هواوی، چراغ خاموش در حال توسعه سیستم‌عامل موبایل جایگزین اندروید است

0

در ماه‌های اخیر تحریم‌های امریکا بر علیه شرکت‌های چینی ZTE و هواوی شدت گرفته است.

ایالات متحده شرکت ZTE را به مدت ۷ سال از محصولات و خدمات امریکایی محروم کرده است. به علاوه، مقامات امریکایی در حال بررسی نقض تحریم‌های ایران توسط شرکت هواوی هستند. پیش‌تر هم دولت امریکا طبق دستورالعملی، خرید و استفاده از هر گونه گوشی هواوی را ممنوع اعلام کرده بود.

این تنش‌ها میان کشورهای چینی و ایالات متحده باعث شده؛ نگرانی‌هایی درباره ادامه همکاری با شرکت‌هایی مانند گوگل و استفاده از اندروید یا خدمات این شرکت روی اسمارت‌فون‌ها به وجود بیاید.

شرکت‌های چینی مانند هواوی نمی‌خواهند از این رهگذر، زیان‌های بزرگی متوجه‌شان شود و در تلاش هستند هم در بخش نرم‌افزار و هم سخت‌افزار از شرکت‌های امریکایی جدا شوند و کمترین وابستگی را داشته باشند.

هواوی در بخش سخت‌افزار به موفقیت‌هایی رسیده است و پردازنده کرین ۹۷۰ را در آزمایشگاه‌های های‌سیلیکون خود واقع در شنژن چین توسعه داده و در بخش فناوری‌هایی موبایل مانند دوربین‌ها یا توسعه هوش مصنوعی نیز بسیار موفق ظاهر شده است.

حالا برخی منابع ناشناس می‌گویند هواوی بیش از ۶ سال است که به طور مخفیانه در حال توسعه یک سیستم‌عامل موبایل است. اولین تحقیقات و فعالیت‌های این شرکت از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

هواوی می‌خواهد به تدریج یک سیستم‌عامل موبایل جایگزین اندروید بسازد تا در صورتی که روزی نتوانست از خدمات گوگل استفاده کند، سیستم‌عامل اختصاصی خودش را استفاده کند.

گفته می‌شود این سیستم‌عامل موبایل هنوز در دست توسعه است و به کیفیت و امکانات اندروید نرسیده است. به‌علاوه، نرم‌افزارهای شخص ثالث کمی برای این سیستم‌عامل توسعه داده شده است.

سیستم‌عامل در سایه

این منابع ناشناس اذعان کردند در این مدت هواوی ابدا از هدف خود دست نکشیده و به طور مستمر در حال پیشبرد سیستم‌عامل اختصاصی خودش است. هواوی خودش را برای بدترین سناریوهای ممکن که همانا عدم استفاده از اندروید است؛ آماده می‌کند.

گفته می‌شود این سیستم‌عامل هم برای دستگاه‌های موبایل و هم برای رایانه‌های شخصی است.

البته مدیران هواوی و همین‌طور برند آنر که زیرمجموعه هواوی است؛ چنین خبرهایی را تایید نکرده و اصرار دارند که انتخاب اول و آخرشان، سیستم‌عامل اندروید است. مدیران هواوی می‌گویند همکاری و تعامل خوب و سطح بالایی با شرکت گوگل دارند و تقریبا غیرممکن است روزی فرا برسد که نتوانند از اندروید و خدمات گوگل روی گوشی‌های موبایل سود ببرند.

تا کنون، ۹۹ درصد بازار سیستم‌عامل‌های موبایل در دستان اندروید و آی‌او‌اس بوده و سیستم‌عامل‌های دیگری مانند ویندوزفون به خاطر نداشتن اکوسیستم مناسب؛ موفقیتی حاصل نکرده و از بازار رانده شدند.

حالا اگر هواوی می‌خواهد یک سیستم‌عامل اختصاصی برای خودش داشته باشد؛ باید ابتدا اکوسیستم قوی بنا کرده تا به سرنوشت دیگران گرفتار نشود.

هواوی برای کارهای تحقیقاتی بیشترین بودجه، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی را دارد و در سال‌های اخیر با معرفی گوشی‌های رده بالایی مانند میت ۱۰ یا سری پی ۲۰ نشان داده از پس هر کاری برمی‌آید.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.