فرودگاه ۹ میلیارد دلاری پکن با دوربین‌های تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر اولین مسافران است

0

تقریبا دو سال پیش گالری عکسی از مراحل ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در صد کیلومتری شهر پکن چین منتشر کردیم.

اکنون، این فرودگاه ۹ میلیارد دلاری آماده بهره‌برداری است و با دوربین‌های هوشمند تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر استقبال از اولین مسافران است. ساخت فرودگاه بین‌المللی Daxing چین بیش از ۵ سال زمان برد و اولین پروازهای آزمایشی مسافربری آن از ۲۰ سپتامبر آغاز می‌شود و آغاز رسمی شروع به کار آن ۳۰ سپتامبر خواهد بود.

ساختمان ۵ ضلعی بسیار بزرگ این فرودگاه توسط معمار معروف انگلیسی عراقی به نام «زاها حدید» ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و مانیتورهای امنیتی و تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد.

این دوربین‌ها و مانیتورها در ورودی گیت‌های پرواز نصب شدند و مسافران با نگاه کردن به آن‌ها، احرازهویت شده و کارت پروازشان صادر می‌شود. مانیتورهای نصب شده در ورودی این گیت‌ها ۳۶۰ درجه هستند و مسافر از هر زاویه به آن‌ها نگاه کند؛ تشخیص چهره شده و مراحل تایید هویت او انجام خواهد شد.

در حال حاضر، پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان را دارد که فقط در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰۱ میلیون مسافر را خدمت‌رسانی کرده است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر پکن است ولی فرودگاه تازه تاسیس Daxing در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از جنوب شهر پکن قرار گرفته است.

فرودگاه Daxing در ماه گذشته ۵ مرحله آزمایش و ارزیابی عملیاتی کامل را پشت‌سر گذاشت و انواع بازرسی‌ها مختلف ایمنی و اداری از آن به عمل آمده است. این آزمایش‌های عملیاتی شامل ۵۰۰ پرواز، جابه‌جایی ۵۱۹۸۴ مسافر و ۳۵۲۷۰ چمدان و بار بوده است.

بازرسی مسافران و بارها در کمتر از چند ثانیه

طبق گفته مانیتورهای مدار بسته داخل فرودگاه، مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما فقط یک بار مورد بازرسی، کنترل گذرنامه و احرازهویت امنیتی قرار می‌گیرند. بیش از ۳۰ مانیتور با فناوری‌ فوق پیشرفته و مادون قرمز در ورودی گیت‌ها نصب شدند تا هویت مسافران را چک کنند.

گفته می‌شود فقط طی چند ثانیه، خود مسافر و محتویان چمدان‌های آن‌ها توسط اشعه‌های مادون قرمز و سنسورهای حرارتی بررسی و اسکن می‌شوند. مسافران ابدا برای گرفتن بلیط پرواز معطل بازرسی نشده و نیازی به بررسی گذرنامه‌های آن‌ها به طور دستی و توسط نیروهای فرودگاه نیست.

در سالن این فرودگاه، نقاله‌های برقی و تسمه‌ای فوق سریعی کار گذاشته شده است که تقریبا دو برابر سریع‌تر از نقاله‌های معمولی فرودگاه‌ها هستند تا چمدان مسافران سریعا دریافت و تحویل بار داده شود.

قرار است فرودگاه Daxing تا سال ۲۰۲۵، هر سال ۷۲ میلیون مسافر، ۲ میلیون تن محموله و ۶۲۰ هزار پرواز را پشتیبانی و خدمت‌رسانی کند. در سال‌های دور، این فرودگاه ظرفیت خدمت‌رسانی به ۱۰۰ میلیون مسافر، ۴ میلیون تن بار و ۸۸۰ هزار پرواز در سال را خواهد داشت.

در ساخت این فرودگاه عظیم الجثه که در جهان بی‌نظیر است؛ بیش از ۱.۶ میلیون متر مکعب بتن و ۵۲ هزار تن فولاد و آهن استفاده شده است. برج کنترل این فرودگاه ۲۰ طبقه دارد و در آن از مجهزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های رادار و راهنمای هوایی استفاده شده است. این سیستم‌ها به طور خودکار برخورد احتمالی میان دو هواپیما در باندها یا هنگام فرود و پرواز را شناسایی و اخطار می‌دهند.

طراحی کلی فرودگاه بزرگ جدید پکن شبیه به پرهای ققنوس، یکی از موجودات پرنده‌ای افسانه‌ای در اساطیر چین باستانی است. قرار است پروازهای ۲ ایرلاین معروف چین از فرودگاه فعلی به فرودگاه Daxing منتقل شود. تقریبا چهار پنجم پروازهای جدید این ایرلاین‌ها از فرودگاه جدید خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.