قابلیت تشخیص وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب به دستگاه‌ هوشمند ردگیری خواب Withings افزوده شد

0

محبوب‌ترین سازنده دستگاه‌های هوشمند سلامتی، امروز به‌روزرسانی در دستگاه sleep tracking mat انجام داد که به کاربران اجازه ردگیری و مشاهده اختلالات خواب ناشی از وقفه‌ تنفسی در خواب (آپنه خواب) را می‌دهد.

طی این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، پس از تشخیص و ردگیری آپنه‌های خواب کاربر، محتوای آموزشی متناسب با آن را ارایه و پیشنهاد خواهد کرد تا مشکل آپنه خواب رفع شود.

شرکت Withings در اطلاعیه رسمی معرفی این ویژگی، به ظرفیت جدید افزوده شده به سنسور پد خواب Withings Sleep این شرکت اشاره می‌کند که می‌تواند اختلالات خواب را ردگیری و اطلاعاتی با جزییات فروان جمع‌آوری کند.

این ویژگی برای تمام کاربران دستگاه Sleep این شرکت قابل استفاده است و فقط باید نرم‌افزار دستگاه را به نسخه جدید به‌روزرسانی کنند.

طبق گزارش‌های رسمی منتشر شده، بیش از ۲۲ میلیون امریکایی از آپنه خواب رنج می‌برند. یک خطر جدی که بیش از ۱۷ میلیون نفر آن‌ها نمی‌دانند اصلا به چنین اختلالاتی مبتلا هستند.

تشخیص آپنه خواب در خانه

وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب (Sleep apnea) یک اختلال است که باعث متوقف شدن تنفس فرد برای مدت کوتاهی، مثلا ۱۰ ثانیه می‌شود. این دوره‌های توقف تنفس «آپنه» نامیده می‌شوند.

ممکن است یک فرد در طول خواب شبانه خود چندین آپنه داشته باشد و هر بار با احساس خفگی شدید از خواب بپرد. خیلی از افراد هیچ اطلاعاتی از این اختلال ندارند در صورتی‌که اجازه نمی‌دهد شب خواب خوب و عمیقی داشته باشند و در طور روز نیز آمادگی کار را ندارند.

شرکت Withings متوجه شده است یکی از اولین گام‌های برای بهبود خواب کاربران، تشخیص اختلال آپنه خواب است. این شرکت تلاش دارد تا پیش از پایان سال، تاییدیه‌های پزشکی ویژگی جدید دستگاه هوشمند ردگیر خواب را از سازمان‌هایی مانند FDA و CE بگیرد.

دستگاه Withings Sleep مجهز به یک پد هوشمند ردگیر خواب و نرم‌افزار Withings Health Mate است که با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

تا کنون هیچ‌گونه راه‌کاری برای تشخیص اختلال آپنه خواب ارایه نشده است. ویژگی جدید دستگاه هوشمند ردگیر خواب Withings می‌تواند کمک بسیار بزرگی به افراد مبتلا به این اختلال کند.

اریک کارل، مدیر شرکت Withings می‌گوید علی‌رغم شایع بودن این اختلال در میان مردم و عواقب جدی آن، عمدتا ناشناخته است و تشخیص‌های فعلی مبتنی بر محیط‌های آزمایشگاهی و بالینی است.

شرکت Withings به دنبال شناسایی و تشخیص علایم این اختلال در خانه است و اولین گام برای صدور گواهی‌نامه‌های پزشکی آپنه خواب است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.