گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت معرفی شدند: پرچم‌دارهای ارزان‌تر و سبک‌تر

0

سامسونگ حدود یک ماه پیش از برگزاری مراسم Unpacked خود در تاریخ ۱۱ فوریه، در نمایشگاه CES 2020 از دو گوشی نسخه لایت گلسی S10 و گلکسی Note 10 رونمایی کرد.

این دو گوشی ویژگی‌های نسخه‌های پرچم‌دار سامسونگ مانند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ را به ارث دارند ولی با قیمت‌های کمتری روانه بازار می‌شوند.

اگر شما یکی از پرچم‌دارهای سامسونگ را خریداری کردید و استفاده می‌کنید؛ احتمالا این گوشی‌ها هیچ جذابیتی برای شما ندارند ولی اگر در سودای پرچم‌دارهای این شرکت هستید و همیشه آرزو کردید کار با آن‌ها را تجربه کنید؛ تقریبا به رویای خود نزدیک شدید.

چون گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت همان جنس، فناوری‌ها، دوربین‌ها، طراحی و صفحه‌نمایش را دارند ولی معرفی شدند تا هم کیف شما را سبک‌تر کنند و هم پول کمتری برایشان بپردازید.

گلکسی اس ۱۰ لایت

در این گوشی شاهد یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Infinity-O با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. این نمایشگر از فناوری Super AMOLED Plus بهره برده است.

پردازنده این گوشی هم به گفته سامسونگ، هشت هسته‌ای با فناوری ساخت هفت نانومتری است که در فرکانس‌های ۲٫۴ و ۲٫۸ و ۱٫۷ گیگاهرتز کار می‌کند. احتمالا، منظور سامسونگ تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ است.

گلکسی اس ۱۰ لایت با دو حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی به همراه فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. امکان افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه میکرواس‌دی وجود دارد.

باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی است. طراحی این گوشی به جز بهش ماژول دوربین تقریبا مشابه گلکسی اس ۱۰ اصلی است.

اما مطابق انتظار، سامسونگ در بخش ماژول دوربین از ابتکارات و فناوری‌های خاص خودش استفاده کرده است تا این اسمارت‌فون هرچه‌ بیشتر کاربردی شود.

دوربین سلفی درون یک ناچ نقطه‌ای قرار گرفته است و از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند اما ماژول دوربین پشتی این گوشی شامل سه دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و دیافراگم F2.0، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و سنسور ماکرو با دقت تصویر ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 است.

این دوربین‌ها همراه با سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) عرضه شده و مجهز به فناوری جدید Super Steady (بسیار پایدار) سامسونگ است تا در فیلم‌ها و سوژه‌های متحرک، پایداری بیشتری به دست دهد.

در انتهاب یاد به وزن ۱۹۹ گرمی اس ۱۰ لایت اشاره کنیم که چندان هم سبک‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار نیست.

گلکسی نوت ۱۰ لایت

شاید مهم‌ترین خرید این اسمارت‌فون، تجربه کار با قلم اس پن سامسونگ باشد. این گوشی دارای همان قابلیت Bluetooth Low Energy نوت ۱۰ اصلی است که اجازه می‌دهد با یک لمس ساده قلم اس پن، با گوشی در ارتباط و تعامل باشید؛ محتواهای روی نمایشگر را اسکرول یا پخش ویدیو را متوقف کنید؛ حتی عکس بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های پیشرفته قلم اس پن گوشی نوت ۱۰ لایت می‌توان به فناوری Air Command اشاره کرد که نوعی ژست‌های حرکتی برای کار کردن آسان با این قلم است.

در نوت ۱۰ لایت از همان نمایشگر گلکسی اس ۱۰ لایت استفاده شده است. پنل ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus و Infinity-O با دقت تصویر +Full HD و حساسیت ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ.

تراشه این گوشی هم هشت هسته‌ای ولی با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری است که شاید اگزینوس ۹۸۱۰ باشد. ظرفیت رم ۶ و ۸ گیگابایتی را شاهد هستیم و فضای ذخیره‌سایی ۱۲۸ گیگابایتی که با کارت حافظه افزایش پیدا می‌کند.

در دوربین سلفی و باتری هم مشابه اس ۱۰ لایت است. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز به دهانه گشودگی سنسور f/2.2.

اما ماژول دوربین اصلی گوشی نوت ۱۰ لایت نقطه تفاوت آن با اس ۱۰ لایت است. در ماژول دوربین مربعی شکل، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 دیده می‌شود. دوربین اصلی به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel AF مجهز است.

وزن نوت ۱۰ لایت کمی کمتر شده و به ۱۸۶ گرم می‌رسد. هر دو گوشی مجهز به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 هستند.

گلکسی اس ۱۰ لایت با قیمت ۶۴۹ یورو و گلکسی نوت ۱۰ با قیمت ۵۹۹ یورو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.