تغییر چهره بی‌درنگ به یاری فناوری

3

برای اینکه یک بازیگر به شکل یه شخصیت مشهور درآید، باید ساعت‌ها مدید گریم سنگین را تحمل کند. حتی برای اینکه عکس یک نفر، شبیه کس دیگری شود، باید دانش خوب فوشاپ داشت و دقایق زیادی را صرف کرد.

اما یک فناوری جالب و سرگرم‌کننده که ممکن است روزی در اختیار همه ما قرار بگیرد، این روند را تغییر می‌دهد.

این فناوری نوعی گریم سه‌بعدی و یک تاتوی دیجیتال صورت است و FaceTracker نام دارد که در واقع یک API مبتنی بر C/C++ که کارش تعقیب و تعویض و جایگزینی بی‌درنگ چهره است.

در این فناوری، چهره‌ای در نظر گرفته می‌شود، نرم افزار، ویژگی‌های بارز و شاخص چهره را استخراج می‌کند و وارد یک پایگاه داده می‌کند. سپس، شخصی جلوی وب‌کم می نشنید و میمیک‌های مختلفی به صورتش می‌دهد، نرم‌افزار به صورت بی‌درنگ میمیک‌های صورت او را تشخیص می‌دهد و به صورت مدل اصلی منتقل می‌کند.

برای اینکه حرف‌هایی که زدم قابل درک باشد، مثال‌هایی می‌زنم، مثلا شما می‌توانید جلوی وب‌کم بنشینید و عکس‌های یک سری آدم معروف را به نرم‌افزار بدهید، بعد شروع کنید به شکلک درآوردن، نرم‌آفزار به صورت بی‌درنگ خصوصیات چهره آن آدم‌های معروف را، روی صورت شما می‌اندازد.

اما با استفاده از همین FaceTracker، آمده‌اند و کار جالب‌تر و پچیده‌تری انجام داده‌اند. تصور کنید که شما فیلم یک آدم مشهور را در اختیار داشته باشید و نرم‌افزار بتواند همین فیلم را پردازش کند و چهره شخص مورد نظر را تحلیل کند. سپس شما جلوی وب‌کم بنشیند، حرف بزنید و حالت‌های مختلفی به صورتتان بدهید.
نرم‌افزار این توانایی را دارد که میمیک‌های صورت شما را به صورت آن آدم مشهور منتقل کند. تصور کنید که چه کارهای جالبی که نمی‌شود کرد!

مثلا در اینجا یکی، یک فیلم مصاحبه کامرون دیاز را از اینترنت گرفته و با استفاده از نرم‌افزار، هر حالتی که به صورتش بدهد، به چهره کامرون دیاز منتقل می‌شود:

حتی می‌شود کار جالب‌تری کرد و میمیک‌های صورت یک آدم مشهور را در یک فیلم، وارد یک فیلم دیگر کرد. مثلا در اینجا میمیک‌های صورت کامرون دیاز وارد صورت جان مالکوویچ در فیلم «جان مالکوویچ بودن» می‌شود!

شما می‌توانید با رفتن به اینجا و ایمیل به توسعه‌دهنده FaceTracker ، آن را دانلود و آزمایش کنید. اگر توانستید این کار را انجام بدهید، حتما من و خوانندگان یک پزشک را در جریان بگذارید.

توصیه می‌کنم، حتما این فیلم و این فیلم را ببینید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
3 نظرات
  1. شهرام بیطار می گوید

    سلام . یه جور ساده ترش رو من تو برنامه مجیک وبکم و تو برنامه وبکم چند تا از لبتاب ها دیدم . اونجا هم صورت رو تشخیص میده و با پردازش لحظه ای اون شکلی رو که مد نظر دارین به تصویر تون اضافه میکنه . البته هنوز از نظر سخت افزاری خیلی ضعیف هستن کامپیوتر ها و خوب نمیتونن عمل کنن ؛ اما فکر میکنم تا چند سال دیگه این برنامه از برنامه های عادی همه وبکم ها باشه و این طوری دیگه فیلم های مثلاً بن لادن و غیره که هر چند وقت یه بار الجزیره پخش میشد اعتبار شون رو از دست بدن و هر کسی از قول هر کسی بتونه ویدئو پر کنه و پیغام بفرسته .

    با درود و سپاس فراوان : شهرام

  2. نیما مالکی می گوید

    یاد فیلم فرینج افتادم !

    مطلب جالبی بود

  3. ودادیان می گوید

    این مورد آخری که نوشتید، یکی از تحقیقات اخیر خانم کملماکره، حالت صورت رو به چهره کامرون دیاز منتقل نمیکنه، فریمی از فیلم مصاحبه رو که بیشترین شباهت (به لحاظ حالت چهره) به تصویر مبدا (گرفته شده از وب کم) داره پیدا میکنه و نشون میده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.