در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

0

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر اطلاع دهید که آیا دیر می‌شوید.

لباس مناسب بپوشید: برای مناسبت لباس بپوشید و نشان دهید که برای زیبا به نظر رسیدن تلاش کرده‌اید.

محترمانه رفتار کنید: با قرار خود با احترام رفتار کنید و به آنچه که آن‌ها می‌گویند علاقه نشان دهید.

پیشنهاد پرداخت: به طور کلی پیشنهاد پرداخت مودبانه تلقی می‌شود، اما اگر طرف دیگر بر پرداخت یا تقسیم صورت حساب اصرار دارد، در مورد آن بحث نکنید.

مراقب فضای شخصی باشید: به فضای شخصی شخص مورد نظر خود احترام بگذارید.

از موضوعات بحث برانگیز پرهیز کنید: مکالمه را سبک نگه دارید و از بحث در مورد موضوعات بحث برانگیز مانند سیاست یا مذهب بپرهیزید، به خصوص اگر از دیدگاه طرف دیگر در مورد این موضوعات اطلاعی ندارید.

از استفاده از تلفن خود اجتناب کنید: سعی کنید از استفاده از تلفن خود در طول قرار خودداری کنید، زیرا می‌تواند حواس پرتی و بی ادبانه باشد.

پیگیری بعد از تاریخ: اگر به شما خوش گذشت، به طرف دیگر اطلاع دهید و علاقه خود را برای دیدن دوباره آن‌ها ابراز کنید. اگر علاقه‌ای به قرار دوم ندارید، صادق باشید اما مؤدب.

ارتباط: در ارتباط خود شفاف و صریح باشید. در صورت نیاز به لغو یا تغییر تاریخ، طرف دیگر را در اسرع وقت اعلام کنید. اگر دیر کردید به آن‌ها اطلاع دهید. ارتباط خوب باعث ایجاد اعتماد می‌شود و نشان می‌دهد که به زمان قرار خود احترام می‌گذارید.

فعالانه گوش کنید: به طور فعال به قرار خود گوش دهید، سؤالات بعدی را بپرسید و علاقه واقعی خود را به آنچه می‌گویند نشان دهید. این نشان می‌دهد که شما برای نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید و می‌خواهید آن‌ها را بهتر بشناسید.

خودت باش: با خودت اصیل و صادق باش. سعی نکنید کسی باشید که قرارتان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهید. صداقت و اصالت به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط واقعی ایجاد کنید.

به مرز‌ها احترام بگذارید: به مرز‌های فیزیکی و احساسی طرف دیگر احترام بگذارید. آن‌ها را برای انجام کاری که با آن راحت نیستند تحت فشار قرار ندهید.

از اخلاق خوب استفاده کنید: از رفتار‌های خوب مانند گفتن “لطفا” و “متشکرم”، باز کردن در‌ها برای قرار ملاقات خود و نشان دادن قدردانی از شرکت آن‌ها استفاده کنید.

مراقب باشید: به زبان بدن و نشانه‌های غیرکلامی طرف دیگر توجه کنید. این می‌تواند به شما بینش‌هایی درباره احساس آن‌ها و اینکه آیا از قرار ملاقات لذت می‌برند، به شما بدهد.

مثبت اندیش باشید: سعی کنید نگرش مثبتی داشته باشید و روی چیز‌هایی که در مورد قرار خود دوست دارید تمرکز کنید. لباس، مدل مو یا هر چیز دیگری را که واقعاً از آن قدردانی می‌کنید، به آن‌ها تعارف کنید.

از قبل برنامه‌ریزی کنید: برای برنامه‌ریزی یک تاریخ سرگرم‌کننده و جذاب وقت بگذارید. این نشان می‌دهد که تاریخ شما به علایق آن‌ها اهمیت می‌دهد و می‌خواهید برای به یاد ماندنی کردن آن تاریخ تلاش کنید.

مهربان باشید: اگر قرار ملاقاتتان به شما تعارف یا هدیه‌ای می‌دهد، مهربان باشید و قدردانی خود را نشان دهید. این می‌تواند به ایجاد یک فضای مثبت کمک کند و باعث شود که قرار شما احساس قدردانی کند.

صبور باشید: در کار‌ها عجله نکنید و سعی نکنید به زور ارتباط برقرار کنید. ایجاد یک رابطه زمان می‌برد، بنابراین صبور باشید و کار‌ها را با سرعت راحت انجام دهید.

از محیط اطراف خود آگاه باشید: از محیط اطراف خود و نحوه نمایش خود در جمع آگاه باشید. از درگیر شدن در رفتار‌های بیش از حد صمیمی یا نامناسب در فضا‌های عمومی خودداری کنید.

به تفاوت‌ها احترام بگذارید: به تفاوت‌ها در فرهنگ، مذهب یا سبک زندگی احترام بگذارید. سعی کنید بیشتر در مورد پیشینه و علایق طرف دیگر بیاموزید و تمایل خود را برای یادگیری و درک نشان دهید.

ذهنی باز داشته باشید: ذهنی باز داشته باشید و خیلی سریع در مورد قرار ملاقات خود بر اساس ویژگی‌های سطحی مانند ظاهر قضاوت نکنید. به آن‌ها فرصت دهید تا شخصیت و علایق واقعی خود را نشان دهند.

در مورد همسر سابق خود صحبت نکنید: از صحبت کردن در مورد شریک سابق خود در تاریخ ملاقات خودداری کنید، زیرا این می‌تواند یک انحراف باشد و نشان دهد که شما به طور کامل رابطه گذشته خود را کنار نگذاشته‌اید.

قدردانی خود را نشان دهید: از تاریخ شما برای وقت و شرکت در پایان تاریخ تشکر کنید. این نشان می‌دهد که از تلاش آن‌ها قدردانی می‌کنید و از همراهی آن‌ها لذت می‌برید.

خیلی سختگیر نباشید: قرار ملاقات خود را برای انجام کاری که با آن راحت نیستند، چه امتحان کردن یک غذای جدید یا رفتن به یک مکان جدید، تحت فشار قرار ندهید. به مرز‌های آن‌ها احترام بگذارید و نشان دهید که مایل به سازش هستید.

از شوخ طبعی استفاده کنید: از طنز استفاده کنید تا حال و هوایتان را کم کنید و قرارتان را راحت کنید. اما از استفاده از جوک‌های نامناسب یا توهین‌آمیز که ممکن است آسیب‌زا باشد، خودداری کنید.

در مورد پول صحبت نکنید: از صحبت کردن در مورد پول در طرف دیگرداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد تنش یا ناراحتی غیر ضروری شود. اگر موضوع مطرح شد، درایت داشته باشید و گفتگو را به سمت موضوعات دیگر هدایت کنید.

حضور داشته باشید: روی لحظه حال تمرکز کنید و از همراهی در قرار خود لذت ببرید. از حواس پرتی مانند چک کردن تلفن یا مشغول شدن به افکار دیگر خودداری کنید.

احترام به محل برگزاری: به محل برگزاری و قوانین آن احترام بگذارید. از صدای زیاد یا مزاحم خودداری کنید و از قوانین لباس پوشیدن یا دستورالعمل‌های آداب پیروی کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید: به خودتان و اعمالتان اعتماد کنید. این می‌تواند برای قرار شما جذاب باشد و به شما کمک کند یک ارتباط قوی ایجاد کنید.

علاقه نشان دهید: به زندگی، سرگرمی‌ها و علایق قرار ملاقات خود علاقه نشان دهید. سوالات متفکرانه بپرسید و در گوش دادن فعال شرکت کنید تا نشان دهید که واقعاً علاقه‌مند هستید.

فرضیات نسازید: در مورد ترجیحات یا عقاید طرف دیگر بر اساس ظاهر یا پیشینه آن‌ها فرضیه‌سازی نکنید. ذهن باز و مایل به یادگیری بیشتر در مورد دیدگاه‌های منحصر به فرد خود باشید.

همدلی نشان دهید: نسبت به طرف دیگر و تجربیات آن‌ها همدلی نشان دهید. این می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد و درک کمک کند و ارتباط عاطفی قوی‌تری ایجاد کند.

بیش از حد به اشتراک نگذارید: از به اشتراک‌گذاری بیش از حد اطلاعات شخصی یا جزئیاتی که ممکن است ناراحت‌کننده یا نامناسب برای موقعیت باشد خودداری کنید. در عوض، روی به اشتراک گذاشتن بینش‌ها و تجربیات معنادار تمرکز کنید که می‌تواند به شما در ایجاد ارتباط کمک کند.

جملات برخورنده به کار نبرید: از برخورد بیش از حد حساس یا انتقادی نسبت به قرار خود بپرهیزید. به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و به جای اینکه عیوب آن‌ها را برطرف کنید، روی چیز‌هایی تمرکز کنید که در مورد ملاقات خود از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

اجتناب از قطع کردن گفتار طرف مقابل: از قطع کردن طرف دیگر در هنگام صحبت کردن خودداری کنید. در عوض، قبل از پاسخ دادن یا پرسیدن سؤالات بعدی، منتظر بمانید تا آن‌ها تمام شوند.

انعطاف‌پذیر باشید: انعطاف‌پذیر باشید و در برابر تغییرات در برنامه‌ها یا رویداد‌های غیرمنتظره آماده باشید. این می‌تواند تاریخ شما را نشان دهد که سازگار هستید و به راحتی می‌توانید با آن کنار بیایید.

راحت گفتگو کنید: مکالمه را سبک و مثبت نگه دارید و از بحث در مورد موضوعات سنگین یا بحث برانگیز مانند سیاست یا مذهب خودداری کنید. این می‌تواند به ایجاد یک فضای آرام‌تر و لذت بخش‌تر کمک کند.

اجتناب از حواس پرتی: از عواملی مانند چک کردن تلفن یا نگاه کردن به اطراف اتاق در حین صحبت کردن، اجتناب کنید. این نشان می‌دهد که شما کاملاً درگیر گفتگو هستید و به آنچه آن‌ها می‌گویند علاقه‌مند هستید.

خیلی خودمحور نباشید: از تسلط بر مکالمه و قرار دادن همه چیز در مورد خود اجتناب کنید. در عوض، علاقه واقعی خود را به قرار ملاقات خود نشان دهید و به آن‌ها فرصت دهید تا افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

از انرژی خود آگاه باشید: از سطح انرژی خود آگاه باشید و از نشان دادن تضاد و دلخوری بسیار شدید یا اشتیاق زیاد خودداری کنید. در عوض، یک رویکرد متعادل و آرام را هدف قرار دهید که قرار ملاقات شما را راحت می‌کند.


آداب قرار ملاقات ایجاد یک فضای مثبت و محترمانه برای شما و قرار ملاقاتتان است. با احترام به تفاوت‌های فرهنگی، پرهیز از رفتار خود محورانه و استفاده از شوخ طبعی در حد اعتدال، می‌توانید ارتباط قوی و معناداری با قرار خود ایجاد کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5