پیغام‌های هشدار ریاست‌ جمهوری از گوشی موبایل ترامپ ارسال نمی‌شوند

0

آژانس مدیریت بحران ایالات متحده (FEMA) روز چهارشنبه ویژگی «presidential alert» را به طور سراسری آزمایش کرد.

در این ویژگی رییس جمهور دولت امریکا می‌تواند یک پیام هشدار اضطراری را به طور بی‌سیم برای تمام تلفن‌های همراه و سیستم‌های مخابراتی فعال در این کشور ارسال کند.

این ویژگی برای مواقعی است که تمام شهرهای امریکا مورد حمله قرار می‌گیرند یا در معرض خطر عمومی و طبیعی هستند. این ویژگی سعی دارد یک پیام مهم را به طور سراسری برای تمام مردم ارسال کند.

FEMA روز سه‌شنبه طی یک نشست خبری به سوالات کاربران درباره این سیستم پاسخ داد که مهم‌ترین بخش آن مربوط به ارسال این پیام از گوشی رییس جمهور و توسط دونالد ترامپ است.

FEMA می‌گوید پیام‌های «presidential alert» توسط رییس جمهور و مثلا از گوشی تلفن همراه او ارسال نمی‌شوند. نباید انتظار داشت دونالد ترامپ یک روز صبح از خواب بیدار شود و یک پیام را با موبایل‌اش برای صدها میلیون گوشی تلفن همراه دیگر بفرستد.

FEMA هنوز نگفته است دقیقا چه مقام رسمی در کاخ سفید مسئول ارسال این پیام‌ها است و چه زمان‌ها و تحت چه شرایطی ارسال می‌شوند. FEMA می‌گوید این پیام از سیستمی شبیه به یک لپ‌تاپ ارسال می‌شود.

یک پیام هشدار و ده‌ها ابهام

مسئول این موضوع اطلاعاتی از نهادها و دستگاه‌های مختلف ایالات متحده دریافت کرده و با نظر مدیران کاخ سفید، یکی از چندین پیام از قبل نوشته و آماده شده را ویرایش و ارسال می‌کند.

برای دسترسی به این سیستم نیاز به گذرواژه است و متن پیام پیش از ارسال باید توسط دو مسئول بررسی و تایید شود.

این سیستم برای اولین بار در روز چهارشنبه مورد آزمایش قرار گرفته و دو پیام سراسری با کمک تمام اپراتورهای موبایل برای تمام گوشی‌ها ارسال شد. هر گوشی تلفن همراه فعالی در سراسر کشور امریکا این پیام را دریافت کرده و نمی‌تواند آن را غیرفعال کند.

گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد گوشی‌ها این پیام‌ها را دریافت کردند و فقط گوشی‌هایی که خاموش بودند یا به طور همزمان در حال تماس بودند؛ موفق نشدند این پیام را مشاهده کنند.

در متن پیام صریحا گفته شده این یک آزمایش سراسری است و نیازی به انجام کار خاصی نیست. طبق قانون FEMA، این سیستم هر سه سالی یک بار باید به‌روزرسانی و آزمایش شود.

برخی رسانه‌ها پیشنهاد دادند نام این پیام هشدار سراسری و اضطراری تغییر کند و نام «presidential alert» گمراه‌کننده است. برخی رسانه‌ها هم دارند آموزش‌هایی برای عدم دریافت این پیام به کاربران‌شان می‌دهند.

به هر حال، هنوز ابهام‌ها و سوالات زیادی درباره این سیستم و پیام «presidential alert» مطرح است و رسانه‌های امریکایی در روزهای اخیر به شدت مشغول بحث و تبادل‌نظر پیرامون آن هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.