این عکس ۱۹۵ گیگاپیکسلی از شانگهای آن‌قدر بزرگ است که شما می‌توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید

2

در سال‌های اخیر دوربین اسمارت‌فون‌ها پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشته است و باعث شده هر فردی در جیب خود یک دوربین با کیفیت برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری داشته باشد.

اما پیشرفته صنعت عکس‌برداری و دوربین‌ها فقط محدود به دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها نشده است و ما امروزه شاهد فناوری‌هایی هستیم که شاید هرگز انتظارش را نداشتیم.

شرکت فناوری Jingkun چین که اکنون نام خودش را Big Pixel گذاشته است؛ تصویری پانوراما از شهر شانگهای چین تهیه کرده است که رزولوشنی ۱۹۵ گیگاپیکسلی دارد و از میلیاردها پیکسل تشکیل شده است.

این عکس سومین تصویر بزرگ دنیا و اولین تصویر بزرگ در آسیا است. شما می‌توانید از فاصله چند مایلی روی عکس زوم کنید و پلاک خودروها، چهره افراد و جزییات واضح و دقیق از خیابان‌ها و ساختمان‌ها را ببینید.

این عکس از برج مروارید شرقی شانگهای گرفته شده است و چشم‌انداز اطراف خود را به طرز خیره‌کننده‌ای نشان می‌دهد. یک پانورامای ۳۶۰ درجه که به شما اجازه می‌دهد به هر سو بچرخید و مناظر زیبای این شهر را به نظاره بنشینید.

صدها میلیارد پیکسل در یک عکس

بزرگی این عکس به اندازه‌ای است که نمی‌توانیم تصور و درک درستی درباره‌اش داشته باشیم. دوربین‌های معمولی اسمارت‌فون‌ها تصاویری ۱۲ گیگاپیکسلی می‌گیرند.

هر مگاپیکسل برابر یک میلیون پیکسل است. هر گیگاپیکسل هم برابر با یک میلیارد پیکسل است. حالا ما داریم درباره عکس ۱۹۵ گیگاپیکسلی صحبت می‌کنیم. به زبان دیگر، عکسی متشکل از ۱۹۵ میلیارد پیکسل.

با مراجعه به این ابزار آنلاین می‌توانید تصویر ۱۹۵ گیگاپیکسلی از شهر شانگهای را تماشا و روی نقاط مختلف زوم کنید تا در ذهن‌تان برخی مفاهیم مانند دقت تصویر، مقدار زوم و بزرگی یک عکس جابه‌جا شوند.

با همین ابزار آنلاین می‌توانید برخی مراکز مهم را انتخاب کرده و برای تماشای بیشتر یا گردشگری مجازی زوم کنید. چیزی که بسیار ارزشمند است، کیفیت بسیار بالای عکس در هنگام زوم بدون خراب شدن یا رنجه شدن تصویر است.

شرکت Big Pixel می‌گوید پانورامای شانگهای اولین کار آن‌ها است و در آینده‌ای نزدیک می‌خواهند چندین عکس دیگر با صدها میلیارد پیکسل از شهرهای دیگر بسازند و در معرض بازدید عموم قرار دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…
آگهی متنی در همه صفحات
2 نظرات
  1. حامد صانعی می گوید

    سلام
    لطفا این خط را اصلاح کنید:
    دوربین‌های معمولی اسمارت‌فون‌ها تصاویری ۱۲ گیگاپیکسلی می‌گیرند.
    کلمه گیگا باید به مگا تغییر کند.

    1. سق می گوید

      عزیزم مگا واسه گوشی هاست گیگا واسه دوربین های فرا حرفه ایه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.