شکار عبور ۵ یوزپلنگ از رودخانه‌ای گل‌آلود و دارای تمساح توسط دوربین عکاسان

0

گروهی از مردم در حال بازدید از پارک ملی و ذخیره‌گاه «ماسایی مارا» کنیا بودند که ناگهان متوجه شدند گروهی از یوزپلنگ‌ها در کنار رودخانه جمع شدند.

رودخانه در حال طغیان و کاملا گل‌آلود بود. آب با جریان زیاد و خروشان در حال تلاطم است ولی نمی‌تواند مانعی جلوی اراده و تصمیم یوزپلنگ‌ها برای عبور از آن باشد. یوزپلنگ‌ها فقط یک هدف در ذهن داشتند و آن عبور از عرض رودخانه بود و این تصمیم را عملی کردند.

دوربین‌ها سریعا مجهز شدند و انگشت‌ها روی شاترها رفتند تا این صحنه‌های ناب و دیدنی ثبت شوند. شکوهی از اراده طبیعت برای غلبه بر بخش دیگری از طبیعت. دو عکاس به نام‌های «آرنفین جوهانسن» و «الینی دی سوزا» این صحنه‌ها را با تصاویری ناب روایت کردند.

ابتدا، بزرگ‌ترین یوزپلنگ به درون آب پرید و همزمان نفس مسافران حبس شد چون این رودخانه پر از تمساح است. بالافاصله دو یوزپلنگ دیگر هم به درون آب افتاده و شناکنان پشت سر یوزپلنگ بزرگ موج‌ها را کنار می‌زدند و در عرض رودخانه پیش می‌رفتند. دو یوزپلنگ کوچک‌تر اندکی تامل کرده و پس از چند ثانیه وارد آب شدند.

یوزپلنگ‌ها در دو سوی این رودخانه زندگی و شکار کرده و طبیعی بود که بخواهند از آن عبور کنند. هنگامی که رودخانه طغیانی و متلاطم نباشد؛ سطح آب بسیار پایین‌تر است و یوزپلنگ‌ها با قدم گذاشتن روی سنگ‌ها از عرض آن عبور می‌کنند ولی امسال به خاطر باران‌های زیاد و راه افتادن سیل‌های فصلی، رودخانه از حالت طبیعی خود خارج شده و سطح آب بسیار بالا آمده است که کار برای یوزپلنگ‌ها هم دشوار شد.

یوزپلنگ‌ها مدتی در کنار رودخانه بالا و پایین می‌روند و دنبال بهترین مکان برای زدن به آب و عبور از رودخانه می‌گردند. رفتن در این رودخانه بسیار خطرناک بود چون هم جریان آب قوی بوده و هم تمساح‌ها دنبال غذایی برای خوردن هستند.

چندی پیش یک یوزپلنگ بزرگ در حال عبور از رودخانه غرق شده و جان خود را از دست داده بود. عکاسان این صحنه‌ها هم تصور می‌کردند شاهد غرق شدن تعدادی از یوزپلنگ‌ها خواهند بود و این برایشان بسیار سخت بود چون روزهای زیادی منتظر دیدن یوزپلنگ‌ها بودند.

دسته ۵ نفره یوزپلنگ‌ها با سرعت یکسانی در آب شنا کرده و با اراده پیش رفتند تا خوشبختانه به آن سوی رودخانه رسیدند. یوزپلنگ بزرگ بدنش را تکانی داد و آب جمع شده در پوست خود را تکاند؛ نشانه غرور و موفقیت و رهبری!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.