقط در زمینه فناوری‌های ارتباطی و سرویس‌های دیگر فعالیت می‌کرد.

اما همان طور که می‌دانید مدتی است شرکت فنلاندی HMD Global با نام و نوستالژی نوکیا، سعی کرده که این برند را به نوعی احیا کند.

تا حالا گوشی‌های عرضه شده، در واقع در حد گوشی‌های میان‌رده بودند و ما هم عملا مشتاق دنبال کردن اخبار این گوشی‌ها نبوده‌ایم. هم به خاطر اینکه این گوشی‌ها عملا چیزهای فوق‌العاده‌ای نبودند و هم به خاطر اینکه ما را یاد دوران باشکوه نوکیا و همه گوشی‌های خوب نوکیا می‌انداختند و داغ دلمان را تازه می‌کردند.

اما حالا با نوکیا 8 که به زودی روانه بازار خواهد شد، شاید نوکیا بتواند سهمی از بازار در کنار گوشی‌های پرچم‌ار اپل، سامسونگ و هواوی داشته باشد.

شش ماه قبل HMD Global تلاش کرد با نوکیا 3310، نوستالژی سال‌های پیش نوکیا را به یادمان بیاورد و حالا احساس کرده که دیگر وقتش است قمار کند و یک گوشی واقعا های اند روانه بازار کند.

نوکیا 8 تقریبا همه مختصات یک گوشی های اند را دارد: بدنه آلومینیومی یکپارچه پرداخت شده بسیار باکیفیت، دوربین‌ها با لنز کارل زایس، امکان پخش صدای 360 درجه یا چندبعدی، صفحه نمایش بزرگ با وضوح خوب.

نوکیا حتی یک ویژگی اغواکننده به نام bothie را معرفی کرده است. چیزی که دست‌کم به صورت پیش‌فرض در هیچ گوشی هوشمندی معرفی نشده است:

با نوکیا 8 شما این امکان را دارید که به صورت همزمان یک عکس با استفاده از دوربین‌های پشت و دوربین جلو بگیرید و این عکس‌ها در کنار هم در قاب یک عکس نمایش داده می‌شوند. یعنی عملا نوکیا می‌خواهد به جای سلفی، گرفته عکس‌های bothie را تشویق کند. می‌شود تصور کرد که وقتی عکس‌ها یا حتی ویدئوهای گرفته شده با این قابلیت وارد شبکه‌های اجتماعی مختلف شوند، محبوبیت قابل توجهی برای نوکیا 8 به ارمغان بیاورند.

البته نوکیا 8 مسلما چیزهایی از پرچم‌دارهای قدرتمند اپل و سامسونگ کمتر خواهد داشت. مثلا ضخامت آن از S8 بیشتر است. همچنین با اینکه در بعد عرضی، صفحه نمایش بدون حاشیه دارد، اما صفحه نمایش آن در بالا و پایین، حاشیه بسیار قابل توجهی دارند.

قیمت نوکیا 8 حدود 600 دلار است و از سپتامبر روانه بازار خواهد شد. این هم در نوبه خوب، یک قمار است، چون تقریبا به صورت همزمان، در همین حول و حوش، گوشی‌های جدید اپل و نیز نوت جدید سامسونگ هم در فروشگاه‌ها خواهند بود.

نوکیا 8 از نظر عملکرد سخت‌افزاری و پردازشی چیزی نسبت به S8 کمتر ندارد: پردازشگر اسنپ‌دراگون 835 هست هسته‌ای، حافظه داخلی 64 گیگ گه به یاری پشتیبانی از کارت‌های حافظه جانبی قابل توسعه است. 4 گیگ رم.

صفحه نمایش نوکیا 8 ، وضوح 2560 در 1440 پیکسل و اندازه 5.3 اینچی دارد.

دوربین‌های دوگانه پشت و دوربین جلوی آن، همه 13 مگاپیکسلی هستند. باتری آن هم 3090 میلی آمپر ساعتی است.

یک چیز جالب در مورد نوکیا 8، استفاده آن از اندروید خالص نوقا است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    لنز کارل زایس و اندرپید خالص و نوکیا بودن، به تنهایی توجیه کننده‌ست!

  2. وحید می گوید

    اینکه دوربین پشت و جلو همزمان عکس و فیلم بگیرند رو که خیلی از گوشی های قبل این داشتند. من روی ام 7 اینو داشتم. چیش جدیده 😐

    1. مسعود می گوید

      v10 من هم داره

  3. شهاب‌الدین می گوید

    آغازیدن فعله و امروزه کاربرد داره؟ آغازید؟! یه جوری نامأنوس به نظر میاد مگر در شعر و ادب یا نثر قدیم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5