اولین اسمارت‌فون هولوگرافیک و ماژولار دنیا اواخر امسال عرضه می‌شود

0

اسمارت‌فون‌هایی مانند آیفون X یا گوگل پیکسل ۲ از ویژگی‌های عکاسی و تصویربرداری بسیار پیشرفته‌ای برخوردار هستند و به نظر می‌رسد برترین اسمارت‌فون‌های دنیا باشند.

اما هیچ‌یک از این گوشی‌ها «هولوگرافیک» نیستند. امسال یک شرکت دیگر می‌خواهد اولین اسمارت‌فون هولوگرافیک و بلندپروازانه دنیا را عرضه کرد. شرکتی که نه اپل است و نه گوگل یا سامسونگ.

شرکت RED اسمارت‌فون Red Hydrogen One را معرفی کرده و می‌خواهد تا آخر امسال وارد بازار کند. اپراتورهای مخابراتی ورایزون و AT&T اعلام کردند سفارش این گوشی را آغاز کردند و تا پیش از پایان سال، شروع به فروش آن خواهند کرد.

شرکت RED را بیشتر با دوربین‌های 4K رده بالای‌اش می‌شناسیم. حالا این شرکت یک اسمارت‌فون ماژولار با صفحه‌نمایش هولوگرافیک برای خوره‌های عکاسی و دوربین زده و می‌خواهد Red Hydrogen One را به یکی از قطعات سیستم‌های چندرسانه‌ای تبدیل کند.

اسمارت‌فون «هیدروژن وان» به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی مجهز شده است. این صفحه‌نمایش از فناوری نانوتکنولوژی استفاده می‌کند تا بتواند محتوای دو بعدی و سه بعدی را نمایش دهد. به علاوه، قابلیت نمایش محتوای چند لایه هولوگرافیک را دارد و از بازی‌های تعاملی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی به صورت ماژولار ساخته شده است تا کاربران بتوانند برخی قابلیت‌های آن را افزایش دهند. این گوشی می‌تواند روی دوربین‌ها و دیگر تجهیزات تصویربرداری و فیلم‌برداری سوار شود.

هولوگرافیک واقعی یا DSLR ماژولار؟

در حقیقت، «هیدروژن وان» دارای مجموعه زیادی از پین‌ها است که امکان افزودن این گوشی را به دوربین‌های شرکت RED فراهم می‌کند. دوربین‌های RED بسیار حرفه‌ای هستند و برخی کارگردانان هالیوودی از آن‌ها برای ساخت فیلم‌شان استفاده می‌کنند.

گفته می‌شود هر لنز دوربین‌های DSLR سنتی را می‌توان به این اسمارت‌فون متصل کرد. یک درگاه USB-C، بلندگوهای استریو و جک هدفون دارد. یک اسکنر اثر انگشت دارد و طوری طراحی و ساخته شده تا به راحتی در دست محکم قرار بگیرد.

احتمالا ضد آب است و از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند ولی نباید انتظار کارکردی همانند اسمارت‌فون‌های رده بالای اندرویدی ازش داشت.

بسیاری از کاربران انتظار دارند تصاویر سه بعدی واقعی و برجسته بیرون زده از صفحه‌نمایش را روی این گوشی مشاهده کنند ولی لوازم جانبی و ماژول‌هایی که برایش معرفی و تبلیغ شده، «هیدروژن وان» را بیشتر یک گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای معرفی می‌کند.

قرار است در دو مدل بدنه آلومینیومی با قیمت ۱۲۹۵ دلار و بدنه تیتانیوم با قیمت ۱۵۹۵ دلار وارد بازار شود. البته، این قیمت‌ها بدون وسایل جانبی یا ماژول‌های دیگر آن است. شرکت RED تا کنون وعده ارایه ده‌ها لوازم جانبی فیلم‌برداری برای این گوشی داده و می‌گوید با این اکسسوری‌ها می‌تواند «هیدروژن وان» را به هر دوربین DSLR بازار تبدیل کرد.

با حمایتی که دو اپراتور بزرگ ورایزون و AT&T از این اسمارت‌فون کردند و قرار است از اواخر سال شروع به فروشش کنند؛ به نظر می‌رسد سرانجام اولین اسمارت‌فون واقعی هولوگرافیک در ابتدای سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.