چین پس از تحریم‌های اخیر با قدرت دنبال توسعه صنعت تراشه‌سازی خودش است

0

چین مدت‌ها است توسعه نیمه‌رساناها و ساخت تراشه را به عنوان یک هدف کلیدی و استراتزی خود دنبال می‌کند.

دو کشور چین و ایالات متحده روز به روز در حوزه‌های بیشتری به رقابت یا شاید بهتر بگوییم جنگ سرد تجاری با یکدیگر وارد می‌شوند. چین مدت‌ها است رویای طراحی و ساخت تراشه را دارد و اکنون دولت این کشور تصمیم گرفته روند رشد صنعت تراشه را سرعت ببخشد تا هرچه‌ زودتر از وابستگی در این حوزه به کشورهای امریکایی رها شوند.

کشور چین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به یک تولیدکننده مطرح تراشه در دنیا تبدیل شود و بتواند با کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن و اروپا رقابت کند. مقامات دولتی چین به دنبال روش‌ها و مکانیزم‌هایی هستند که رشد این صنعت را افزایش دهند و تا ۲۰۲۵ حداقل ۴۰ درصد نیاز بازار تراشه چین را خودشان تامین کنند.

نگرانی‌های دولت چین زمانی افزایش یافته است که پروژه تولید تراشه بومی چندین بار با شکست روبرو شده و دو شرکت بزرگ فعال در این حوزه به بن‌بست خوردند. از آن سو، تنش‌های میان این کشور و ایالات متحده بیشتر و جدی‌تر شده است و بیشتر از هر زمان دیگر امکان تخاصم میان این دو کشور وجود دارد.

فعالیت‌ها و ارتباطات خارجی برخی از شرکت‌های تراشه‌ساز داخلی چینی متوقف یا مسدود شده است و دیگر نمی‌توانند معاملاتی با اروپا و امریکا داشته باشند. نه می‌توانند از نظر نیروی فنی از کشورهای دیگر کمک بگیرند و نه در جذب سرمایه و بازار فروش موفق می‌شوند.

این نگرانی وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، هیچ تراشه‌سازی به چینی‌ها تراشه ندهد و در نتیجه شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور نابود شوند.

در هفته گذشته، ایالات متحده همکاری، فروش مواد اولیه و تراشه به شرکت مخابراتی و سازنده اسمارت‌فون ZTE را ممنوع کرد. شرکت ZTE به شدت وابسته به تراشه‌های سازندگان امریکایی است.

همین‌طور، ایالات متحده در ماه‌های گذشته نزدیک به ۱.۳ میلیارد دلار  سرمایه‌گذاری و مالکیت یک شرکت تراشه‌ساز چینی در شرکت امریکایی Lattice Semiconductor Corp را بلوکه کرده است. شرکت‌های چنینی حق استفاده از آزمایشگاه‌ها و همکاری با موسسات تحقیقاتی امریکایی را ندارند و از ماه فوریه؛ تمام این فعالیت‌ها متوقف شده است.

خطر بیخ گوش شرکت‌های چینی است

شرکت‌های چینی هیچ‌گاه تا این اندازه تحت فشار نبوده و تصور می‌کردند بالاخره همیشه راهی برای تامین تراشه از خارج یا ساخت و مونتاژ آن در داخل کشور وجود دارد ولی این روزها متوجه شدند تحریم‌های امریکا جدی‌تر از همیشه است.

شرکت‌های چینی تا کنون موفق شدند تراشه‌های رده پایینی برای برخی محصولات الکترونیکی تولید کنند و حتا برای برخی از ابررایانه‌ها، تراشه‌های اختصاصی خودشان را ساخته و استفاده کردند ولی برای ساخت تراشه‌های رده بالا قابل استفاده در اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و محصولاتی این‌چنینی هم در فناوری ساخت و هم در فناوری تولید با مشکل روبرو هستند.

اکنون؛ دولت حجم زیادی از سرمایه‌گذاری و توجه‌ها را به سوی صنعت تراشه داخلی گسیل کرده است. در ماه گذشته، یک کمک مالی ۳۲ میلیارد دلاری برای طراحی و ساخت مدارهای مجتمع اختصاص یافته است و هنوز سرمایه‌گذاری‌های دیگری در راه است تا بتوانند فناوری پیچیده ساخت تراشه را هرچه‌زودتر در خاک کشورشان پیاده‌سازی کنند.

یک اهرم شتاب‌دهنده دیگر دولت در این صنعت، کاهش مالیات‌های تراشه‌سازهای داخلی به مدت ۵ سال است.

شرکت‌های چینی به شدت دنبال جذب سرمایه، استخدام نیروهای انسانی فنی به‌خصوص از کشورهای همسایه مانند کره جنوبی هستند و دستمزدهای بسیار بالایی (گاها ۵ برابر کشور خودشان) پرداخت می‌کنند.

براورد می‌شود چین نیاز به ۷۰۰ هزار نفر نیروی کار فنی و حرفه‌ای تراشه‌ساز داشته باشد که هنوز نیمی از آن‌ها هم جذب و استخدام نشده‌اند.

جالب است بدانیم چین در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۲۷ میلیارد دلار واردات تراشه داشته است. یعنی سطح وارداتی بیشتر از نفت خام، سنگ آهن و مواد اولیه پلاستیک.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5