گوگل از نسخه دوم عینک واقعیت افزوده خود با پردازنده پیشرفته‌تر و قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی کرد

0

گوگل از نسخه دوم هدست واقعیت افزوده خود به طور رسمی رونمایی کرد. این هدست بیشتر برای کسب‌وکارها ساخته شده است و مصارف تجاری دارد. به علاوه، به خوبی با ویژگی‌های AR و VR محصولات گوگل سازگار بوده و تجربه جدیدی خلق می‌کند.

این هدست به نام Glass Enterprise Edition 2 برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری خورده و همانند هدست نخست گوگل به طور مستقیم به مصرف‌کننده فروخته نمی‌شود.

هدست AR جدید گوگل از یک پردازنده قوی‌تر، دوربین بهبودیافته و درگاه USB-C برای شارژ سریع سود می‌برد. در بخش‌های دیگر هم ارتقاهایی نسبت به مدل نخست شاهد هستیم.

به نظر می‌رسد همانند Glass یک محصول جریان‌ساز در بازار نباشد ولی فروش بسیار خوبی را تجربه کند. این محصول از شرکت مادر گوگل، الفابت ایکس، خارج شده و به یکی از محصولات خود شرکت گوگل تبدیل شده است تا بتواند فضای کسب‌وکارها و پوشیدنی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

هنوز طراحی این هدست شبیه به عینک واقعیت افزوده اولیه گوگل بوده و تغییر چندانی نکرده است. هنوز شاهد صفحه‌نمایش‌های ساده هستیم و مانند هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت نیست.

اما پردازنده پیشرفته‌تر کوالکام اسنپدراگون XR1 روی آن سوار شده است. این پردازنده به طور اختصاصی برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی شده است. گوگل می‌گوید پردازنده XR1 بسیار قوی بوده و قابلیت بینایی ماشینی و ظرفیت‌های پیشرفته یادگیری ماشینی به این هدست می‌دهد.

احتمالا ویژگی‌های بینایی ماشینی Lens گوگل مانند پیشنهاد رستوران و شناسایی علامت‌های تجاری را روی عینک جدید گوگل شاهد خواهیم بود.

عینک AR کاربران نهایی نیست

گوگل با مشارکت Smith Optics توانسته قاب‌های محکم‌تری برای هدست AR خود طراحی کند. باتری بزرگ‌تری نصب شده و در اجزای دیگر هم ارتقاهای بزرگی داده است. سیستم‌عامل اندروید روی این عینک AR اجرا شده است و البته از Android Enterprise Mobile Device Management نیز پشتیبانی می‌کند.

خبر عینک واقعیت افزوده Glass Enterprise Edition 2 از ماه‌ها پیش منتشر شده و شایعاتی درباره اجرای اندروید روی آن شنیدیم ولی اکنون تصاویر و مشخصات کامل آن توسط گوگل منتشر شده است.

نسخه اولیه Glass محصولی بسیار آینده‌نگرانه و پیشتاز در بازار بود ولی با مشکلات فنی و همین‌طور شکایت‌های حریم خصوصی روبرو شد. پس از آن، گوگل تصمیم گرفت این محصول را برای مصارف خاص به دست مشتریان تجاری برساند.

عینک واقعیت افزوده Glass گوگل با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه شد ولی اکنون نسخه دوم این محصول با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار می‌شود. قیمتی منطقی‌تری که باعث می‌شود فروش این هدست بیشتر شود.

شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت، اپسون و Vuzix هم روی عینک‌های واقعیت افزوده تجاری تمرکز دارند. ساخت عینک AR برای مصرف‌کننده نهایی مانند محصولات شرکت North Focals چندان سخت نیست اما شرکتی مانند گوگل به دنبال عرضه محصولی فراتر از نمونه‌های موجود در بازار است.

اینکه محصول Glass از برنامه شرکت آلفابت خارج شده و دوباره به زیرمجموعه گوگل بازگشته است؛ می‌تواند خبری خوش برای مصرف‌کننده نهایی باشد چون ممکن است به‌زودی نسخه‌های مناسب کاربران نهایی هم عرضه شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.