مردم در سال ۲۰۱۸ بیشتر از گذشته اپلیکیشن خرید و دانلود می‌کنند

0

آمارهای دانلود اپلیکیشن و سودآوری اپ‌استورها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ رکورد شکستند و به بالاترین سطح خود رسیدند.

شرکت تحلیل‌گر اطلاعات اپلیکیشن‌ App Annie گزارش جدیدی از وضعیت دانلود اپلیکیشن و اپ‌استورها منتشر کرده است. در این گزارش آمده بازار اپ‌های اندروید و iOS هیچ‌گونه نشانه‌ای از کاهش یا سقوط ندارد و نسبت به سال ۲۰۱۷ با رشد هم مواجه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار اندروید و iOS در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با رشدی ۱۰ درصدی به مرز ۲۷.۵ میلیارد دلار نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۷ رسیدند.

همین‌طور؛ هزینه کردن کاربران برای خرید و دانلود اپ نیز روی هر دو پلتفرم بالا رشدی ۲۲ درصدی را تجربه می‌کند و درآمدی ۱۸.۴ میلیارد دلاری را برای اپ‌استورها و شرکت‌های توسعه‌دهنده به دنبال دارد.

کاربران اندرویدی و iOS مجموعا در فصل اول ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۷.۵ میلیارد برنامه جدید نصب کردند که باز هم رکورد دیگری به ثبت رسانده است.

اخیرا اپ‌استورها به کاربران اجازه به‌روزرسانی یا نصب مجدد یک اپلیکیشن را نمی‌دهند و باید آن برنامه از ابتدا دانلود و نصب شود. همین‌ موضوع یکی از دلایل افزایش تعداد دانلودها و نصب اپلیکیشن است. به علاوه، کاربران موبایل عادت کردند برای هر چیزی یک اپ روی دستگاه‌های خود داشته باشند.

موسسه App Annie در این گزارش خود، افزایش درآمد ۱۸.۴ میلیارد دلاری دو فروشگاه گوگل‌پلی و اپ‌استور اپل را تنها برای خرید و دانلود یا اشتراک برنامه‌های جدید محاسبه کرده است و از تبلیغات این فروشگاه‌ها، درامدهای جانبی دیگر یا فروشگاه‌های ثالث صرف‌نظر کرده است.

با احتساب درآمدهای فروشگاه‌های دیگر یا تبلیغات می‌توان فهمید رقم درآمد از حوزه دانلود اپلیکیشن بسیار بیشتر از ۱۹ میلیارد دلار است و این روزها یک بازار بسیار بزرگ و سودآور محسوب می‌شود.

گوگل‌پلی همچنان در رتبه اول

یکی از مولفه‌های اصلی رشد فروشگاه‌های نرم‌افزاری؛ خرید و دانلود بازی‌ است. به طور خاص، بازی‌های موبایلی مانند Fortnite و PUBG Mobile بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و رکوردشکنی کردند.

شرکت تحلیل‌گر App Annie در گزارش خود آورده است، رواج و گسترش فروشگاه‌های اپلیکیشن در سراسر جهان یکی دیگر از عوامل رشد این بازار است. امروزه، غالب تولیدکننده‌های گوشی‌های تلفن همراه یک فروشگاه اپیلکیشن اختصاصی دارند یا کاربران‌شان را به سوی یک فروشگاه سوق می‌دهند.

همین‌طور؛ اپ‌های فروشگاه‌های پیش‌نصب روی اسمارت‌فون‌ها باعث شده کاربران تمایل و کشش بیشتری به دانلود اپ‌های جدید داشته باشند.

در این گزارش، فروشگاه گوگل‌پلی همچنان پیش‌تاز است و در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۱۹.۲ میلیارد دانلود را تجربه کرده است. فروشگاه اپ‌استور اپل بدون اینکه بخواهد با گوگل‌پلی رقابت کند؛ نسبت به آمار فصل قبل مشابه حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و به رقم ۸.۲ میلیارد دانلود رسیده است.

اما باید توجه کرد، کاربران iOS برای خرید و نصب اپ بیشتر از اندرویدی‌ها هزینه می‌کنند و در موضوع سودآوری نمی‌توان گفت این‌قدر فاصله میان گوکل‌پلی و اپ‌استور iOS وجود دارد. گوگل‌پلی تنها ۱۰ درصد افزایش درآمد بیشتر نسبت به اپ‌استور اپل دارد.

گوگل‌پلی در حوزه درآمد، افزایشی ۲۵ درصد را تجربه کرده ولی فروشگاه اپ‌استور اپل تنها ۲۰ درصد افزایش درآمد داشته است.

اپ‌استور اپل بزرگ‌ترین رشد دانلود را در کشورهایی مانند ایالات متحده، روسیه و ترکیه داشته ولی گوگل‌پلی در کشورهایی مانند هند، اندونزی و برزیل با رشد قابل توجه دانلود اپلیکیشن مواجه است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.